. | יום כ"ט תשרי ה׳תשפ״ד 14.10.2023

היום השמיני למלחמה: צה"ל נערך לכניסה אגרסיבית לעזה

לוחמי צה”ל החלו נוהל קרב לפני כניסה קרקעית לרצועת עזה | בצה”ל אומרים שהכניסה הקרקעית תהיה אגרסיבית | בעקבות שיגורים מסוריה לגולן: צה”ל תוקף את מקור הירי | ח״כ ליברמן נענה לבקשת ראש הממשלה נתניהו להצטרף מיידית לקבינט המדיני-ביטחוני
היום השמיני למלחמה: צה
הארגון הנאצי חמאס מבצע חסימות בעזה למנוע מעבר לדרום הרצועה לאחר אזהרות צה"ל (צילום אוויר, דו"צ)

חרדים10

היום השמיני למחלמה: צה"ל נערך לכניסה אגרסיבית לעזה

היום השמיני למלחמה בעזה: לוחמי צה”ל החלו נוהל קרב לפני כניסה קרקעית לרצועת עזה. בצה”ל אומרים שהכניסה הקרקעית תהיה האגרסיבית ומוסיפים שמדובר ברוצחי ילדים ושהאכזריות שלהם תקבל יחס מתאים.

דובר צה”ל מסר הערב (מוצאי שבת) שכוחות צה”ל נערכים להרחבת ההתקפה מהאוויר, מהים ומהיבשה.

בצבא מוסיפים שהתמרון הקרקעי לעזה יקרה בהתאם לשיקולים מבצעיים כמו המאמץ לפינוי אוכלוסייה, מאמצים הומניטריים ושיקולים נוספים. בשנתיים האחרונות כלל לוחמי המילואים עברו אימונים בעזה.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו הזמין את יו״ר ‘ישראל ביתנו’ ח״כ אביגדור ליברמן להצטרף מיידית לקבינט המדיני-ביטחוני וכן לצרף שר נוסף לממשלה מטעם סיעתו. ח״כ ליברמן הסכים להזמנתו וראש הממשלה נתניהו בירך על הצטרפותו.

לפי דיווחים, השר דרעי פעל מאחורי הקלעים.

עדכונים שוטפים:

22:45 – נתניהו שוחח עם ביידן בפעם החמישית מאז תחילת המבצע והודה לו על התמיכה והסיוע הביטחוני והמודיעיני רחב-ההיקף. “ראש הממשלה הדגיש את האחדות והנחישות לעמוד במטרות הלחימה שהוצבו”, נמסר.

22:40 – צה”ל על האזעקות בצפון: זוהו שני שיגורים מסוריה שנפלו בשטח פתוח, לא שוגרו מיירטים. שוגר מיירט לעבר מטרה חשודה שחצתה משטח לבנון לישראל.

22:35 – ראש האופוזיציה לפיד בריאיון ל-CNN: סינוואר הוא בן לאדן של ימינו. הוא אדם חי-מת. גם אם הוא עוד לא מבין את זה.

22:20 – בעקבות שיגורים מסוריה לגולן: צה”ל תוקף את מקור הירי. קודם לכן זוהו כמה שיגורים, אין נפגעים או נזק.

22:20 – בעקבות שיגורים מסוריה לגולן: צה”ל תוקף את מקור הירי. קודם לכן זוהו כמה שיגורים, אין נפגעים או נזק.

22:00 – השרה יפעת שאשא ביטון: “עדיין חשוב לצרף את ליברמן לממשלה”.

22:00 – על פי הנחיית פיקוד העורף, כל התחנות התת-קרקעיות של הקו האדום יהיו פתוחות 24/7 לרשות הציבור, וישמשו כמקלט בזמן אזעקה.

21:55 – הממונה על השבויים והנעדרים, גל הירש: ” 126 משפחות כבר עודכנו. אנחנו מגבשים את תמונת המצב לגבי החטופים שנמצאים בידי האויב, המאמץ צפוי להימשך בעת הקרובה”.  משתדל להיפגש עם המשפחות – וגם ראש הממשלה יעשה זאת בקרוב.

ראש המוסד לשעבר, יוסי כהן, מעורב באופן עמוק בסיוע בנושא החטופים והנעדרים.

21:40 – ראש ה-FBI: עלייה דרמטית בהתרעות מאז המתקפות על ישראל, יש חשש מזאבים בודדים שמקבלים השראה מחמאס.

21:35 – שברי יירוט נפלו בג’לג’וליה. לא ידוע על נפגעים.

21:30 – ראש עיריית בת ים: הנפילה בעיר הייתה בכביש, נגרם מעט נזק ולא ידוע על נפגעים.

21:30 – ההודעה והמבוכה: ראש הממשלה בנימין נתניהו הזמין את יו”ר ‘ישראל ביתנו’ ח”כ אביגדור ליברמן להצטרף מיידית לקבינט המדיני-ביטחוני וכן לצרף שר נוסף לממשלה מטעם סיעתו. בהודעת הליכוד נאמר כי ח”כ ליברמן הסכים להזמנתו.

אלא שמאוחר יותר מסרה ישראל ביתנו: “אין עדיין סיכום על כניסה לממשלה. לא מנהלים משא ומתן אבל דורשים להיות בקבינט המצומצם. ליברמן חייב להיות במוקד קבלת ההחלטות ובקבינט המצומצם של ניהול המלחמה כדי לתרום מניסיונו. אם לא, נתמוך בכל הפעולה ביטחונית וצבאית מבחוץ כדי לחסל את החמאס”.

21:10 – כוחות ההצלה: לא ידוע על נפגעים במטח למרכז. דיווחים על כמה נפילות באשקלון, החשמל בחלק מהעיר נפל.

21:05 – לפחות ארבעה יירוטים בוצעו באזור המרכז, דיווח על נפילה באשקלון שגרמה נזק.

21:00 – אזעקות בתל אביב, גוש דן, השרון והשפלה, גם באזור העוטף נמשכות האזעקות. חמאס קיבל אחריות על הירי לעבר גוש דן. גם הג’יהאד האיסלאמי קיבל אחריות למטח הכבד האחרון.

20:51 – חבר הקבינט ישראל כ”ץ לדנה ויס בחדשות 12: אם רוצים להכריע את חמאס – אי אפשר בלי כניסה קרקעית זו או אחרת. “אין לנו שאיפה לשתי זירות אבל אם נידרש, נכה בעוצמה גם בחיזבאללה”.

20:36 – צה”ל הודיע: תקפנו היום תשתיות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון, בתגובה על השיגורים היום.

20:30 – מתחילת הלחימה: מעל 18 אלף ישראלים הגישו בקשה לנשיאת נשק.

20:26 –  השגריר ארדן לשליח האו”ם למזרח התיכון, לאחר שנפגש היום עם שר החוץ של איראן ואפילו לא גינה את איראן: “שטוף את ידיך מדם הילדים שלנו!” ארדן הבהיר: “אנתק כל קשר עם שליח האו”ם. לא אשוחח עימו ולא אפגוש אותו עד שיגנה פומבית את משטר הרצח והטרור האיראני”.

20:37  –  השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מברך על הצטרפותו של ליברמן לקבינט “מברך את ח”כ אביגדור ליברמן על הצטרפותו לממשלת החירום. כולנו יחד במטרה להשמיד את החמאס”.

20:20 – ראש הממשלה נתניהו הזמין את אביגדור ליברמן להצטרף לקבינט ולצרף שר לממשלה, ליברמן הסכים.  ממשלת החירום מתרחבת ל-82 ח”כים.

20:16 – קצין בכיר: “הימ”מ חיסלה 200 מחבלים. לא ציפינו לכמות כזו של מחבלים. תשעה לוחמים נהרגו ו-35 נפצעו לאחר שהגנו בגופם על אזרחים ושוטרים”.

20:15 – דובר צה”ל: צה”ל יפעל באוויר בים וביבשה ויממש את כל תוכניות המלחמה. אנחנו נערכים וערוכים.

20:15 – דובר צה”ל תא”ל דניאל הגרי: עודכנו משפחות של 126 חטופים בעזה.

20:15 – דובר צה”ל: “נתקוף בזמן הקרוב בעוצמה רבה בעזה. מי שיגיע מלבנון – ימות. בפיקוד הצפון אנחנו שומרים על דריכות וערנות שיא”.

20:10 – דובר צה”ל: חמאס מונע פינוי דרומה. אני קורא לתושבים – תתפנו למען חייכם. אנחנו נתקוף באופן מאוד נרחב.

19:55 – יוסי כהן בחדשות 12: אני בעד שלא נמצמץ בעניין המצור על עזה, אנחנו מפעילים מנופי לחץ. יש חותמת איראנית על המתקפה. אני מאוד מקווה שהסעודים לא יוותרו על נורמליזציה ויתגייסו לטובתנו.

19:50 – יוסי כהן: אני חושב שצריך למגר את חמאס ושלטונו ולהסיר את האיום באופן סופי, הם חייבים להחזיר לנו את החטופים. ננצח, זה לא איום קיומי

19:45 – ראש המוסד לשעבר יוסי כהן: אני יוצא לשליחויות למנהיגים זרים כדי להאריך את השעון המדיני למלחמה, אני חושב שצריך להראות להם את תמונות הזוועה.

19:45 – הותר לפרסום: קצין צה”ל במילואים נהרג מירי כוחותינו סמוך לכפר אימתין שבחטיבה המרחבית שומרון.

19:35 – צה”ל פרסם את שמותיהם של 14 חללים נוספים. המשטרה פרסמה גם היא שמות של שלושה נופלים.

19:30 – ראש הממשלה נתניהו מקיים הערכת מצב ביטחונית בקריה.

19:30 – השר גדעון סער: בסוף המערכה צריך לגבות מחיר טריטוריאלי מעזה, רצועת ביטחון בתוספת הבנה של הצד השני שמי שמתחיל מאבד שטח.

19:20 – שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב מיוחדת במפקדת פיקוד הצפון בצפת.

19:00 – המפכ”ל קובי שבתאי: “גבורת השוטרים עם פרוץ הלחימה מלמדת כי משטרת ישראל שימשה כמגן אנושי של תושבי העוטף. המשימות העיקריות – להשיג את הביטחון לתושבי העוטף ולהמשיך לדאוג לעורף חזק ואיתן בכל מחוזות המשטרה”.

19:00 – אחרי הקריאות של צה”ל לתושבי עזה: עד כה התפנו בין 400 אלף ל-500 אלף תושבים לדרום הרצועה.

19:00 – צה”ל חידש ירי ארטילרי לעבר לבנון, שם מדווחים על שני הרוגים מהירי.

18:55 – צחי הנגבי על מטרת המבצע: “קבענו בישיבת הקבינט מהלך שאין תקומה ממנו – להשמיד את היכולות הצבאיות והשלטוניות של חמאס והג’יהאד האיסלאמי. לא יהיה חמאס שליט וריבון בעזה אחרי הקרב. המלחמה הזו מציבה יעד מאוד שאפתני”.

18:55 – ראש המל”ל על הנעדרים: “אין לנו כרגע דרך לנהל משא ומתן עם אויב שנשבענו למחוק מעל פני האדמה. אנחנו מחויבים לשבויים ולנעדרים, אנחנו מנסים להבין את הנתון הבסיסי – איפה הילדים, הבנות, הבנים, ההורים. אנחנו מנסים להבין את זה תוך כדי הקרב כשהאויב עושה מניפולציה מרושעת. לא נוותר עד שנבין מה עלה בגורלם ונפעל ככל הניתן כדי להשיב אותם”.

הנגבי העריך כי ישנם בין 150 ל-200 חטופים, אך הבהיר כי גורמים מקצועיים צריכים למסור את הנתון המעודכן.

18:50 – הנגבי על ההתרעות שהתקבלו: ” עובדה היא שלא יעלה על הדעת שגורם מודיעיני היה מזהיר ולא היה מתבצע מכך המהלך הנדרש. שעתיים וחצי בערך לפני המתקפה היו אינדקציות מודיעיניות שגרמו לכך שראש השב”כ הוזעק, היו שיחות גם עם ראשי הצבא. הם העריכו שאין מדובר במתקפה”.

18:50 – הנגבי: “הרמטכ”ל אמר שלא עמדנו במשימה, אין חולק על כך שהמדינה לא עמדה במשימה. הנושא ייבדק וכבר נבדק בתחקיר”.

18:50 – הנגבי מכחיש את הדיווח על כך שמצרים העבירה אזהרה: “גם באופן אישי וגם באופן מערכתי התשובה היא לא, הם לא פנו בעקיפים ולא במישרין, לא במלמול ולא בקריצה. זה פייק ניוז שהוכחש על ידינו ועל ידי המצרים”.

18:50 – ראש המל”ל צחי הנגבי קיים תדרוך לכתבים וענה  לשאלת חדשות 12 על הערכתו כי חמאס מורתע ל-15 שנים: “קודם כל זו טעות שלי, והיא משקפת את הטעות של גורמי ההערכה לאורך שנים רבות, אבל ביתר שאת בתקופה האחרונה – אכן האמנו שחמאס למד לקח מ’שומר החומות’. חשבנו שהם הבינו, הם לא הבינו ועכשיו נקווה שיבינו”.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.