מערכת COL | יום כ' תשרי ה׳תשס״ו 23.10.2005

מופתים בשמחת-תורה

ברצוני לעורר את אנ"ש החסידים בכל העולם לנצל את יום שמחת-תורה ליום של ברכות, שיברכו אחד את השני. ובדידי הוא עובדא בשנה שכ"ק אדמו"ר דיבר בהתוועדות של שמחת-תורה שיברכו אחד את השני, ניגש אלי יהודי שגר בשכונת קראון-הייטס, שלא היו לו ילדים לערך 10 שנים, וביקש שאברכו ואמרתי לו שאני עסוק בהכנה לקידוש."תרד למטה להתוועדות, שם הרבי והוא יברכך", אמרתי לו ואז הוא אמר לי שכעת בהתוועדות הרבי אמר שיברכו אחד את השני ולא התברכתי כבר 10 שנים בזחו"ק ולך יש הרבה זכויות מה'קידושים' שאתה עושה כאן. ואבקש שתברכני שיהיו לי ילדים. לקחתי אותו לסוכה של 770 תחת המרפסת של האדמו"ר הקודם.המשך הסיפור המרתק מאת הרב נחום מרקוביץ ב'כתבה המלאה'
מופתים בשמחת-תורה
מופתים מתגלגלים. הרב נחום מרקוביץ משמאל
הוספתי עוד שתי יהודים ועשינו בית-דין וסוכם שאני יהיה הראב"ד. ואמרתי: "היות שניגש אלינו יהודי זה וזה וכולי ומבקש ברכה לילדים והיות והרבי נתן את הכוח לכאו"א לברך והוא טוען שיש לי זכויות ויש לי הכח, אז אני נותן לו את הזכויות, או חלק מהזכויות של הערב ואנחנו בית-דין שלמטה, פוסקים שבשנה זו יהיה נשמה בגוף בריא ושלם, וכשם שאנחנו ב"ד שלמטה פסקנו כך יפסקו ב"ד שלמעלה ואין לשום מונע ומערער לערער אחרי הפס"ד שלנו, רק אם יהיה בן או בת אנחנו משאירים לב"ד של מעלה".
היה זה בשנת תשמ"ח שכידוע היה ההסתלקות של הרבנית נ"ע בחודש שבט ובאותה שנה נולדה לאותו יהודי שבירכנו בת בשעטומ"צ ונתן לה השם על-שם הרבנית לאיוש"ט.

כפליים לתושיה

כמה שנים לאחמ"כ (היה זה אחרי ג' תמוז). פגשתי ביהודי עם אותו בעיה שלא היו לו ילדים והצעתי לו שיתן לי חלק בהשתתפות של מיץ תפוזים ל'קידושים' ותעשה ליהודים מתוק בלב, ככה הקב"ה יעשה לך מתוק בלב. היהודי עזב לפני שמח"ת ולא היה כאן ב'הקפות', פגשתי את אחיו ב-770 ביום שמחת-תורה והוספתי עוד שתי יהודים וכנ"ל בהסכמתם נעשתי ראש ב"ד וכנ"ל גזרנו אומר שיהיו לאחיו נשמה בגוף בשנה זו כפליים לתושיה שיהיו תאומים. וכשאחיו התפלא "תאומים?" עניתי אני ראב"ד ולא מערערים אחרי ב"ד. וכשם שפסקנו פה למטה וכולי כנ"ל. באותו שנה נולדו לו בן ובת בשעטומ"צ לאיוש"ט.

עצתי, להמשיך בכל מקום ומקום בשמחת תורה לברך אחד את השני ומה טוב שיעשו באופן זה ושמקבלי הברכות יקבלו עליהם איזה ענין ששייך לשמחת-תורה, בכל מקום שהם:

לקבל ההחלטות בשמחת-תורה ולשלוח בקבוק 'משקה' לומר 'לחיים' ב-770 במשך השנה.


לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
מ"ד לא מ"ח
כ' תשרי ה׳תשס״ו
ליל שמח"ת תשד"מ העת ההתוועדות קרא הרבי שאיש יברך את רעהו, לא תשמ"ח
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.