מערכת COL | יום ז' חשוון ה׳תשס״ו 09.11.2005

פרוייקט מיוחד ב-COL: אישים מספרים על שלוחים

מפעל השליחות חובק העולם של הרבי, הפך כבר למושג אצל כל יהודי בעולם. אין כמעט עיר בעולם שמתגוררים בה יהודים, ללא שליח חב"ד. בשנים האחרונות, הצטרפו למפעל השליחות עוד אלפי שלוחים בעולם כולו. מידי שנה, באים ומתקבצים כל השלוחים, ותיקים לצד צעירים, למטרה אחת: צבירת כוח לעזור לעוד יהודי. COL – מרכז התקשורת החב"די, מלווה את עולם השליחות עשרים-וארבע שעות ביממה: דיווחים שוטפים על עולם השליחות; כתבות מרתקות; ראיונות ועוד. לרגל כינוס-השלוחים הקרב ובא, הוחלט במערכת האתר להביא מידי יום, עד לכינוס-השלוחים, ראיון עם אישיות בכירה שתספר על חוויה מיוחדת עם שליח חב"ד בעולם ותתרכז במדור "כינוס השלוחים" שנפתח לרגל הכינוס. היום, ראיון עם חבר-הכנסת הרב מאיר פרוש, ידיד נאמן לחסידות חב"ד, זה עשרות שנים שמספר על אירוע מעניין שחווה בבית-חב"ד בלטביה, בראשות השליח הרב מרדכי גלזמן ורשמים מבית-חב"ד בתאילנד.הראיון מאת חיים ברון ב'כתבה המלאה'
פרוייקט מיוחד ב-COL: אישים מספרים על שלוחים
"זו פשוט עבודת-קודש מדהימה". ח"כ הרב מאיר פרוש בביקור בגן-חב"ד בהר-חומה

הרב מאיר פרוש, זכה במסגרת תפקידיו השונים בכנסת, לבקר במקומות שונים בעולם ולהיתקל בשלוחי חב"ד. "על הפעילות המבורכת של שלוחי חב"ד", אומר פרוש, "מיותר מלספר. זו פשוט עבודת-קודש מדהימה. אני ביקרתי בעשרות בתי-חב"ד בעולם ובכל פעם ראיתי את העבודה המיוחדת שלהם. את האור שהם משדרים לכל יהודי באשר הוא".

"איפה אתם ואיפה אנחנו?"

כשאני מבקש מהרב פרוש לספר חוויה אחת שהוא זוכר ממהלך ביקוריו אצל שלוחי חב"ד, הוא אומר: "יש הרבה, אבל מונח בראשי מקרה שאני לא ישכח אותו" והוא מספר:

"זה היה בשנת תש"ס, בעת נסיעתי מטעם ה'סוכנות היהודית' למספר מקומות בעולם. יחד איתי היו חבר-הכנסת יוסף פריצקי מ'שינוי' ושר-הביטחון לשעבר, משה ארנס. תחילה נסענו לאוקראינה, שם, ביקרנו מספר בתי-חב"ד ומאוד התפעלנו מעבודתם הברוכה. לאחר-מכן נסענו לריגה, בירת לטביה, שם נמצא בית-חב"ד של הרב מרדכי גלזמן. אנחנו ידענו שמדובר במקום, בו השיממון זה הצד החזק שבו וכל-כך התרגשנו לראות את האימפריה היהודית של חב"ד: את הגנים ובתי-הספר לילדים היהודיים, את בתי-התמחוי, את הפעילות עם הנוער, את השיעורים ועוד. המראות שראינו שם ליווי אותנו זמן רב.   

"זה היה מדהים. עד כדי-כך הייתה ההתפעלות של כולנו שחבר-הכנסת פריצקי פלט משפט 'איפה אנחנו ואיפה אתם?' והוסיף מילות שבח על פעילות חב"ד הברוכה. אני אישית נדהמתי לשמוע כאלו מילות שבח על חב"ד מאדם שנמצא במפלגה שחרתה על עצמה שנאה תהומית לכל דבר שמריח ממנו יהדות. הוא פשוט עמד מופתע, יחד איתנו והביט כלא-מאמין.

הפינה היהודית בתאילנד

"עוד דבר שאני רוצה לספר עליו", אומר פרוש "זה על ביקורי בבית-חב"ד בתאילנד, בראשות השליח הרב נחמיה וילהלם. אני זוכר שכשהגעתי לשם וראיתי את כל הצעירים שנראה ממבט ראשוני שאין להם כל קשר לדת, נכנסים לבית-חב"ד כאילו היה זה ביתם הפרטי ממש והרב וילהלם והרב קנטור מקבלים אותם בסבר פנים יפות ובצורה כל-כך מאירה, הבנתי שזה הפינה החמה שלהם. הפינה היהודית".

***

התייחסות מעניינת של הרב מאיר פרוש הייתה בשנה שעברה, בתגובה לכתבה שהתפרסמה בעיתון 'הארץ' על "נוכחות דלה בכינוס השנתי של הקהילות היהודיות בצפון אמריקה", הגיב ח"כ פרוש וציין את "הסמליות בעובדה שבימי הכינוס האמור בקליוולנד, נערכה כנס השלוחים של תנועת חב"ד בניו-יורק בהשתתפות כ-3000 שלוחים. חסידות חב"ד, שהיא רק אחד מהזרמים ביהדות החרדית, מצליחה לכנס יותר בני אדם, מאשר כל הקהילות היהודיות האחרות גם יחד"...

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.