COL | יום ג' תשרי ה׳תשפ״ד 18.09.2023

רגע לפני האו"ם וביידן: האם הפוליטיקאים למדו את הלקח?

50 שנה למלחמת יום כיפור, המחדלים והלקח שלא נלמד: ארכיון הספרייה הלאומית חושף מכתב של אגודת חסידי חב"ד מתקופת מלחמת שלום הגליל, ובו מסרים מהרבי בעקבות המחדלים במלחמת יום כיפור, לתקשורת בארץ באותם ימים | האם הפוליטיקאים לא למדו את הלקח וחוזרים בדיוק על אותן טעויות? | המכתב רלוונטי מתמיד, בצל ביקורו של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בארה"ב ובאו"ם, וכן פגישתו המדוברת עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
רגע לפני האו

50 שנה למלחמת יום כיפור, המחדלים והלקח שלא נלמד: ארכיון הספרייה הלאומית חושף מכתב של אגודת חסידי חב"ד מתקופת מלחמת שלום הגליל, ובו מסרים מהרבי לתקשורת בארץ באותם ימים.

האם הפוליטיקאים לא למדו את הלקח וחוזרים בדיוק על אותן טעויות?

המכתב רלוונטי מתמיד, בצל ביקורו של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בארה"ב ובאו"ם, וכן פגישתו המדוברת עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, שתתקיים כפי שהגדירו בתקשורת "בצל העצרת באו"ם" ולא במשכן הנשיא בחדר הסגלגל בבית הלבן, כמקובל בביקור של ראשי מדינות ידידותיות.

בדף המסרים ההיסטורי שהפיצה אגו"ח דאז בכלי התקשורת, תחת הכותרת "האחראים למחדל יום הכיפורים וקורבנות המלחמה – רוצים לחזור על השגיאות שהביאו למחדל בגלל שרצו למצוא חן בעיני הגויים נפלו אז קורבנות ואיך הם מעיזים עתה לבקש לוותר שוב לגויים?"

עוד מתוך המכתב: "הללו שקורבנות הקדושים והטהורים תלוי בצווארם בגלל ההתרפסות לגויים – כיצד הם מעיזים עתה שוב לוותר לגויים, לא להרגיזם כביכול, ולמצוא חן בעיניהם? הרי כל אחד רואה באופן מוחשי וברור כי הויתור לגויים מביא קורבנות, ר"ל, ורק עמידה תקיפה מונעת שפיכות דמים ומביאה שלום, רק כאשר יעמדו בתוקף מול לחצי הגויים – יבוא שלום לעם ולארץ", הכריז הרבי.

לצילום המכתב המלא:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.