מערכת COL | יום י"ג תשרי ה׳תשפ״ד 28.09.2023

זמן יחידותינו: הצצה למוסף חג הסוכות הייחודי של 'כפר חב"ד'

זו כבר הפכה למסורת ארוכת שנים. לקראת חג הסוכות מוציא לאור שבועון "כפר חב"ד" מוסף חג ייחודי | הפעם מתמקד המוסף בחמישה הורים וילדים שהיו יחד בחדרו של הרבי ביחידות | לראשונה הם מגוללים את הרגעים הנעלים בקודש פנימה
זמן יחידותינו: הצצה למוסף חג הסוכות הייחודי של 'כפר חב
הצצה למוסף החג המיוחד

לחבילת 'כפר חב"ד' לחג הסוכות, המופצת החל מהבוקר (חמישי) בחנויות בריכוזי אנ"ש ברחבי העולם ובבתי המנויים, מצורף מוסף נושא ייעודי - 'זמן יחידותינו'.

מדובר במוסף חג, בן 48 עמודים, בכתיבתו ועריכתו של הסופר ר' מענדי קורטס, המצטרף לשורת מוספי החג של 'כפר חב"ד' בשנים האחרונות.

הפעם מתמקד המוסף בחמישה זוגות של הורים וילדים שהיו יחד ביחידות בחדרו של הרבי בגן עדן העליון. עבור המוסף התראיינו יחד ההורים והילדים וגוללו, חלקם לראשונה, את מה שהיה בחדרו של הרבי.

המוסף נפתח בסיפורה של משפחת לו מאנגליה, משפחתו של השליח המפורסם הרב שמואל לו, שזכתה לקשר קרוב עם הרבי והייתה כולה בחדרו של הרבי. בני המשפחה גם זכו להיכנס ליחידות גם כאשר מרבית הציבור לא יכול היה להיכנס, בשנים מאוחרות יותר.

אבי המשפחה, הרב שמואל לו, ושלושת בניו הגדולים יוסף יצחק מאטלנטה, מנחם מענדל מאנגליה, ופנחס מטקסס שבארצות הברית שחזרו את עשרות היחידויות בקודש פנימה וחשפו פרטים מרתקים.

בהמשך המוסף מובא סיפורה של משפחה וישצקי מכפר חב"ד. אבי המשפחה הרב בן ציון וישצקי, ובנו הרב פנחס וישצקי, משליחי הרבי בקייב שבאוקראינה כיום, גוללו יחידות ייחודית בקודש פנימה.


המוסף הגדוש


הרב וישצקי סיפר גם על יחידות אשר לה זכתה בתו (לימים הרבנית ירוסלבסקי מאלעד) יחד עם רעייתו, וגולל את סיפורו של חיידר אידיש בכפר חב"ד הכרוך באותן יחידויות מיוחדות.

עוד מובא במוסף סיפורה של משפחת פרקש מירושלים. אבי המשפחה הפוסק הרב יקותיאל פרקש גולל יחידות מיוחדת אשר לה זכה עם בנו בכורו ר' יצחק זאב בקודש פנימה, במהלך תהליך התקרבותו לליובאוויטש. הם סיפרו על השאלה המפתיעה של הרבי ביחידות, שלאיש מהנוכחים במקום לא היה תשובה עליה בשעת מעשה.

בהמשך מובא סיפורה של משפחת כהן. אבי המשפחה הרב אשר לעמיל כהן, רבם של חסידי חב"ד בביתר עילית, אירח את עורך המוסף ר' מענדי קורטס בביתו, יחד עם בנו ר' משה דוד, ויחד גוללו השניים את היחידות אשר לה זכו בחודש תשרי תשל"ז.

בנוסף, הרבנית כהן, האימא, שיתפה לראשונה ביחידויות נוספות שהיו לה עם כמה מבניה ובנותיה במהלך השנים.

גם סיפורה של משפחת הכט מאילת, שזכתה לקירובים חריגים במינם אצל הרבי, מובא במוסף. אבי המשפחה הרב יוסף הכט, חבר בית דין רבני חב"ד בארץ הקודש ורבה של אילת, שיתף זיכרונות מיוחדים מהיחידויות שהיו לו אצל הרבי ומהקירובים אשר להם זכו ילדיו לאורך השנים.

בנו הבכור של הרב הכט, הרב מנחם מענדל הכט, משליחי הרבי בתל אביב, סיפר על היחידות האישית שלו ועל שהותו במחיצת הרבי כילד במשך חודשים ארוכים בשנים מאוחרות יותר - על פי הוראה של הרבי.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.