מערכת COL | יום י"ח תשרי ה׳תשפ״ד 03.10.2023

סוכות של חב"ד הושחתו בנס ציונה | השליח: "הוקמו באישור"

השלוחים בנס ציונה גילו היום כי 3 מהסוכות המרכזיות שהוצבו בפארקים ברחבי העיר לנוחיות התושבים, באישור העירייה, הושחתו בידי מפגינים | השליח מספר לחב"ד און ליין COL על שיחה שקיים אתמול עם אחד מהפורעים
סוכות של חב
אחת הסוכות שהושחתו

מסכת ההצקות המחרידות לבתי חב"ד בנס ציונה נמשכת: ביממה האחרונה הושחתו בידי אנשי שמאל ו"פעילי מחאה" שונים סוכות שהוצבו בפארקים מקומיים.

מדובר בשלוש סוכות, שאותם הקימו השלוחים, באישור העירייה ובתיאום עם כל הגורמים הנוגעים בדבר, בפארקים ברחבי נס ציונה, לשימוש ולנוחות התושבים המקפידים על אכילה ושתייה בסוכה.

הסוכות, כאמור, הושחתו וניזוקו. חלק מהסכך שהיה ליהם נהרס והושלך ארצה בביזיון. על חלק מהסוכות רוססו כתובות גרפיטי.

לאתר חב"ד און ליין COL נודע כי הוגשה תלונה במשטרה.

יצויין כי כרי הדשא שעליהם הוקמו הסוכות משמשים לפיקניק לא אחת. "יש גם הרבה עצים שעושים צל הגשר", אומר תושב בעיר. "העיריה אמרה שאם הדשא יפגע היא תשקם אותו ולעומת זאת פגיעה ברכוש וציבור כולו שהשתמש בסוכות ובעיקר ברגשותינו היא בוודאי פגיעה.

"בנוסף, אם יש אישור של העירייה, וכן סוג של אישור כללי מהמדינה האגודה לתרבות הדיור - לא שייך להתנהג באלימות. מה אם הרכב שלי יעמוד במקום חוקי שלא נראה בעיניים הם ישברו אותו?!".

הרב שגיא הר שפר, השליח הראשי של הרבי לנס ציונה, אומר ל-COL, כי אחד מאנשי המחאה, שלכאורה לפי עדותו נמנה עם מחוללי המעשה, יצר עמו קשר אמש וטען כי הדשא נהרס בשל הסוכות.

"הסברתי לו שהסוכות מוקמות כל שנה וכל הסוכות הוקמו באישור העירייה", אומר הרב הר שפר, "וכן הבטחתי לבדוק האם אפשר להעביר את חלקן לקרקע מרוצפת".

כאמור, זו לא ההצקה הראשונה לפעילות השלוחים בנס ציונה. לפני חודשים אחדים רוססו כתובות נאצה נגד חב"ד על קיר בית ספר בעיר.

מוקדם יותר השנה תועד עובר אורח, תושב העיר, כשהוא משליך ביצה על בחורים שהפעילו דוכן תפילין ביום שישי באחת מהנקודות המרכזיות בעיר. במקרה הזה התושב התנצל כעבור מספר ימים - והגיע לדוכן בעצמו להניח לאחר מכן.

השליח הטרי לשכונת לב המושבה בנס ציונה, אשר בנה את הסוכות והפשע נעשה בשטח שהוא פועל בו, הרב נתאי אריאל, מסר הערב: "הרבי חינך אותנו בשיחותיו ומכתביו הקדושים להסתכל על העניין בצורה כזאת:

"ראשית, כל ירידה צריך למנף לעליה, ולכן השם יתברך סובב את הדבר כדי שמירידה זו נפרוץ שלא בערך, ואם לא ממנפים אותה זה באמת ירידה, ולכן על כל מי שנגע העניין בליבו לא לשקוע בכעס ובכאב על העניין אלא לפעול ולהגיב בהוספה באור כלומר לקבל על עצמו בתוקף החלטה טובה להוסיף בהשפעה חיובית על הזולת בקיום המצוות בכלל ובמצוות הסוכות בפרט, וכן בלימוד התורה בכלל ובמיוחד בלימוד תניא ותורת החסידות (המאור שבתורה) אשר סגולתה לעורר את פנימיות הנשמה שבכל אחד והכל מתוך אחדות ואהבת ישראל.

"שנית, העניין הוא מסימני הגאולה. הפסוק אומר "יִתְבָּרֲרוּ וְיִתְלַבְּנוּ וְיִצָּרְפוּ רַבִּים". ופרושו שבגאולה יתברר ויתלבן האמת שבכל דבר. וכך גם בסמיכות לגאולה שהיא כבר מתחילה להאיר מתגלה האמת שמי שנגד יהדות פועל באלימות ובצורה מושחתת, ומי שמפיץ יהדות הוא בעל הערכים עדין ומחפש לעשות טוב לזולת. לא כמו שאלו שנלחמו בפעולות יהודיות תמיד לבשו איצטלא של ערכים מוסריות וכבוד הדדי.

"שלישית, גם המשחיתים בפנימיותם רצו קשר ליהדות ולכן הגיעו במגע עם הסוכה ואפילו קראו לעצמם חב"דניקים - "נץ חב"ד" (נס ציונים חרדים לבריאות הדשא). אמנם בחיצוניות זה דרך הלצה אך בעצם זה ביטוי של פנימיות הנשמה ועוד והוא העיקר שמפעולתם תגרם הוספה גדולה ביהדות ובראש בשכונה שלנו.

"וכבר כל המועמדים לראשות העיר בנס ציונה אפילו אלו שלא מגדירים את עצמם מסורתיים וכדומה מחו בתוקף על המעשה וכך התגלה אצלם הנקודה היהודית. בטוחני שזה יגרום להבערת הניצוץ היהודי בכל אלו ששמעו על הטרור הזה. העיקר שנדע שמשיח קרוב מאד ויש להוסיף במצוות ומעשים טובים כדי להיות מוכניםלקבלו ולזרז את ביאתו".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.