שניאור דייטש | יום י"ט תשרי ה׳תשפ״ד 04.10.2023

כשה"שובה" של חב"ד גבר על ה"ימים" בישיבת הדגל הליטאית

"שמחה פורצת גדר" – תרתי משמע: תופעה מבורכת ההולכת ומתפשטת בשנים האחרונות בהיכלי הישיבות הליטאיות היא תופעת שילובם של ניגוני חב"ד שמחים באירועי שמחה מרכזיים של "עולם הישיבות" הליטאי | השבוע, תופעה מבורכת זו הגיעה לשיא חדש וסימלי עד מאוד: בשמחת בית השואבה המרכזית של ישיבת "עטרת שלמה", מישיבות הדגל הליטאיות, תלמידי הישיבה קיבלו בשירת "ימים" סוערת את ראש הישיבה הרב שלום בער סורוצקין שנכנס להיכל הישיבה ולאחר רגעים אחדים המקהלה עוברת לניגון החב"די המובהק "שובה ה' עד מתי" | היכל "עטרת שלמה" נראה באותם רגעים משל הועתק מ"יום תמים לרבי" בהיכל ישיבת תות"ל המרכזית | ואיך הגיב על כך משפיע מפורסם בכפר חב"ד?
כשה

"שמחה פורצת גדר" – תרתי משמע: תופעה מבורכת ההולכת ומתפשטת בשנים האחרונות בהיכלי הישיבות הליטאיות היא תופעת שילובם של ניגוני חב"ד שמחים באירועי שמחה מרכזיים של "עולם הישיבות" הליטאי.

תיעודים רבים התפרסמו בשנים האחרונות בהם נראים ראשי הישיבות הליטאיות ועמם תלמידיהם המנגנים בדביקות ובהתלהבות רבה את ניגוני חב"ד המובהקים כ"צמאה לך נפשי", ד' בבות, ועוד, באירועי שמחת בית השואבה, הקפות שניות, ועוד.

השבוע, תופעה מבורכת זו, המלמדת על המחיצות ההולכות ומוסרות בין היכלי הישיבות הליטאיות והחב"דיות, הגיעה לשיא חדש וסימלי עד מאוד.

ביום הראשון של חול המועד סוכות התקיימה שמחת בית השואבה המרכזית של ישיבת "עטרת שלמה", מישיבות הדגל הליטאיות, בהשתתפות מאות מתלמידי הישיבה ובמעמד ראשי הישיבה, ובראשם הגאון רבי שלום בער סורוצקין, העומד בראש רשת הישיבות והכוללים "עטרת שלמה".

בתיעוד ממעמד זה נראים תלמידי הישיבה מקבלים בשירת "ימים על ימי מלך" סוערת את ראש הישיבה הרב סורוצקין נכנס להיכל הישיבה כשמאות התלמידים מקבלים אותו בריקודי שמחה והתלהבות רבה.

לאחר רגעים אחדים של שירת "ימים" סוחפת, המקהלה עוברת לניגון החב"די המובהק "שובה ה' עד מתי". בתיעוד נראה הרב סורוצקין מעודד בעוז ותעצומות את שירת "שובה", כשעמו מאות התלמידים קופצים ורוקדים, כאשר היכל "עטרת שלמה" נראה באותם רגעי ריקודי שובה סוערים משל הועתק "יום תמים לרבי" מהיכל ישיבת "תומכי תמימים" המרכזית בכפר חב"ד להיכל "עטרת שלמה".

אחד המשפיעים החב"דיים שנחשף לתיעוד זה, התבטא בהתוועדות שמחת בית השואבה לילית שנערכה אמש בכפר חב"ד בהתרגשות רבה על מראות מרגשים ומיוחדים אלו.

לדברי המשפיע, התיעוד מוכיח על הסרת המחיצות בין היכלי הישיבות החב"דיות והליטאיות לאחר עשרות שנים של ניסיונות סרק להעמיד חומות בין הציבור החסידי והליטאי. התופעה הגדלה והולכת של לימוד חסידות של כל רבותינו נשיאינו בהיכלי הישיבות הליטאיות מגיע לשיאו כאשר ניגון חב"די מובהק של הדור השביעי, הניגון אשר חובר לרגל יום ההולדת הצדיק של נשיא הדור, מושר בטבעיות ובהתלהבות אצל בחורי הישיבות הליטאיים.

יתירה מכך, התבטא המשפיע, יש בתיעוד שהתפרסם סמליות רבה, בכך שהניגון החב"די "שובה" המסמל את יום הולדתו של נשיא הדור החליף בחגיגה ב"עטרת שלמה" את הניגון "ימים", שאף הוא הסמל המובהק של עולם הישיבות הליטאי.

המשפיע סיים את דבריו, בכך שאין ספק שאותם תלמידי הישיבות יזכו בוודאי ליטול חלק לא רק בלימוד חסידות ובניגוני חסידות, אלא גם ליטול חלק במבצעי הקודש של הרבי, וכבר בחג הסוכות זה הם יצאו לזכות יהודים ב"במבצע לולב" ברחובה של עיר.

צפו: (הקטע הרלוונטי החל מהדקה ה- 2:02:55)

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.