COL | יום כ"ג תשרי ה׳תשפ״ד 08.10.2023

הלחימה נמשכת: פינוי ישובים בעוטף, אירועים מתגלגלים

הלחימה בדרום נמשכת, מתנהלת לחימה גם כעת • בני הערובה חולצו באופקים ובבארי • גורם מדיני: “ההערכות שאנחנו הולכים לשבועות ארוכים של מלחמה” • בידי מחבלים נתפסו מפות של אולמות ובתי כנסת • בפנים: עדכונים שוטפים
הלחימה נמשכת: פינוי ישובים בעוטף, אירועים מתגלגלים
צילום: דו"צ

 

מתקפת פתע על ישראל:  אלפי רקטות נורו מרצועת עזה לישראל מאז שעות הבוקר (שמחת תורה, שבת), במקביל חדרו מאות מחבלים לשטח ישראל.

לפחות 300 ישראלים נרצחו ויותר מ-1,590 נפצעו – יותר מ-312 מהם במצב קשה או אנוש.

קרבות אש קשים מתנהלים בין כוחות הצבא למחבלים. קריאות נואשות של תושבים בדרום לסיוע מהצבא. מחבלים התבצרו בבתים בעוטף עזה עם בני ערובה.

עדכונים שוטפים:

11:25 – 6 פגיעות ישירות במבנים במטח האחרון לשדרות. כוחות ההצלה מעניקים טיפול רפואי ומפנים מזירת הרקטה בשדרות ארבעה פצועים. בין הפצועים צעיר כבן 20 במצב אנוש, עם חבלה רב מערכתית ו-3 פצועים במצב קל.

11:20  –  רה”מ מקיים כעת הערכת מצב בקריה עם שר הביטחון, הרמטכ”ל ובכירי מערכת הביטחון.

11:18 –  ח״כ אלמוג כהן מעוצמה יהודית לערוץ 13 : ״הוצאנו לאחד המחבלים מהווסט מפה, תצ״א של אופקים עם בתי כנסת, אולמי שמחות, ריכוזי קהל. הם ידעו מה הם עושים. צריך לגבות מחיר דמים ולמוטט את החמאס״.

11:00 – כוח צה”ל חיסל חוליית מחבלים שניסתה לחדור את הגדר באזור כיסופים.

11:00 –  גורם מדיני אמר לחדשות 13: “ההערכות שאנחנו הולכים לשבועות ארוכים של מלחמה”, הוסיף:  “המטרה היא להחזיר לתושבי הדרום את האמון”. עוד אמר: “היה כאן כישלון מודיעני חמור אבל עכשיו זה הזמן להלחם, לא לנהל בית דין על מה שהיה. יהיה לזה מספיק זמן בהמשך”.

10:33 –  ח”כ גדעון סער כתב הבוקר: “מול היה היום הראשון של מלחמת איראן בישראל. מתקפת הפתע של חמאס היתה רק המהלך הראשון בה. איני זוכר יום בתולדות המדינה עם היקף כזה של אבידות בקרב אזרחיה, בנוסף לחיילים ולחילות הרבים שנפלו על משמרתם. לבי עם המשפחות שאיבדו את יקיריהן, עם משפחות החטופים ומאחל החלמה לפצועים. מי שקטל אתמול את אחינו ואחיותינו באופקים, בשדרות ובקיבוצי עוטף עזה – לא הבחין בינינו. מטרתם הגלויה היא: השמדת מדינת ישראל. עת להתאחד, כדי להביא לניצחון ישראל במערכה שנכפתה עליה”.

10:31 – כלל סניפי הרישוי ברחבי הארץ יהיו סגורים עד הודעה חדשה, למעט הסניפים טבריה, צפת ובית שאן. בסניפי הרישוי בנתניה וחיפה יינתן שירות באמצעות מענה טלפוני לאזרחים שהזמינו תור .

כמו כן, לא יתקיימו היום ועד להודעה חדשה מבחני נהיגה מעשיים (טסטים) ומבחני נהיגה עיוניים (תאוריה) בכל הישובים הנמצאים בטווח של 80 קילומטרים מחבל עזה. בגזרה הצפונית יתקיימו מבחני נהיגה, מבחני תאוריה וקורסי חובה.

10:13 – דובר צה”ל: “צה”ל השיג שליטה על מוקדי החדירה מהרצועה לישראל. יש לחימה וקרבות הירואים לחילוץ בני ערובה, גם כעת. מפקדים ולוחמים נפלו בקרבות ואזרחים נרצחו. מאות מחבלים נהרגו ועשרות נלקחו בשבי. ביממה הקרובה משימתנו לפנות את כל תושבי העוטף”.

10:02 – הלחימה בעוטף עזה: צה”ל השיג שליטה על מרבית המוקדים מהיממה האחרונה. עם זאת, הכוחות עדיין פועלים במספר יישובים, בהם כפר עזה ובאזור בארי. במקום חילופי אש והיתקלויות של כוחות צה”ל עם מחבלים.

10:00 – הותרו לפרסום שמות של 30 שוטרים שנפלו בלחימה עם מחבלי חמאס.

09:30 – צה”ל חיסל חוליית מחבלים ששהתה סמוך למושב יתד שבדרום העוטף.

09:20 – יוניפי”ל: מקיימים מגעים עם כל הגורמים כדי למנוע הסלמה, מאיצים בכל הצדדים לנהוג באיפוק.

09:15 – שב״כ הנחה את השרים לא להתקרב ליישובים ערבים ולהימנע מנסיעה “בצירים בעייתיים”

09:09 –  מטוסי קרב תקפו תשתית צבאית בביתו של ראש מחלקת המודיעין בארגון הטרור חמאס. צה”ל ממשיך בשעה זו בתקיפות ברחבי רצועת עזה.

08:54 – בקריות השליטה של חיל הים זיהו בשעות האחרונות חמישה מחבלים שהסתתרו במרחב זיקים שבשטח בישראל. לוחמי חיל הים סיכלו את המחבלים ומנעו חדירה ליישובים.

08:44 – חשד לחדירת מחבלים בעוטף עזה: קרבות ירי במושב יתד

08:20 – חיזבאללה קיבל אחריות על ירי המרגמות מוקדם יותר לעבר מוצבי צה”ל בהר דב. בחיזבאללה טוענים שבתקיפה שוגרו גם טילים מונחים למוצבים הישראלים.

08:20 – לפי מקורות ברצועה, הותקף הבוקר בנק המסחר של חמאס בעיר עזה. המבנה הקודם של אותו הבנק הושמד ב-2021. בעזה מעריכים כי ישראל תפגע במוסדות פיננסיים נוספים של ארגון הטרור.

08:10 – דובר צה”ל מעדכן: סריקות של צה”ל ב-7 מוקדים שונים בעוטף עזה, בהם: שדרות, זיקים, כפר עזה, בארי, כיסופים וסופה. במקביל – נמשך הפינוי של תושבי העוטף. כמו כן, עשרות אלפי לוחמים נמצאים ביישובי עוטף עזה.

08:00 – צה”ל פרסם שמות של 26 חיילים שנפלו ביממה האחרונה, משפחותיהם עודכנו.

07:58 – ערוץ “אלמיאדין” הלבנוני: התחדש הירי מלבנון לעבר מוצבים ישראליים בגבול

07:55 – במושב יתד, בדרום העוטף, מדווחים שקמו בבוקר לקולות של מה שנשמע כמו מחבלים שמדברים ערבית מחוץ לביתם, והם סגורים בממ”ד.

07:40 – מועצה אזורית אשכול לתושבים: “הלחימה באזורנו עדיין נמשכת במספר מוקדים ויש להמשיך להסתגר בבתים. כוחות בטחון רבים פועלים במרחב ומבצעים סריקות כדי לשלול הימצאותם של מחבלים נוספים”.

07:30 –  מרגמות נורו משטח לבנון לכיוון מוצבים של צה”ל בהר דב, לא ידוע על נפגעים. צה”ל תקף בתגובה בארטילריה את המוקדים שמהם בוצע הירי.

07:24 – דיווחים בעזה: מספר ההרוגים בתקיפות חיל האוויר בעזה עלה ל- 246. נהרסו 15 בתים

07:15 – צה”ל תקף עשר מטרות טרור של חמאס בעזה. מצה”ל נמסר: “המטרות מוקמו במבנים רבי קומות שבשימוש ארגון הטרור”.

07:00 – משרד הבריאות מעדכן על 1,864 פצועים שפונו לבתי החולים נכון לשעה זו. מהם: 19 במצב אנוש, 326 במצב קשה, 359 במצב בינוני, 821 במצב קל, 20 נפגעי חרדה ו-223 בהערכה רפואית.

06:50 – דובר צה”ל: במהלך הלילה פונו תושבי העוטף מבתיהם – סריקות בוצעו ביישובים. לדבריו, תושג שליטה “בשעות הקרובות”. עוד נמסר כי הותקפו הלילה 426 מטרות, בהם תשתיות צבאיות, מנהרות ובנייני רב-קומות – 100 מחבלים חוסלו מהאוויר.

נטרלנו את רוב הקרבות המשמעותיים בעוטף והתחלנו לפנות תושבים. לפנינו ימים ארוכים. השגנו שליטה ב-29 מוקדי חדירה לאורך הגדר, בים, יש מאות מחבלים הרוגים, יש עשרות מחבלים שבויים ואלפי פצועים ברצועת עזה. היו קרבות שבהם מפקדים ולוחמים ניהלו קרבות הירואים מול מחבלים, ובחלקם גם נפלו.

06:34 – דיווחים פלסטיניים: חיל האוויר תקף את בניין “מטר” מול מחנה הפליטים נוסיראת במרכז הרצועה

06:27 -| דיווחים פלסטיניים: ספינות של חיל הים הפגיזו לפני זמן קצר את חוף עזה.

06:22 – דובר צה”ל: לאורך הלילה הותקפו מטרות של חמאס בבניינים רבי קומות במרחב רצועת עזה.

06:20 – חיל האוויר תקף את בתיהם של בכירי חמאס ברצועה: יחיא סנוואר, מחמוד א-זהאר, ניזאר עוודאללה, פתחי חמאד, עיצאם א-דעאליס, כמאל אבו עוון, אבו מועאז סראג׳.

06:20 – בית החולים סורוקה מעדכן: 220 פצועים מאושפזים במחלקות בדרגות פציעה שונות – בהם 130 במצב קשה עד קשה מאוד.

05:50 – רכז המשק של קיבוץ בארי על חילוץ בני הערובה: “מדברים על חילוץ מוצלח אבל לא ברור לנו אם זה נגמר, לא מצליחים לקבל שום אינפורמציה, גם הצבא לא יודע. אין לנו מידע על מי שחולץ ולאן, היו שם גם ילדים שהופרדו מההורים שלהם”.

05:46 – דיווחים פלסטיניים: תקיפות מסיביות של חיל האוויר בעיר עזה. מגדל “ווטן” בעיר נהרס לחלוטין

05:30 – ירי רקטות לעבר עוטף עזה. דיווחים על חילופי אש בכפר עזה בין כוחות צה”ל למחבלים שעוד נשארו בשטח.

04:52 – דיווחים על פיצוצים בצפון הרצועה, מוקדם יותר הופצץ ביתו של בכיר חמאס פתחי חמד בבית להיא שבצפון הרצועה.

04:25 – אחרי שעות ארוכות: הושגה שליטה על תחנת המשטרה בשדרות, 10 מחבלים חוסלו במקום.

04:13 – אופקים: כוחות הביטחון חיסלו את המחבל הנוסף

04:05 – אופקים: מחבל נוסף בבית ממנו חולצו בני הזוג שהחוזקו כבני ערובה. כוחות הביטחון יורים לעברו. בני הזוג פונו לביה”ח סורוקה, ללא פגיעות פיזיות.

03:45 – מטחי רקטות לעבר אשקלון

03:45 – מטח לאשקלון והאזור

03:05 – פגיעה ישירה בבית בשדרות – אין נפגעים, נזק במקום.

02:55: אישה נפצעה קשה בפגיעה ישירה בבניין באשקלון – 5 נוספים נפצעו קל. מד”א מעניקים להם טיפול רפואי בזירה.

02:40 –פגיעה ישירה בבית בשדרות, אין נפגעים. פגיעה בבניין מגורים באשקלון: אישה כבת 50 נפצעה קשה, ו-5 נפצעו קל.

02:35 – ירי רקטות בעוטף עזה, אשקלון ושדרות: פגיעה ישירה במרכז הרפואי ברזילי באשקלון, אין נפגעים.

02:35 – פגיעה ישירה בבית החולים ברזילי באשקלון – אין נפגעים, נזק נגרם במקום.

02:30 – חולצו בשלום בני הערובה באופקים – המחבלים חוסלו; 3 לוחמי ימ”מ נפצעו – בהם אחד במצב קשה.

02:20 – ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני הסתיימה. ראש הממשלה נתניהו סיכם את הדיון ואמר: “אנחנו יוצאים למלחמה ארוכה וקשה. השלב הראשון מסתיים בשעות אלה ע”י השמדת רוב רובם של כוחות האויב שחדרו לשטחנו. במקביל התחלנו את המערך ההתקפי והוא יימשך ללא סייג וללא הפוגה עד להשגת היעדים. אנחנו נשיב את הביטחון לאזרחי ישראל וננצח”. בין החלטות שהתקבלו בקבינט הן עצירת הספקת החשמל, הדלק והסחורות.

בהודעה שפורסמה עם תום הישיבה, נמסר כי “הקבינט קיבל שורה של החלטות מבצעיות שמטרתן להביא להשמדת היכולות הצבאיות והשלטוניות של החמאס והג’יהאד האיסלאמי באופן שישלול את יכולתם ורצונם לאיים ולפגוע באזרחי ישראל לשנים רבות”.

01:55 – דובר צה”ל בערבית במסר לתושבי רצועת עזה: “למען ביטחונכם, עליכם להתפנות ממקום מגוריכם מיד”

01:31 –  לפי הערכות בישראל, יש כ-100 שבויים וחטופים בעזה – בהם אזרחים, חיילים וקצינים.

01:22 –  מתנדבי זק”א ממשיכים גם בלילה  בפעילות ועבודת קודש באיסוף עשרות חללים מהזירות הקשות. המתנדבים מלווים באנשי המז”פ של המשטרה ואנשי הצבא. הם מרכזים את כל גופות הנרצחים הי”ד בתחנת ריכוז חללים באיזור הדרום להמשך זיהוי.

מנכ”ל זק”א: “מראות קשים שלא ראינו בזק״א, הצוותים שלנו פרוסים בכל הדרום ועוסקים בטיפול בכבוד המת ובאיסוף הממצאים הרבים בכל זירה. עוברים מזירה לזירה עם משאיות ואמבולנסים ואוספים עשרות שלצערי אינם בין החיים. גם וותיקי מתנדבי זק”א אשר פועלים בזירות מתקשים לעכל את המראות ואת גודל האסון”.

01:18 –  לוחמי זרוע הים חיסלו שבעה מחבלים במרחב החוף בזיקים. לוחמי חיל הים וכלי טיס של צה”ל סיכלו את כל המחבלים ומנעו חדירה ליישובים.

כמו כן, מטוסי קרב תקפו שלוש מפקדות מבצעיות בהן השתמש ארגון הטרור חמאס להכוונת טרור ברצועת עזה נגד מדינת ישראל.

01:14 –  יו”ר יחסי החוץ של הסנאט, בן קרדין: “מתכוון להציג חקיקה בהזדמנות הראשונה, כדי לספק מימון נוסף למיירטי כיפת ברזל ולהגנה הישראלית”.

01:08 – בעזה מדווחים: הותקף משרדו של מנהיג חמאס ברצועה, יחיא סינוואר.

01:05 –  בתום 18 שעות: בני הערובה שהוחזקו בחדר האוכל בקיבוץ בארי שוחררו. כוחות הביטחון חיסלו את המחבלים.

01:02 –  מגעים ראשוניים בין ישראל לארה”ב על סיוע בציוד צבאי. ככל הנראה מדובר במיירטים של כיפת ברזל. הנושא עלה גם בשיחת נתניהו וביידן, אז גם הציע הנשיא סיוע לישראל.

00:35 – הזרוע הצבאית של חמאס: נמשכים העימותים במספר מקומות בדרום הארץ, בהם חולית וסופה.

00:29 – נפילת רקטה צמוד לתחנת המשטרה בשדרות, ללא נפגעים.

00:21  – דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה: “בידנו עשרות שבויים והמספר גדול בהרבה ממה שמעריך נתניהו, והם נמצאים בכל הצירים”.

00:17 – תחנת המשטרה בשדרות: הימ״מ מבצע ירי של טילי כתף לעבר המבנה ההרוס. במקביל – ירי צרורות ממסוק קרב של צה”ל מעל שדרות.

00:16 – לפי כוחות ההצלה שחזרו מבארי, מרבית הפצועים שיוצאים כעת מהמקום הם חיילים. האירוע עדיין מתנהל.

00:01 – מספר הנרצחים הישראלים עלה ל-300.

00:01 – משרד הבריאות: 1,590 פצועים פונו לבתי החולים. מהם 19 באורח אנוש, 293 באורח קשה, 315 באורח בינוני, 715 באורח קל. בנוסף, ישנם 20 נפגעי חרדה ו-181 בהערכה רפואית.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.