COL | יום כ' תשרי ה׳תשפ״ד 05.10.2023

משוגעים, רדו מהגג!

לב מי לא יחסיר פעימה, בעוד כשאלפי בחורים ואנ"ש רוקדים ומפזזים בשמחת בית השואבה בחוצות שדרת קינגסטון בקראון הייטס עד לפנות בוקר, בחור שנתלה על עמוד של רמזור, החליק ונפל מגובה, נחבט קשות ואיבד את הכרתו | האם מדובר במקרה חריג? מסתבר שלא: תופעות 'כמעט ונפגע' חוזרות ונשנות כמעט מידי לילה | רבנים, עסקנים ואנ"ש: קומו ותעצרו את הטירוף. זה בנפשנו!
משוגעים, רדו מהגג!

מאמר מערכת

 

לב מי לא יחסיר פעימה, בעוד כשאלפי בחורים ואנ"ש רוקדים ומפזזים בשמחת בית השואבה בחוצות שדרת קינגסטון בקראון הייטס עד לפנות בוקר, בחור שנתלה על עמוד של רמזור, החליק ונפל מגובה מספר מטרים, נחבט קשות ואיבד את הכרתו.

הוא פונה לבית הרפואה ושמו לתפילה: מרדכי בן ציפורה רחל.

מישהו העז ושאל: מה שלושת הבחורים שנראים תלויים על עמוד הרמזור חשבו לעצמם באותם רגעים? שניים עושים 'מתיחות' והשלישי יושב על קימורי העמוד ומעודד ולמטה מוחאים להם כף?

התשובה היא מסתבר, לא טמונה למעלה. היא נמצאת למטה, היכן שכל ההמון המפזז. ביניהם יש גם בחורים בוגרים עם ניסיון, אנ"ש, וגם אנשים שראו דבר או שניים בחייהם. איפה הם היו באותם רגעים??

*

נחזור רגע לעניין הנשגב של שמחת בית השואבה ברחובה של עיר, ברחוב שכונת המלך, קראון הייטס.

בגמרא נכתב על שמחת בית השואבה עניינים נשגבים, עת היו שואבים לניסוך המים על המזבח, ו"שואבים רוח הקודש".

תלמוד ירושלמי (סוכה ה, א): "אמר רבי יהושע בן לוי: למה נקרא שמה בית שואבה? שמשם שואבים רוח הקודש, על שם 'ושאבתם מים בששון ממעייני הישועה' ...אמר רבי יונה: יונה בן אמיתי מעולי רגלים היה ונכנס לשמחת בית שואבה ושרת עליו רוח הקודש. ללמדך שאין רוח הקודש שורה אלא על לב שמח. מה טעמא? 'והיה כנגן המנגן ותהי עליו רוח אלקים' (מלכים ב ג, ה)".

כיום שמחות בית השואבה מרכזיות 'זלגו' לא רק בתוך אנ"ש, אלא כמעט בכל קהילה וקהילה בארץ ובעולם. מי שעורר על כך רבות הוא הרבי.

כידוע, בשנת הקהל תשמ"א החל הרבי באמירת שיחה בלילה הראשון של חג הסוכות, ובה עורר על חגיגת שמחת בית השואבה בריקוד ברחוב. מיד לאחר השיחה יצא הקהל בספונטניות אל רחוב קינגסטון והחלו בריקודים, מה שהלך והתעצם מאז ועד היום, בכל שנה ביתר שאת.

הרבי התבטא פעמים רבות שהשמחה צריכה להגיע "עד שהרחוב עצמו ירקוד", וכך בכל ריכוזי אנ"ש מידי שנה בשנה עורכים שמחת בית השואבה ברוב עם ושמחה חסידית אמיתית.

*

האם התופעות השוליות שנראות לצערנו בשכונת המלך, במקום שממנו יצאה הקריאה הגדולה לרקוד ברחובה של עיר, ובשטורעם הכי גדול, האם לזאת הייתה הכוונה?

חסידי חב"ד יוצאים לזכות בסוכות את חיילי צה"ל בברכה על ד' מינים בסוכות, בפורים במשלוח מנות, ובכל הזדמנות לחזק ולעודד את חיילי צה"ל. בפתח שדה המטווחים של צה"ל נתקלים במודעות בנוסח "פקודות אלו נכתבו בדם".

מה עוד צריך לקרות כדי לעצור את הטירוף? אלפי חוגגים רוקדים ומפזזים, מתעדים ו'מתדלקים' בעידוד ובלא שימת לב, כמה פוחזים שעולים על רמזורים בגובה ועושים 'מתיחות' לתשואות הקהל למטה, אחרים מנפנפים ומעודדים על עמודים אחרים.

מילא אם יאמרו שמדובר באירוע חריג. מסתבר שלא. אחרי כל אירועי ה'כמעט ונפגע' בכל לילה, לצערינו ולמדווה ליבנו הלילה זה הסתיים אחרת. בפציעה חמורה של תמים יקר.

רק דוגמא קטנה: לילה קודם, נצפה חסיד מבוגר מאנ"ש עומד על רמזור להולכי רגל, יד אחת אוחזת בעמוד ויד שנייה מנופפת לכל עבר, כאילו הוא לא פחות מר' זושא וילימובסקי ע"ה, שעומד מאחורי הרבי בהתוועדות. רק בשונה מהחסיד הפרטיזן שעמד במקום הכי יציב ובטוח, החסיד הזקן בתיעוד נצפה עומד על פיסת ברזל דקה ובנס זה נגמר בטוב.

מי מכל אלפי החוגגים העיר, ניסה למנוע, ביקש ממנו לרדת? אף אחד. תסמונת ה"יהיה בסדר", לא יקרה כלום. הרבי הרי ביקש לשמוח. האמנם??? זה מה שהרבי רצה, שבחורים יסכנו את חייהם על רמזורים ועמודי חשמל?

כשבחורים רוקדים ללא הכרה עד שש בבוקר, מיעוטם גם שותים מנת 'לחיים' הגונה, איך ייראה יום המחרת שלהם?

האם יאמרו קריאת שמע בזמנה? יתפללו במניין של הרבי בבוקר ויעשו הקפות 'הושענא' עם הלולב סביב הבימה של הרבי ב-770, יצאו למבצעים לזכות יהודים כמו שהרבי דרש, או ינחרו במיטה ב-'פורטין פורטין' בלי הכרה עד לסיבוב הבא, לפנות ערב של יום הלמחרת בשמחת בית השואבה הבאה?

גוף האדם לא בנוי עם פטנטים, היממה היא אותה יממה. לא ישנת בלילה? אז תישן ביום. זה מה שהרבי דורש מה'תמימים' שלו?

על דברים 'פעוטים' מאלו הרבי זעק מקירות ליבו, איך הרבי הגיב על בחורים שלא שמרו על הסדרים? איך הרבי ייקר את אלו שיושבים עוד קצת ב-770 ולומדים, גם קצת מעבר לסדרים? כל משפיע יוכל למלא על זה התוועדויות. ואיפה התמימים הצעירים שלנו? על עמודי חשמל בשלוש לפנות בוקר, כי הרבי אמר לשמוח?

הרבי מתייחס לשמירה על הגוף על פי התורה, כדבר יסודי ומהותי: מאות הלכות מעידות על ערכו של גוף יהודי לפני הקב"ה - דיני מאכלות אסורים, דיני חיי המשפחה, דיני הצומות, דיני חילול שבת ודיני חילול יום-הכיפורים (אגרות קודש).

מה נאמר ומה נדבר לאותה אימא מודאגת, ששלחה את בנה יקירה לרבי, וליבה לא נותן לה מנוח כי הילד מסתובב כל הלילה ואולי הוא מאלו שנתלים על עמודי חשמל בשם המצווה הגדולה של 'ושמחת בחגיך'?

ולא נפתח כאן נושאים אחרים, של מחלוקת שאינה לשם שמיים, אלימות בין ניצים וכדומה. מספיק לנו עם הרמז שנאמר בין השורות לשאר התופעות השליליות, שהן באות מאותו מקור – ואינו עם צד הקדושה והשמחה של מצווה. די אם נעורר על ה'ונשמרתם' שחצה הלילה כל קו אדום בוהק. אם המסר יחלחל בעקבות האירוע המצער הלילה, אז נקווה כולנו שגם שאר התופעות יתמתנו.

רבנים, עסקנים ואנ"ש. קומו ותעצרו את הטירוף ותורידו בבקשה את המשוגעים מהגג.

זה בנפשנו.

לכתבה זו התפרסמו 46 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
46 תגובות
1.
העלאת העניין חשובה
כ' תשרי
תקצר היריעה מלדבר על כל מה שהולך שם
2.
תסתכלו על חצי הכוס המלאה
כ' תשרי
איך שתמימים רוקדים עד לפנות בוקר בלי לשים לב על כלום לא על עייפות הגוף ולא שום דבר אחר
ל-2
כ' תשרי
צודק בכל מילה צריך באמת להסתכל על חצי הכוס המלאה
למגיב ל-2 ול-2
כ' תשרי
אכן צריך *גם* להסתכל על חצי הכוס המלאה. אך צריך באותה מידה להסתכל על החצי השני שנכתב פה.
מענדל
כ' תשרי
אין שום קשר. בכללות צריך להסתכל על חצי הכוס המלאה,
אבל זה לא סותר את זה שלפני הכל, לפני השמחה והריקודים, יש להיזהר ולהישמע לכללי הבטיחות.
"ונשמרתם מאוד לנפשותיכם" קודם ל"ושמחת בחגך"!!!!!
סוף סוף
כ"א תשרי
הגיע הזמן לעשות סדר בכל מה שקורה בין אנ''ש בשכונה, האלימות הפריצות ופריקת העול עוברת כל גבול! (עם כל הכבוד לחצי הכוס המלאה)
למה הרבנים לא מוציאים שום קול קורא?
3.
הכללה גורפת
כ' תשרי
באמת נראה לך שזה תופעה לעלות על עמודי חשמל? אם משוגע אחד עושה משהו זה אומר שצריך להזהיר את כולם לא לטפס על עמודים?
אין תופעה לעלות על עמודי חשמל
כ' תשרי
אבל יש תופעה גורפת של סכנת חיים בשמחת בית השואבה
זה כלל לא קשור!!!
כ' תשרי
אם (לדוגמא) ילד אחד יטפס עלע עץ ויפול ויגרם לו נזק ח"ו. האם אין צורך בלהזהיר את שאר הילדים???
יוסף
כ' תשרי
לא לחינם כתב הרמב״ם ששמחה זו לא היו עושים אותה עמי הארץ וכל מי שירצה אלא החכמים וראשי הישיבות והסנהדרין אבל שאר כל העם היו רק באים לראות ולשמוע
4.
בוקר טוב באמת
כ' תשרי
הרבי ביקש מהחסידים שלו (הכוללים את התמימים והן והן והן את האברכים) לרקוד מידי לילה עד שיאמר היום ושיצאו. למבצעים וילמדו שיעורים יומיים וילמדו חסידות ובפרט תורתו על האושפיזין וכו' ויחד עם זה תובע תפילה חסידית בזמן. לשאלת החכם איך הגוף יכול לסבול? לא ידוע, אבל הוראות של הרבי צריך להשתדל לבצע עד הסוף....
בחור
כ' תשרי
צודק ב100 אחוז ואגב הרבה מהתמימים נחים אחרי מבצעים אחרי שעברו יום מסודר עם תפילה ומבצעים
טעות איומה בידכם!
כ"א תשרי
התקשרות אמיתית לרבי היא קודם על ידי קיום התורה והמצוות בהידור לפני כל ההרגשים של "הרבי אמר" אז נמות, אבל נעשה. ולעבור בצורה כל כך בוטה בפהרסיא על "ונשמרתם" זו בושה של בחורים שעוברים על הגזירה של הרבי (אם כבר מדברים על הרבי אמר...) וחושבים שזה חסידי להסתכן בשביל שמחת בית השואיבה
הרבנים צודקים לגמרי ומה שהבחורים עושים זה חילול השם וחילול שם חב"ד איום ונורא וזה צריך להיפסק מיד! זה לא שמחת בית השואיבה שהרבי רצה מאיתנו!!!
יום מחרת
כ"א תשרי
אבן המבחן אם שמחת בית השואבה פעל עליו

איך לימוד החסידות וק״ש בבוקר בזמנה והתפילה
צודק בהחלט
כ"ח תשרי
אנחנו בימים שאחרי ימי התשובה והשמחה וזה אמור להשפיע הלאה
לא להשאיר את האור ב770/בחגים אלא למלא את הכלים כאן ועכשיו בהחלטות טובות בכח שנת "הקהל... ליראה את ה'"
5.
צודק,
כ' תשרי
הכותב צודק בכל מילה, ולפעמים צריך להתעורר ולחזור לקווים.
6.
רק...
כ' תשרי
יש פה נקודה חשובה מאוד.
רק ש... נראה לי שקצת הרבה הגזמתם עם הצורה של המאמר. יש גם עשה טוב.
בצורה הזו, למי שלא היה שם וקורא את המאמר, או לאותה אמר שקוראת את המאמר בדאגה הלב באמת מחסיר פעימה. להוי ידוע שהפרט של ונשמרתם חשוב מאוד וכן צורת הנהגה מתאימה וראויה לחסיד שמייצג, אבל הטון המלחיץ והמפקפק לעניות דעתי מיותר.
ל-6
כ' תשרי
אתה צודק, אבל בכל אופן יכול להיות שצריך קצת להלחיץ כדי שמשהו יכנס
7.
חוסר ידע והתמצאות
כ' תשרי
צריך לבוא לשטח ולראות במה מדובר .באיזה סגנון של בחורים שלא באמת למדו שיחה על אושפיזין וכיו"ב, ויש הרבה מה להרחיב בפרטים אך די לחכימא ברמיזא ,וממילא כשכל ההגעה לריקודים בשמחת בית השואבה (ואפשרי לומר יותר מכך) היא בשביל איזה וויב מטורף אז גם הריקודים ועוד הרבה דברים מקבלים אצלם משמעות שונה לגמרי מאשר כותב המאמר...
וזה דבר שכתיבת מאמר לא תשנה כאשר המציאות בשטח של חלק מהאנשים שמגיעים לכאן כוונתם רחוקה כרחוק מזרח ממערב מאנשים שמחפשים את הכוונה ורצון הרבי. גוט מועד
צודק במאה אחוז
כ"א תשרי
מצער
כ"א תשרי
זה מצער מאוד אבל זה המציאות
8.
סוף סוף
כ' תשרי
הגיע הזמן שמישהו ידבר ויעורר על מה שקורה בקראון הייטס (ובכלל).
אם כל הכבוד לשמחה שצריכה להיות בשבוע הזה זה קצת מגיע למצב של הוללות. הגבול מאוד דק.
ריקודים ושמחה אמיתית יכולים להיות מכובדים ולא סתם שגעונות.(בלי הכללה לכולם כמובן אך חלק נכבד ביותר)
זה נושא שיש הרבה מה לדבר עליו ולפרט וזה לא לכרגע, אך הרבנים והמשפיעים צריכים קצת לפתוח עינים ולראות את המצב...
בתור חבדניקית אין לי גאווה להראות את סרטוני "השמחה" מקראון הייטס
9.
תתעוררו!!!!
כ' תשרי
זה ממש לא מוגזם. ככה אולי יתעוררו ויבינו את המצב שהוא לא פחות ממה שכתוב במאמר
10.
תופעה
כ' תשרי
זו בהחלט תופעה!! לא מקרה יחיד שנגמר באסון!
והבחורים והבחורות שמטפסים על גגות הבניינים בלי שום מעקה?!
די להצדיק כל דבר כי הרבי אמר.
מענדל
כ' תשרי
הרבי אמר לשמוח. אך ניתן לשמוח בלי לסכן את החיים!!!
הציווי 'ונשמרתם' קודם ל'ושמחת'!
11.
נו נו...
כ' תשרי
12.
התוועדות מוצאי שמחת תורה ב770
כ' תשרי
סכנת נפשות של ממש!
דחוס עד בלתי אפשרי, פרמידות לא יציבות,
ללא ניהול וללא סדר.
רק תפילות שיעבור בשלום
13.
ממשקפיים של בחור
כ' תשרי
קצת נראה שכותב המאמר לא בדיוק נמצא בחצרות קודשינו..
המאמר צודק בכללותו, אמנם יש בו גם קצת הגזמות.
אותה סיטואציה בה נראו בחורים באוויר או החסיד המבוגר על רמזור היא נדירה ושייכת לקומץ מועט ביותר של אנשים, וכן אינה זוכה לשום תשואות מלמטה...
כבחור שהיה שם, האירוע מתנהל בצורה תקינה (ולא כמו שמתואר במאמר..), ורובם המוחלט של האנשים רוקדים ושמחים בצורה בטוחה ותקינה, ויעידו ע’’כ התמימים ואנ’’ש .
האופן הכללי של הכתיבה וההוראה שמוציא מהאירוע בעל המאמר היא מוגזמת למדי וגורמת ללחץ מיותר בקרב משפחות הבחורים.
אולי לפני שכותבים מאמר כדאי לבדוק קצת יותר את התנהלותו של האירוע באופן כללי, וחבל להוציא לעז בהגזמה על אירוע כמו זה.
גוט מועד
14.
כותב המאמר מצביע על כמה דברים:
כ' תשרי
סכנת נפשות - צודק
אלכוהול - צודק
אלימות - צודק
ריקודים עד אור הבוקר - לא צודק
15.
הגיע הזמן לשנות סדרים
כ' תשרי
איפה כתוב שהריקודים אמורים להימשך עד הבוקר? רק כך יוצאים ידי חובה??? הגיע הזמן לקצר את משך זמן הריקודים!!!!
היריבות בין האנטי למשיחסטיים והההשלכות על כך הם בושה וביזיון לכלל החסידות וזה בדיוק,ההפיך מואהבת לרעך כמוך!!!! הגיע הזמן להסיר את המחלוקות ולהתחיל לכבד כל אדם גם אם דעתו שונה ממני!!!! ולהתנהג בדרך ארץ כלפיי כל אדם.
הגיע הזמן לקחת אחריות!
כ' תשרי
מה הקשר?
כ' תשרי
מה הקשר
כ"א תשרי
מה הקשר זמן הריקודים יש מלא בחורים חסידיים שגם רוקדים עד שש גם יוצאים למבצעים וגם מתפללים במנין ונחים כראוי במהלך היום
16.
אתם רציניים?
כ"א תשרי
התקשרות לרבי זה קודם על ידי קיום התורה והמצוות כמו שצריך ולא למות בגלל הרגשים של "הרבי אמר" ואז עוד להגיד שזה ח'סידיש להסתכן בשביל שמחת בית השואיבה ואם כבר אז זו לא שמחת בית השואיבה שהרבי רצה מאיתנו! הרבי רצה שנעבוד לפי התורה והתורה אומרת "ונשמרתם"!! והבחורים שככה קופצים הם סתם ריקניים שעוברים על הגזירה של הרבי ועושים חילול השם וחילול שם חב"ד איום ונורא, רק לחשוב על כל האנשים בצוות ההצלה שבאו לעזור ואנשים שקראו את הכתבה הזאת מה הם חשבו לעצמם על היהודים ועל חב"ד והתמימים בפרט! התמימים הם הילדים של הרבי! והאבא רוצה שהבנים שלו יתנהגו כמו שצריך ויהיו דוגמא לאנשים טובים ויעשו שם טוב למשפחה ומה שקורה כיום זו בושה שלא היתה כמותה בחורים ואנ"ש שמייצגים את הקב"ה ואת הרבי מפזזים ברחוב מתוך הוללות שכרות וריקנות עצומה שעברה כל גבול!
17.
אני חושב
כ"א תשרי
אני חושב שכאשר רוצים לצאת נגד המשיחיסטים כותבים בצורה זו או אחרת. זה הכל עניין של הסתכלות. אמנם יש מן העניין חילול ה’ חמור מאד. אך אפשר לראות את זה בתור מעשה שטוטי של כמה בחורים.
18.
חד משמעית הכותב צודק
כ"א תשרי
איבדו את זה לגמרי
אני בהלם שאין מבוגר אחראי אחד שעצר הכל
חוסר אחריות

רפואה שלימה
19.
יש גבול
כ"א תשרי
אנחנו צריכים לשמור את ההוראות של הרבי עם התורה יחד ולא לוותר על התורה והגוף (שהוא בכלל לא שלנו זה בסך הכל פיקדון מהקב"ה שאנחנו צריכים לשמור עליו) בשביל לרקוד על רמזורים
20.
תמים של הרבי
כ"א תשרי
במקום עכשו לכתוב כתבות שלמות על זה, אפשר לגשת לנושא שצריך טיפול לדחוף! למה בשמחת בית השואבה, על מה שהרבי אמר "שהרחוב עצמו ירקד" , אנשים לקחו את זה לא לפי רצונו של הרבי, איך יכול להיות שפה בשכונת המלך לא יהיה מחיצה נורמאלית, למה לי בתור תמים אני צריך לעבור בין כמויות שלמות של בנות, לכתוב מפורש על השלט "כניסת גברים" ובכול זאת לאף אחד לא באמת הכפת, הנשים עוברים בגברים וכן להפך,, הדבר מביא לחילול שם ליובאוויטש, , בפרט בגלל שמגיעים המון יהודים מחוץ לחבד, על זה באמת צריך לעשות שינוי!!!!
21.
שמחת בית השואבה בכובע וחליפה
כ"א תשרי
כנראה שכוונת בעל המאמר רצויה אך על הדרך סטה מהנקודה.
יעויין בריבוי שיחות לילות דשמחת בית השואבה ושלל ההתבטאויות על גודל השמחה הנדרשת כל לילה ובזה יוסרו השאלות והספקות בקשר לשמחה של רוב הבחורים ואנש הנמצאים שם.
(כנראה שהכותב כבר עשרות שנים לא דרכו רגליו בשמחת בית השואבה בחצרות קדשינו , ומי שלא ראה ... אינו ראיה..)
אולי עוד נקודה חשובה שצריך לעורר בקשר עם התבטאות כק בכמה שיחות שהאושפיזין נמצאים ורוקדים יחד עם החסידים בשמחת בית השואבה, שלכאורה מתבקש ללבוש כובע וחליפה כיאה למעמד נשגב זה שמשם שואבים רוח הקודש

אכן זכורני שבבחרותי היו העלטערע בחורים מעירים לצעירי הצאן שהורידו הכובע וחליפה לשמחת בית השואבה ללבוש חזרה .

היום זה נהיה כבר כמעט נורמה גם בקרב החסידישע בחורים לרקוד כמו בחתונות של חבר..
ויש אולי להעיר על זה
הקדושה והריקודים הם לפי המוזיקה
ל' תשרי
ב"ה המוזיקה בחתונות אנ"ש על טהרת הקודש
ובפרט בשמחת בית השואבה ששואבים רוח הקודש
ליובאוויטש אליין
22.
חוסר פרופורציות
כ"א תשרי
אף אחד לא מעודד את אלו שמסכנים את נפשם. רובם ככולם לא אומרים לחיים בכלל (צריך סוכה...) ומה הקשר בכלל לריקוד עד אור הבוקר? הבחורים החסידיים ישנים 3 שעות, קמים לק"ש, מתפללים, עושים מבצעים ונחים אחר כך. אלו שלא ממילא היו ישנים. אבל אמור לי האם אין זו נחת שבחור המוגדר "אינו חסידי" רוקד בשמחת בית השואבה ושואב רוח הקודש עד אור הבוקר? ראו מה בין בני לבין חמי! את מה אתה מנסה למנוע בדיוק?
23.
שתייה מוגזמת
כ"א תשרי
אני בדיוק חוזר אחרי שהות של כמה ימים בחצרות קדשינו הכל מתחיל ונגמר בהפקרות של השתייה הפך רצונו של הרבי וזה כורם גם לבחורים טובים להתנהג בהוללות ביקור קצר בסוכה ליד 770 הסיבות 2 הלילה גרמה לי לזעזוע עצום איפה המשפיעים מי נותן היתר לזה היתר שילדים ישתו וכל זה מבלי לגרוע מהאלפים שרוקדים בקבל עול ווב
24.
למה לא העלו התגובה שלי?
כ"ג תשרי
הכותב צודק בכללותו אבל בזה שרוקדים כל הלילה זה בהחלט מה שהרבי דרש כל השנים
ואמר לא אחת לא טעמו טעם שחנה, ומי שיוצא נגד זה מנותק ושכח שיחות הרבי מחד הסוכות.

לא זורקים המים ביחד עם התינוק.
אכן צריכים זהירות אכן צריכים לומר קריאת שמע בזמן
אכן אין לשתות יותר מארבע
אך באיזה העזה כותבים באתר חבדי נגד דרישות הרבי?
25.
המאמר נכתב באחריות ובתבונה רבה
כ"ח תשרי
והמעשה הוא העיקר למען ישמעו ולמען ילמדו ליראה כו'
26.
לא קשור
ל' תשרי
מדובר על שו"ע והידור מצוה
27.
בואו נעשה סדר
א' חשוון
סדר לילה של בחור
19:20 ערבית עם הרבי
20:00 סדר לקו"ש חברותא עם יוסי
22:30 התוועדות בסוכת הועד
יושבים, מקשיבים ואומרים לחיים לפי ה'גזרה'.
3:00 שמחת בית השואבה
6:00 נגמר הולך ולא מחכה שיוליכו אותי
6:30 הולך לישון
9:00 מענדי מעיר אותי למקווה וחסידות
10:00 שחרית עם הרבי
11:30 אחרי ארוחת בוקר הולך לישון
14:45 שניאור מעיר אותי למנחה
15:15 מנחה עם הרבי
16:00 מבצעים
ושוב עוד יום חסידי
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.