מערכת COL | יום כ"ד תשרי ה׳תשס״ו 27.10.2005

וונדליזם בלב תל אביב

בית הכנסת הגדול "גאולת ישראל" שמעל גינת שינקין בלב תל אביב, נפרץ הלילה ונגרם לו נזק רב. הדבר אירע במוצאי שמחת תורה עוד בטרם נפסקו הדי השמחה האדירה של החג וכבר במשך הלילה ניזוק בית הכנסת בצורה מזעזעת לאחר שבמוצאי החג פרצו לבית הכנסת, חיללו אותו ועשו בו שמות, מעשה חמור של וונדליזם. בית הכנסת "גאולת ישראל" שוקם לאחרונה בהשקעה גדולה על-ידי הרב מרדכי דוד וחנה בוימלגרין מארה"ב ומשמש את תושבי רובע לב העיר בתל אביב, רב השכונה ובית הכנסת הנו הרב יוסף גערליצקי. בשמחת תורה חגגו בבית הכנסת למעלה מ-700 תושבים מהשכונה ומחוצה לה שעות ארוכות בהקפות של שמחת תורה. תמונות נוספות והמשך הדיווח ב'כתבה מלאה'
וונדליזם בלב תל אביב
בית הכנסת הגדול "גאולת ישראל" צילום :מאיר דהן COL
בבוקרו של יום באו המתפללים ומצאו את בית הכנסת עם קירות מפויחים ואבק שריפה סמיך על כל השטח. רהיטים שבורים ותפילין וחפצי קודש יקרים שנגנבו. מתפלל ותיק, ניצול שואה בשם מנשה, פרץ בבכי קורע לב לאחר שגילה כי התפילין שעמם שרד את כל אימי השואה נעלמו.

מר אלדד שגיא, מגבאי בית הכנסת, אמר "אילו היה קורה כדבר הזה בחו"ל היה כל העולם רועש על 'אנטישמיות' נגד העם היהודי וכאן בתל אביב מחללים מקום קדוש ואין איש שם על לב".

הרב יוסף גערליצקי, רב השכונה ובית הכנסת, מסר ל-COL כי "המשטרה לא עושה די לשמור על בתי הכנסת בת"א – יפו, לדאבוננו 'פרצה קוראת לגנב' ומנצלים את הפרצה ופועלים בשטח הפקר, אני קורא למשטרה לערוך סיורי שמירה קבועים סביב בתי הכנסת בת"א על מנת שלא יקרה דבר כזה שוב" אמר הרב גערליצקי.


לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
4 תגובות
1.
מסקרן לדעת
כ"ד תשרי ה׳תשס״ו
על מה יצא הקצף ואם לא היה סימן שעשוי לקרות כזה דבר. כמובן שאנחנו הדתיים תמיד צודקים אבל אפשר ששלוותם הגזולה והמוטרדת של תושבי השכונה הקשישים הביאה להתפרצות הזו?אולי אפשר לתקן את הבעיה והכל על מקומו יבוא בשלום? ושוב, כמובן שאנחנו הדתיים ת-מ-י-ד צודקים.
2.
מי זה יכול להיות?
כ"ד תשרי ה׳תשס״ו
הרב גערליצקי עושה עבודה נהדרת כאן אצלינו בשנקין. לא חסרים מנוולים גויים באיזור
3.
המודיע
כ"ד תשרי ה׳תשס״ו
המודיע בעמודו הראשון הביא היום את הסיפור בפירוט מלא, מבלי להזכיר במילה שהבית כנסת של חב"ד ושהרב גרעליצקי רב ביהכנ"ס של חב"ד במקום.
4.
פריצה
כ"ד תשרי ה׳תשס״ו
חבל ההיתם כותביטם על פתק בדלת אין פה כסף אין פה קופות אין פה מה לגנוב יש לכם מכשיר עם מישהוא פורץ זה מועבר מיד למשטרה חבל באמת שלא עושים את זה
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.