מערכת COL | יום ו' תשרי ה׳תשפ״ד 21.09.2023

"המורה צבי": ספר פועלו של המחנך הרב צבי גרינולד ז"ל

ספר חדש ורב ערך בשדה הספר החסידי והחינוכי: בימים הראשונים של שנת תשפ"ד הגיע מבית הכורך הספר "המורה צבי – סיפור חייו ופועלו של איש החינוך החב"די הרה"ח ר' מרדכי צבי גרינולד ע"ה"

ספר חדש ורב ערך בשדה הספר החסידי והחינוכי: בימים הראשונים של שנת תשפ"ד הגיע מבית הכורך הספר "המורה צבי – סיפור חייו ופועלו של איש החינוך החב"די הרה"ח ר' מרדכי צבי גרינולד ע"ה".

כל חייו של החסיד הרב צבי גרינולד ז"ל, שנסתלק לבית עולמו לפני חמש וחצי שנים בג' אייר תשע"ח, היו קודש למען הזולת. וזאת הן בחינוך ילדי ישראל וקירובם לתורה ולחסידות, במסגרת תפקידו כמחנך עשרות שנים בבית הספר למלאכה, שם לימד תורה והשרה רוח חסידית בקרב התלמידים, הן בתפקידו כמרצה ומנחה במאות ערבי חב"ד, והן באירועים ציבוריים ובהתוועדויות שונות.

במשך עשרות שנים הייתה דמותו של ר' צבי ניצבת ובולטת במאות "ערבי חב"ד", התוועדויות וכינוסים, והוא נטל חלק בראש בהפצת היהדות והחסידות כמרצה וכמנחה רב-השפעה.

בכל מקום היה ר' צבי עומד ומנגיש את ערכי החסידות בלשון צחה ועשירה, ובתוכן עשיר לא פחות. עשרות אלפים הקשיבו לו במשך השנים, ותמיד ידע לרתק ולחבר אנשים אל התכנים שבפיו.

בשנה האחרונה יזמו בני משפחת גרינולד העניפה מרחבי תבל עריכת והוצאת לאור ספר מיוחד שיסקור ויקיף את פעלו הכביר של אביהם ז"ל. המלאכה הגדולה הופקדה בידיו האמונות של איש הספר החב"די הרב זושא וולף, אשר ערך והוציא לאור שורה ארוכה של ספרים בהיסטוריה החב"דית ובתיעוד חייהם של נכבדי החסידים.

לאחר מלאכה גדולה ומקיפה שארכה שנה תמימה, ראה בימים אלו בסייעתא דשמיא הספר "המורה צבי", בהוצאה מהודרת ומפוארת.

חמש עשרה פרקים כולל הספר החדש, החל מתיאור בית אביו של הרב צבי, הרה"ח ר' שלמה גרינולד ז"ל, אשר לימד עשרות שנים בישיבה בלוד, ועד לימיו האחרונים. הספר רצוף בגילויים רבים ומרתקים, ובהם אגרות קודש המתפרסמות לראשונה, סיפורים רבים על הרבי, ועוד.

הפרקים המרכזיים בספר החדש הנם הפרק "המורה צבי" העוסק בארבעים השנים בהם התמסר למלאכת החינוך בבית הספר למלאכה בכפר חב"ד, והפרק "רץ כצבי", העוסק בפעילותו המסורה עשרות שנים ב"ערבי חב"ד" ובאירועים רבים נוספים – נוגעים לכל מי שעוסק במלאכת החינוך וההדרכה ובמלאכת הקודש של קירוב לבבות לאבינו שבשמים.

במדור מיוחד בספר מופיעים רשימה של עשרות אמרות, ווארטים ופנינים תורניים מקוריים שהיו שגורים על לשונו של ר' צבי, ומזכה בתוכנם את הרבים.

מו"ל הספר, הרה"ח ר' שלמה גרינולד מקראון הייטס, נכדו של ר' צבי, אומר:

"הספר החדש "המורה צבי" מתאר בעיקר את דמותו של חסיד פרטי וראש משפחה, אולם אין ספק שיש בתוכנו עניין רב ביותר לכלל ציבור אנ"ש והתמימים שיחיו.

יש בפרקי הספר תוכן רב של הוראות והדרכות מהרבי באשר למלאכת החינוך ובאשר למלאכת הקירוב ליהדות, דרכי חינוך והדרכה ודרכי קירוב והשפעה כפי שהותוו על ידי הרב צבי ז"ל, סיפורים מפעימים על התמסרותו לחינוך ולהדרכה ולפעילות הקירוב. וכל העוסק בחינוך ובקירוב בוודאי ימצא בכל אלו עניין רב.

גם בשאר הפרקים, ימצא הקורא והמעיין, אברך חסידי, שליח ועוסק בצרכי ציבור באמונה, או "תמים" חב"די, עניין רב, בתיאור דמותו של חסיד מיוחד בדור השביעי המסור כולו לרבי, לצד שפע של רעיונות, "ווארטים" ואמרות תורניים ותוכן חסידי ערכי רב ערך".

הספר החדש "המורה צבי" מקיף כארבע מאות וחמישים עמודים, בצבע מלא, בליווי תמונות רבות ומסמכים אותנטיים, ובהדפסה משובחת.

מתוך עטיפת הספר:

"כובש לבבות"  - זוהי ההגדרה המתאימה לתיאור דמותו של החסיד הדגול ורב הפעלים, הרב צבי גרינולד ע"ה.

משכמו ומעלה היה הרב גרינולד, לא רק בגובה קומתו המרשימה, אלא גם באישיותו הכבירה, הלבבית והנעימה לכל אדם, בכל גיל ומכל חוג או עדה.

רבבות אנשים פגשו את הרב גרינולד במשך חייו במסגרת פעולותיו להפצת היהדות והחסידות, ואת כולם הוא כבש בחן, בפשטות ובחוכמה בהן ניחן. כבר בלחיצת ידו, ניתן היה לחוש את החום, הלהט היהודי החסידי ודאגתו הכנה לכל יהודי באשר הוא.

כל מי שזכה להכירו נחשף לצדדים השונים של אישיותו המיוחדת, צדדים שונים של עשיה, אשר נצררים יחד לכדי אישיות יוצאת דופן ומעוררת השתאות. שקט אל מול דיבור יוצא דופן, עוצמה אל מול לב רחום וחנון, וגדולה וסמכות אל מול ענוה.

הספר "המורה צבי" מגיש בס"ד את קורות חייו המרתקים ותיאור אישיותו הייחודית של הרב גרינולד, תוך דגש על פועלו הכביר בשטח החינוך וההוראה ובשטח הפצת המעיינות - למען יהיו דמותו ופועליו למופת לבני המשפחה שיחיו ולרבים, בבחינת "והחי יתן אל לבו", ללמוד וללמד לשמוע ולעשות.

את הספר החדש ניתן להשיג בחנויות הספרים בארץ הקודש, וכן בחנויות הספרים בקראון הייטס.

הספר החדש ניתן גם לרכישה באינטרנט, באתרים המקוונים הבאים. לרכישה לחצו כאן!

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.