מערכת COL | יום ג' חשוון ה׳תשס״ו 05.11.2005

עצרת זיכרון והזדהות עם נפגעי הפיגוע בחדרה

עם תום ימי ה'שבעה' לפיגוע התופת במרכז השוק בחדרה, בו נהרגו חמישה ונפצעו עשרות, נערכה עצרת זיכרון והזדהות בארגון מטה "צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור" בהנהלת הרב מנחם קוטנר, בית חב"ד בחדרה בהנהלת הרב יוחנן בוטמן, ובסיוע עיריית חדרה. מאות מתושבי העיר, ובניהם בני משפחותיהם של הפצועים וההרוגים התאספו לעצרת הזיכרון, שבמהלכה נכתבו אותיות בספר תורה מיוחד לעילוי נשמת ההרוגים, לרפואת הפצועים, ולזכות בני משפחותיהם. בני המשפחות, הרבנים, ואישי הציבור שהשתתפו בעצרת כובדו בכתיבת אותיות בספר התורה הנכתב על-ידי הסופר הרב יוסף קורנט מנהל בית חב"ד בפרדס חנה הסמוכה. העצרת נערכה ביום חמישי, בשעה ארבע בצהריים, במרכז השוק של חדרה, שבוע ימים בדיוק לאחר שאירע הפיגוע הקשה. המשך הדיווח ותמונות נוספות ב'כתבה מלאה'
עצרת זיכרון והזדהות עם נפגעי הפיגוע בחדרה
הנכדים מדליקים נרות נשמה
בפתח האירוע הוזמן לשאת דברים ראש העיר מר חיים אביטן שנשא דברים לזכרם של החללים, רבני העיר חדרה – הרב שמעון ביטון והרב דוד וורנר הוזמנו לקרוא פרקי תהילים לזכרם של ההרוגים ולקרוא תפילת 'מי שברך' לרפואת הפצועים, והרב ישראל ביטון רב צפון העיר נשא את תפילת 'אל מלא רחמים'.

אורח מיוחד שכיבד את המשפחות בהשתתפותו היה ח"כ אלי ישי יו"ר תנועת ש"ס שבדבריו חיזק את תושבי העיר ראשיה ותושביה. לאמירת 'קדיש' הוזמן דניאל רחמני שאביו יעקב רחמני הי"ד נרצח בפיגוע, והגב' ציפי טלבי אחותה של פרחיה מכלוף הי"ד שנרצחה בפיגוע נשאה נאום נרגש בו העלתה קוים לדמותה של אחותה.

רגע מרגש במיוחד היה כאשר המנחה הרב מנחם קוטנר מנהל מטה "צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור" קרא את כל שמות הנרצחים וביקש מהמשפחות לגשת לדוכן הנרות להדליק את נרות הנשמה.


בדיקת מזוזות - להוספה בחוסנם הרוחני של תושבי העיר

הרב יוחנן בוטמן מנהל בית חב"ד בחדרה סיפר למשתתפים כי את בשורת הפיגוע קיבל כאשר היה בחצרו של הרבי מליובאוויטש, ומשם קיבל עדכונים מפעילות הסיוע המתבצעת בעיר על-ידי הרב שלמה שוורץ רכז הפעילות בבית חב"ד. מיד עם הגיעו ארצה ביקר הרב בוטמן אישית יחד עם הרב קוטנר את המשפחות האבלות ואת הפצועים השוהים עדיין בבית הרפואה.

בדבריו הכריז הרב בוטמן על תיגבור מבצע בדיקת מזוזות בבית חב"ד וסיפר כי ראש העיר נענה לבקשתו ועוד בימי ה'שבעה' נבדקו כל המזוזות בלשכת ראש העיר.

דברים נרגשים נשא גם הילד אילן קויפמן בן ה- 12 לזכרו של סבו מיכאל הי"ד שגידלו והיה לו לאבא ואמא סבא וסבתא כאחד. בסיום העצרת הודה המנחה הרב קוטנר על הסיוע בארגון העצרת לעיריית חדרה לראש העיר וממלא מקומו למחלקת האירועים, ולכל צוות עובדי העירייה המסורים.


סיוע ותמיכה בנפגעים

מטה צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור ובית חב"ד בחדרה בהנהלת השלוחים הרב יוחנן בוטמן והרב קלומניוס קופצ'יק נרתמו להגיש סיוע לנפגעי הפיגוע הרצחני. צעירי חב"ד הגישו סיוע מוראלי לפצועים ולפי הצורך - גם סיוע חומרי.

צוות בית חב"ד ערך ביקורים אצל הפצועים ובבתי משפחות הנרצחים, סייע בארגון ימי ה'שבעה', ואף העניק סיוע כספי למספר משפחות. במקביל, דאג בית חב"ד להספקת מזון חם לביתיהם של המשפחות, ומתנדבות דאגו להמשך ניהול הבית.

אתר צעירי-חב"ד
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
כל הכבוד
ד' חשוון ה׳תשס״ו
לר יוחנן בוטמן על ניצול כל הזדמנות לקרב לב ישראל לאביהם שבשמים יבורך משמים ויצליח.
השותף לתהלוכה (לשעבר)
2.
פצועה מהפיגוע בחדרה נפטרה הערב בבית החול...
ד' חשוון ה׳תשס״ו
פצועה מהפיגוע שאירע בשוק בחדרה לפני כשבועיים נפטרה הערב בבית החולים הלל יפה. שמה ז´ניה פולייס בת 66 מחדרה. בכך עלה מניין ההרוגים בפיגוע בחדרה לשישה.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.