צבי סופר | יום כ"ב תשרי ה׳תשפ״ד 07.10.2023

מלחמה בדרום: לפחות 100 הרוגים, יש נעדרים וחטופים

אלפי רקטות נורו לעבר תל אביב, ירושלים, באר שבע וערים נוספות • שר הביטחון גלנט אישר גיוס מילואים נרחב • קרבות עזים בדרום, עשרות תושבים מתחבאים בבתים ונמצאים תחת אש • לפחות 100 הרוגים • צה"ל מאשר: "יש חטופים ושבויי מלחמה שחמאס לקח. יש גם הרוגים בקרב חיילי צה"ל" • בפיקוד העורף מנחים: בוטלו אירועי ההקפות השניות ברשויות המקומיות, חל איסור התקהלות בדרום, במרכז, בשרון ובירושלים של עד 10 אנשים בשטח הפתוח, עד 50 במבנה סגור שיש בו מרחב מוגן • אמרו תהילים לרפואת הפצועים, השבת הנעדרים ולנצחון המערכה
מלחמה בדרום: לפחות 100 הרוגים, יש נעדרים וחטופים
צילום: דו"צ

לפחות מאה יהודים נרצחו וכאלף נפצעו במתקפת חמאס שהחלה היום (שבת, שמחת תורה) על ידי מחבלי חמאס. על פי הדיווח עשרות או מאות מחבלים חדרו לשטח ישראל, כבשו את את יישובי העוטף ורצחו יהודים גם ברחבי הערים הסמוכות לעוטף. המחבלים חדרו ככה"נ באמצעות פרצות בגדר, גלשוני אוויר, וסירות מנוע.

במקביל למעלה מ-3000 רקטות שוגרו החל משעות הבוקר מרצועת עזה לישראל.

עם צאת השבת נמסר כי קרב מתנהל בבית באופקים עם בני ערובה ומחבל מאיים לפוצץ רימון על יושבי הבית.

כ-50 מתושבי קיבוץ בארי נלקחו כבני ערובה והוחזקו בידי מחבלים בחדר האוכל של היישוב. במקביל, נערכו קרבות ירי בקיבוץ כפר עזה ובשדרות. חלק מהחבלים חוסלו, וחלק מהמחבלים נתפסו ונעצרו, והובאו לתחנת משטרת נתיבות.

כאמור, מד”א הודיע על מספר קשה מאוד של למעלה ממאה ישראלים שנרצחו מאז הבוקר ואלף ישראלים נפצעו. בין הנרצחים: ראש מועצת שער הנגב אופיר ליבשטיין, מפקד תחנת הכיבוי בשדרות ולוחם אש.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני: “מהבוקר מדינת ישראל נמצאת במלחמה. היעד הראשון שלנו הוא קודם כל לטהר את השטח מכוחות האויב שחדרו פנימה ולהשיב את הביטחון והשקט ליישובים שהותקפו”. עוד הוסיף נתניהו כי “היעד השני, במקביל, הוא לגבות מחיר עצום מהאויב, גם ברצועת עזה. היעד השלישי הוא לבצר זירות אחרות כדי שאיש לא יטעה ויעשה את הטעות להצטרף למלחמה הזו”.

לסיום אמר ראש הממשלה: “אנחנו במלחמה, במלחמה צריך לשמור על קור רוח. אני קורא לכל אזרחי ישראל להתאחד, כדי להשיג את היעד העליון שלנו – ניצחון במלחמה”.

מפכ”ל המשטרה קובי שבתאי, מסר בהצהרה: “אנו מנהלים מספר זירות לחימה ביחד עם צה”ל, הימ”מ, היחידות המיוחדות והכוחות הנוספים. אנחנו יודעים על אזרחים שמתבצרים ונמצאים בכל מיני מקומות, אני פונה לכל הציבור לנעול את הדלתות ולהתבצר, להמתין בסבלנות. אנחנו נגיע בסוף לכולם. אנחנו מתעסקים בכמה זירות במקביל. בכל זמן שאתם מסתגרים בתוך החדר, ככה תהיו יותר מוגנים. אנחנו עושים מה שביכולתנו כדי לחסל את חוליות המחבלים. הרגנו מספר מחבלים, ולצערי יש לנו נפגעים מכוחותינו ונפגעים אזרחים”.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הודיע לנתניהו: מוכן להקים ממשלת חירום.

בפיקוד העורף רעננו את ההנחיות לאזרחים: בוטלו אירועי ההקפות השניות ברשויות המקומיות. חל איסור התקהלות בדרום, במרכז, בשרון ובירושלים של עד 10 אנשים בשטח הפתוח, עד 50 במבנה סגור שיש בו מרחב מוגן. במקרה של התרעה יש למהר בצורה בטוחה למרחב המוגן .

הוכרז אירוע חירום אזרחי בשטח מדינת ישראל כולה, ההכרזה תעמוד בתוקפה במשך 48 שעות.

אמרו תהילים והתפללו לשלום הפצועים והנעדרים.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
חיילים יקרים ואהובים!!!!
כ"ג תשרי
מחזיקים לכם אצבעות!!!! שתחזרו בשלום הביתה ומהר!!!
ה' שומר בכל רגע ורגע והכל בידיים שלו!!!
ה' זיכה אותכם להיות שליחים להציל את אזרחי מדינת ישראל הקדושה, זו זכות להלחם על הארץ הקדושה שלנו!!!!! ה' ישמור אותכם ויציל אותכם מכל פגע רע!!!!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.