שניאור דייטש | יום י"ט תשרי ה׳תשפ״ד 04.10.2023

בעקבות חשד יריקה על צלבים: הבוקר נעצרו חמישה חרדים

בתיעוד שהופץ ברשת נראה מתפלל שחוזר מתפילה בכותל, יורק למראה צלב, מה שהביא לגל גינויים, מצד פוליטיקאים וגם מצד רבנים • המשטרה עצרה הבוקר חמישה חרדים, בעקבות זיהוי על ידי ידי תצפיתני מרכז השליטה של מרחב דוד • ח”כ שמחה רוטמן הגיב: “מאוד שמח שהמשטרה מפעילה מודיעין על פגיעה באנשי דת, היו 18 אירועים של פגיעה בבתי כנסת בת”א ביום הכיפורים – אף אחד לא נעצר”
בעקבות חשד יריקה על צלבים: הבוקר נעצרו חמישה חרדים
אחד החשודים נעצר על ידי המשטרה. צילום: דוברות המשטרה

שוטרי מרחב דוד במחוז ירושלים עצרו הבוקר (רביעי)  5 חשודים חרדים – בהם אחד קטין –  בחשד שירקו לעבר נוצרים או כנסיות בעיר העתיקה בירושלים.

אחד מהעצורים נעצר לאחר שזוהה בגין המקרה שהתרחש מוקדם יותר השבוע ותועד בסרטון שהתפרסם ברשתות החברתיות והוביל לגל גינויים במערכת הפוליטית,  וארבעת העצורים האחרים ממקרים שהיו הבוקר, בהם חשוד שירק לעבר בעל דוכן נוצרי שמכר צלבים הבוקר בכניסה לכנסייה.

כל החשודים הועברו לחקירה במרחב דוד. שלושה מהחשודים שנעצרו על ידי השוטרים זוהו בשעת מעשה הבוקר על ידי תצפיתני מרכז השליטה של מרחב דוד (מבט 2000).

העבירה שבגינה השוטרים עצרו את החשודים היא עבירת תקיפה. על אף תלונות רבות שהצטברו במשטרה נגד היורקים, קיים קושי משפטי להעמידם לדין במקרים הללו מכיוון שחומרת העבירה נמצאת ברף הנמוך.

בתוך כך, מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג’מן הנחה על הקמת צוות חקירה מיוחד “לטיפול בתופעת היריקות וגילוי השנאה בעיר העתיקה כלפי נוצרים”. בנוסף, הנחה על הרחבת הפעילות המבצעית הגלויה והסמויה, שילוב אמצעים טכנולוגיים ובחינת שינוי שיאפשר הטלת קנסות מנהליים כלפי אותם אנשים.

תורג׳מן התייחס בסיום הערכת מצב שקיים אתמול בעיר העתיקה בירושלים לתופעת היריקות לעבר נוצרים ואמר: ״לא נסבול גילויי שנאה כלפי אף אחד, יהודים, מוסלמים או נוצרים בעיר העתיקה ובכל מקום אחר בירושלים. האלימות והשנאה לאחר, לובשת צורות ופנים שונות."

בהמשך ממ״ז ירושלים התייחס לפעולות נוספות הנדרשות למיגור התופעה והנחה לבחון מהלך שיאפשר הטלת קנסות מנהליים, והוסיף: ״כל זה עדיין לא יפתור את הבעיה ביחס לאותם ילדים, חלקם צעירים מאוד הרבה מתחת לגיל העונשין, ושם צריך מעורבות משמעותית ומיידית של גורמי חינוך, דת והנהגה, ואחריות הורית, שכולם יוצאים באמירה ברורה וחד משמעית שמעשים אלו: אסורים, פסולים וראויים לכל גנאי״.

ח”כ שמחה רוטמן הגיב על מעצר החשודים: “מאוד שמח שהמשטרה מפעילה מודיעין על פגיעה באנשי דת, היו 18 אירועים של פגיעה בבתי כנסת בת”א ביום הכיפורים – אני מצפה למעצרים. כשתקפו מתפללים בעיר העתיקה ובהר הבית, וגם היום כשירקו עליי – אף אחד לא נעצר”.

וידאו:

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.