שניאור דייטש | יום כ"ט תשרי ה׳תשפ״ד 14.10.2023

באמצע קידוש: בביתר הסתגרו בשל חשש לחדירת מחבל

בעקבות פרצה שנמצאה בגדר היישוב ביתר עילית, הופעלה בליל שבת התראת פיקוד העורף על 'חדירת מחבלים' לעיר והוראה לתושבים להסתגר בבתים | תושבים מבוהלים נותרו סגורים במשך שעות בממ"דים עד להודעת חזל"ש של רכב סיור | ראש העיר הסביר במוצ"ש: "לצערינו בפיקוד העורף לא קיימת אפשרות להודיע על חזרה לשגרה, במצב של חשש לחדירה"
באמצע קידוש: בביתר הסתגרו בשל חשש לחדירת מחבל
חיילי צה"ל שהגיעו לתגבר בביתר עילית (צילום: ביתר 24)

בעקבות פרצה שנמצאה בגדר היישוב ביתר עילית, הופעלה בליל שבת התראת פיקוד העורף על 'חדירת מחבלים' לעיר והוראה לתושבים להסתגר בבתים.

לאחר שכוחות הבטחון סרקו את השטח, פיקוד העורף עדכן לאחר כשלוש שעות כי לא מדובר באירוע ביטחוני. "חזרה לשיגרה" הודיע רכב בטחון שנע בעיר.

תושבים רבים שלא שמעו את האזעקה המשיכו לטייל באין מפריע בעיר, כך מספרים עדי ראייה. אחרים נסגרו בממ"דים ועקב כך לא שמעו כלל את ההודעה המרגיעה על חזרה לשיגרה, שנעשתה כאמור מרכב סיור חולף ולא בכרוז של פיקוד העורף, כפי שהיה בעת ההתראה על חדירת המחבלים.

כמה שעות לאחר צאת שבת, הודיע ראש העיר מאיר רובינשטיין לתושבים באמצעות הודעה קולית בטלפון, כי "בליל שבת, מצלמה במוקד זיהתה פירצה ותנועה חשודה. הצבא החליט להפעיל אזעקה, כי במקום שיש ספק - אין ספק. ובחסדי שמים החשש הוסר."

ראש העיר התייחס גם לטענות תושבים על הודעת החזרה לשיגרה שהועברה באמצעות רכב סיור מסתובב עם כרוז ולא באמצעות פיקוד העורף: "לצערינו, בפיקוד העורף, לא קיימת אפשרות להודיע על חזרה לשגרה, במצב של חשש לחדירה. ביקשנו מהצבא ליצור אפשרות כזו."

עוד הוסיף והרגיע ראש העיר כי "אין שום פרצות בגדר, יש סיורים באופן שוטף, ובמיוחד בימים אלו. כל פרצה שמתגלית, מתוקנת מיידית."

בביתר יתקיימו מחר לימודים ברוב מוסדות החינוך במבני הקבע, לפי הנחיות פיקוד העורף, שבכל מוסד באזור שיש בו אפשרות לפינוי לממ"ד בעת הצורך – יתקיימו בו לימודים.

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
האם ההודעה אמיתית??
ל' תשרי
לצערנו יש גם הודעות סרק, שגורמות צער ופחד לתושבים
שזוהי גם מלחמה פסיכולוגית
2.
עדיף
א' חשוון
עדיף להתמגן גם בהודעות לא אמתיות מאשר להיות שאננים...
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.