מערכת COL | יום ו' תשרי ה׳תשפ״ד 21.09.2023

"מכתב הניחומים" מהרבי לבנו בן השנה של ר' שימי הרשקוביץ ע"ה

מכתב ניחומים מהרבי שהגיע בדרך מפתיעה לאבריימוש, בנו בן השנה וכמה חודשים של השליח ר' שימי ע"ה הרשקוביץ שנפטר בשבוע שעבר אחרי מאבק במחלה, בעודו בן 27 בלבד, מסעירה את המשפחה | כל הפרטים

מכתב ניחומים מהרבי שהגיע בדרך מפתיעה לאבריימוש, בנו בן השנה וכמה חודשים של השליח ר' שימי ע"ה הרשקוביץ שנפטר בשבוע שעבר אחרי מאבק במחלה, בעודו בן 27 בלבד, מסעירה את המשפחה. 

בעודו בבית סבו וסבתו ר' יוסי וגב' רוחי ניסלביץ ב'נחלת הר חב"ד' בקרית מלאכי, שיחק אבריימוש בסמוך לארון הספרים, ותוך כדי המשחק הוא משך את אחד מכרכי ה"אגרת קודש" ושיחק בו. 

אחרי שהניח את הספר, פנה סביו ר' יוסי להרים את הספר ולהחזיר אותו למקומו, והוכה בתדהמה כשגילה את העמוד שנשאר פתוח בו, שהיה כמו מכתב ניחומים ישירות מהרבי לפעוט הקטן שאיבד את אביו. 

בעמ' קכ"ד (כרך כ"ה) כותב הרבי לאדם שאיבד את אביו "באיחור זמן נודעתי מפטירת אביהם היקר העוסק בצרכי ציבור, רב פעלים בעל מדות, ענף עץ אבות כמר יוסף עליו השלום, והנני משתתף בצערם, והשם יתברך ויתעלה ינחמם בכפליים".

גם המשך המכתב התגלה כמתאים למשפחת סביו של הילד הפעוט משני הצדדים. משפחת ניסלביץ המפעילה את "מרכז חמ"ה" בקריץ מלאכי, ומשפחת הרשקוביץ מאופקים הפועלת בעיר בשליחות הרבי. "בידעי מסורת המשפחה בשטח החזקת היהדות והפצתה, תקותי חזקה שבני המשפחה שיחיו לא רק ימשיכו במסורת אבות זו אלא עוד יוסיפו בזה, שהרי ידוע גודל הנחת-רוח לנשמה מהמצוות והמעשים טובים של הבנים והקרובים השומרים דרך ה' וממשיכים פעולותיו הטובות של האבא והבעל וכו', בהנהגה בחיי היום-יום על פי התורה והמצוה, ולהיות דוגמא חי' לכל הסביבה הקרובה והרחוקה". 

המכתב מסתיים בברכה "בפ"ש וברכה לכל בני המשפחה שיחיו ויהי רצון שמכאן ולהבא לא יוסיפו לדאבה עוד, ואך טוב וחסד יהיה' מנת חלקם בטוב הנראה והנגלה".

בימים אלו יצאה המשפחה בקמפיין לטובת אשתו ובנו של שימי ע"ה. אנא פתחו את הלב ועזרו להם להמשיך את שגרת החיים.

לתרומה > לחצו כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.