צבי סופר | יום י"ב תשרי ה׳תשפ״ד 27.09.2023

רשמית: ארה"ב הודיעה כי ישראל מצטרפת לתכנית הפטור מויזה

סטפני האלט, הממונה על השגרירות האמריקנית בישראל: "אני רוצה לברך את ישראל כחברה ב-41 בתוכנית הפטור מויזה. מזל-טוב" | מה בדיוק כולל הפטור מויזה, והאם בחורים 'תמימים' יצטרכו אישור שהייה לצורך לימודים במסגרת הקבוצה? | כל הפרטים
רשמית: ארה
צילום אילוסטרציה: Maxx-Studio, Shutterstock

סטפני האלט, הממונה על השגרירות האמריקנית בישראל: "אני רוצה לברך את ישראל כחברה ב-41 בתוכנית הפטור מויזה. אז מזל-טוב. ההחלטה הזאת מראה על הקשר ההדוק בין שתי המדינות".

שגריר ישראל באו״ם, גלעד ארדן, בתגובה להודעת הממשל האמריקאי: ״אני שמח וגאה, שהיוזמה שהובלתי כשגריר ישראל בארה״ב- מסתיימת היום בהצלחה היסטורית שרבים שותפים לה וסייעו בה. בשעה טובה ישראל מצטרפת למועדון המדינות, שאזרחיהן נהנים מפטור מויזה בכניסה לארה״ב. מתן הפטור מייצג את הקשר המיוחד ואת הברית האיתנה בינינו לבין ארצות הברית ושם קץ לתהליך המשפיל והארוך, שאזרחי ישראל היו צריכים לעבור, כשהם רוצים לבקר בארצות הברית. 

בתחילת 2021 הקמתי צוות משותף עם השר להגנת המולדת מיורקס, זיהינו ומיפינו את המכשולים ודחפתי לשינויים הנדרשים והיום בשעה טובה - השינוי ההיסטורי קורה. אני מודה לכל מי שהיה שותף לתהליך הזה וכמובן לנשיא ארצות הברית ג׳ו ביידן על מחוייבותו לבטא את הקשר המיוחד בין מדינותינו״

האלט: "אני רוצה להדגיש. זה לא שישראלים יכולים עכשיו לנסוע לנתב"ג ולטוס לארה"ב בחופשיות". 

אז מה בעצם קורה?

● הישראלים יצטרכו למלא טופס דיגיטלי במערכת שנקראת Esta שבודקת את זכאות הנוסעים במדינות שיש להן פטור מויזה והתשובה תינתן תוך 72 שעות

● הזכאות תהיה לשנתיים, ויכולים לעשות בה שימוש לאזרחים ישראלים שיש להם דרכון ביומטרי ל-10 שנים. מי שאין לו - יצטרך להנפיק ויזה.

● יקח עוד זמן כדי לצרף את הישראלים למערכת. ועד אז הישראלים יצטרכו להשתמש בויזה הרגילה - אבל זה יקרה לפני 30 בנובמבר 2023

● ממלאת מקום השגריר במסר: "אל תבטלו תורים שיש להם לצורך קבלת ויזה. כי לא תקבלו החזר כספי על התשלומים שכבר ביצעתם, וגם בגלל שהויזות תייר תקפות ל10 שנים (בניגוד לEsta) והיכולת להישאר בארה"ב באמצעות הויזות היא עד חצי שנה בניגוד למערכת הEsta של עד 90 יום בלבד, וגם בעלי ויזת תייר יכולים לשנות את סטווס הויזה בניגוד למילוי מערכת הEsta"

● ישראלים שנוסעים לתקופה ארוכה כמו לימודים או עבודה - תמיד יצטרכו ויזה רגילה. אם ינסו להשתמש המערכת הרגילה - ייתכן ותיאסר עליהם כניסה לארה"ב.

● אזרחים ישראלים בעלי אזרחות כפולה אמריקנית וישראלית: הם - לא יכולים לנסוע עם דרכונם הישראלי, אלא חייבים להיכנס ולצאת עם הדרכון האמריקני.

● ממלאת מקום השגריר: אין צורך לשלם לצד שלישי לסיוע. המערכת האלקטרונית שלנו פשוטה

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.