מערכת COL | יום ד' תשרי ה׳תשפ״ד 19.09.2023

לצד נתניהו וצוקרברג: השלוחים ברשימת המשפיענים היהודיים

ברשימה היוקרתית של 50 היהודים המשפיעים ביותר בעולם שפרסם הג'רוזלם פוסט, נמצאים שלוחי הרבי, לצד נתניהו, הרצוג, צוקרברג, ובלינקן | מדובר בצעד חריג, שכן לראשונה שולבה קבוצה לרשימה, בה נבחרים אנשים פרטיים | "שלוחי חב"ד הפכו לבעלי תפקידים דומיננטיים בחיים היהודיים בעולם", נכתב בנימוקים, "בעוד שקהילות התפוצות עשויות להיות בדעיכה, שלוחי חב"ד ממשיכים לשגשג ולעצב את עתיד חיי הרוח היהודיים" | על שלוחי חב"ד באוקראינה נכתב: "מנהיגים יהודיים רבים נמלטו והותירו בעיקר את רבני חב"ד להתמודד עם האתגרים"
לצד נתניהו וצוקרברג: השלוחים ברשימת המשפיענים היהודיים
השלוחים ברשימת המשפיעים

אחד מכל חמישה יהודים בארה"ב מעורב בפעילות של בתי חב"ד - כך עולה מסקר מיוחד, שצוטט בנימוקים של הג'רוזלם פוסט, לבחירת שלוחי הרבי לרשימה היוקרתית של 50 היהודים המשפיעים בעולם. 

השלוחים מופיעים לצד דמויות יהודיות משפיעות ובהם ראש הממשלה נתניהו נתניהו, נשיא המדינה הרצוג, מייסד פייסבוק צוקרברג, ומזכיר המדינה האמריקני בלינקן.

מדובר בצעד חריג, שכן לראשונה שולבה קבוצה לרשימה היוקרתית, בה מופיעים בדרך כלל אנשים פרטיים. הבחירה הזו, מהווה מחווה של הצדעה לשלוחי הרבי שהפכו למשפיעים ביותר על העולם היהודי.

"מבחינה בינלאומית", נכתב עוד, "השפעתה של חב"ד היא עמוקה. למרות היותה קבוצה חסידית קטנה יחסית, שליחיה מחוללים מהפכה בחיי היהודים בפינות בלתי צפויות בעולם. שליחי חב"ד, המסורים לקהילותיהם, בולטים על פני רבנים אחרים, או נציגי הסוכנות היהודית. 

"מסירות נפש זו באה לידי ביטוי לאחרונה באוקראינה וברוסיה, משם נמלטו מנהיגים יהודים רבים על רקע המתיחות הולכת וגוברת, והותירו בעיקר את רבני חב"ד להתמודד עם האתגרים. מבחינה היסטורית, עוד לפני המשברים הללו, חב"ד ביססה את עצמה ככוח הרבני הדומיננטי במדינות ברית המועצות לשעבר".

עוד נכתב בנימוקים, כי "הגישה הייחודית של חב"ד מייחדת את השלוחים. בניגוד לגורמים יהודיים רבים, חב"ד אינה גובה דמי חבר, או תנאים מוקדמים להצטרפות לתפילות קהילתיות. בדגש על הכלה, שליחי חב"ד עוברים הכשרה לדיאלוג פתוח עם יהודים מכל הרקעים.

"בעוד כמה קהילות יהודיות בחו"ל הולכות ומתמעטות, דווקא קהילות חב"ד משגשגות, ומעצבות יותר ויותר את הנוף הדתי במדינות רבות. ברבים, נוכחותה של חב"ד היא שם נרדף לעתיד החיים היהודיים הרוחניים".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.