מערכת COL | יום ז' חשוון ה׳תשס״ו 09.11.2005

"אישים מספרים על שלוחים": ראיון עם הרב יונה מצגר

הפרוייקט המיוחד "אישים מספרים על שלוחים" שנפתח אמש (שני) קיבל תגובות נלהבות ממאות שלוחים ברחבי העולם. במסגרת המדור, ירואיין מידי יום אישיות שתספר על חוויה מפגישה עם שליח חב"ד ברחבי העולם. היום (שלישי) מתראיין למרכז התקשורת החב"די - COL, הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר. הרב מצגר, ביקר בעשרות בתי-חב"ד ברחבי הארץ והעולם מאז נבחר כרב ראשי. בחלקם הוא אף סייע אצל שלטונות המקום. עשרות סיפורים ניתן לשמוע מפי הרב מצגר. אבל כשביקשנו ממנו לספר את הסיפור הכי מיוחד, הוא מעדיף לספר את סיפורו המיוחד של בית-חב"ד בקפריסין, שהוקם בעשר אצבעות על-ידי הרב זאבי רסקין. "זה סיפור של בית-חב"ד מיוחד", הוא אומר.הראיון מאת חיים ברון ב'כתבה המלאה'
הרב מצגר בבית-הספר "אור אבנר - אחי תמימים" במוסקבה (ארכיון)
קפריסין - עיר ללא יהודים

"קפריסין", מספר הרב מצגר, "הייתה מדינה שלא קלטה בהיסטוריה שלה יהודים והסיבה די מובנת: קרבתה לישראל היא כל-כך גדולה, כך שאם יהודי הגיע בכלל לקפריסין, הוא העדיף להשתקע בישראל וממילא לא היו שם הרבה יהודים. אפשר אפילו לראות זאת בבית-הקברות היהודי היחידי בקפריסין, שם טמונים רק שבעה יהודים, דבר שמראה לנו על הכמות הדלה של היהודים שחיו במקום.

"השיא של היהודים בכל הזמנים בקפריסין, היה רק אחרי השואה, אז עברו שם יהודים בדרכם לישראל. וכאן, יאמר לזכותו של הרב זאבי רסקין שליט"א שהגיע למקום לפני כשנתיים וחצי, לאחר ששמע שיהודים רבים מתקבצים ובאים לאי הזה, בעקבות כניסת האי למסגרת האיחוד האירופי והוא אף עתיד להיכלל גם במטבע האירופי ולכן התחילו לבוא לשם יהודים שהצמיחה משכה אותם לבוא לשם.

קהילה בעשר אצבעות

"תחילה, הקים הרב רסקין שיעורים ובית-כנסת באי וכעת הוא בתהליך בניית מקווה טהרה. מידי שבת יושבים אצלו למעלה ממאה איש בהתוועדות-חסידים ייחודית. אשתו, הרבנית, משמשת כמורה לילדים המקומיים. לפני חודשיים, נבחר הרב רסקין לרבה הראשי של קפריסין וכדי לעודדו ולתת לו חיזוק ומעמד רשמי במדינה, באתי לכמה שעות לצורך הכתרתו. כזכור, המעמד היה בנוכחות שרים וראשי-המדינה. בביקורי הראשון במקום, הבחנתי פעילותו הברוכה של הרב רסקין וראיתי כיצד שליח חב"ד, הופך מקום שומם מבחינת יהדות, למקום תוסס וחי".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.