שלמה מן | יום כ"ח אלול ה׳תשפ״ג 14.09.2023

חסידות, אתרוגים, שליחות: שר התפוצות בביקור מיוחד בכפר חב"ד

בחדרו של הרבי, בין מדפי הספרים החב"דיים, בפרדס האתרוגים ובכוורת הדבש: שר התפוצות עמיחי שיקלי קיים לאורך שעות הבוקר והצהריים סיור עומק מיוחד בכפר חב"ד, נחשף להווי החסידים ושמע על פעילות השלוחים בארץ ובעולם | לסיפור המלא
חסידות, אתרוגים, שליחות: שר התפוצות בביקור מיוחד בכפר חב
צילומים: עקיבא שיינברגר

שר התפוצות והמאבק באנטישמיות והשר לשוויון חברתי עמיחי שיקלי ערך היום (רביעי) ביקור ייחודי ומקיף בכפר חב"ד, במסגרתו נחשף לשורת פרויקטים שליחותיים עולמיים היוצאים מתוך הכפר, לצד הווי החסידים האותנטי. 

במהלך הביקור, סייר השר שיקלי בפרדס האתרוגים של משפחת גורליק בכפר, גילה את סודות גידול פרי עץ הדר ושמע על האתגרים המיוחדים המשוגרים מהכפר ליעדים רבים ברחבי העולם - ובהם כמובן לשלוחי הרבי באוקראינה, המדינה שעודנה תחת אש המלחמה. שיקלי גם סייר במפעל הדבש של משפחת שניאורסון וראה מקרוב את הליך ייצור הדבש במפעל הוותיק, כשהוא מקבל הסברים מבני משפחת שניאורסון. 

השר שיקלי גם ביקר במוקד הביטחון העולמי של חב"ד CWA, שם שמע מהרב משה פליישמן על האתגרים הגדולים של שלוחי הרבי הפועלים באיזורים הרגישים.

שר התפוצות נפגש עם אורחים מיוחדים, ובהם ראש המועצה דוד יפרח וסגנו הרב בנימין ליפשיץ. 

פרק מיוחד בביקור היה סיור מרומם בבניין 770. השר הניח תפילין בהעתק חדרו של הרבי, יחד עם הרב פלס, שמע הסברים על סיפורו המופלא של הבניין והאזין לתקיעת השופר. 

לשר שיקלי, לו קביעות עיתים בלימוד חסידות, הייתה חוויה מרגשת לבקר בחנות הספרים החב"דית 'קה"ת'. הוא עבר בין מדפי הספרים, התעניין, שאל וחקר וגם רכש כמה ספרי חסידות. את השר ליוו במהלך הסיור בקה"ת, הרב מנחם וולף ובניו הרב אליהו והרב זושא וכן הרב שייע סגל.

הביקור נחתם בארוחת צהריים במידרשיית 'מעיינותיך', שם קיבלו אותו הרב משה שילת ויו"ר ועד כפר חב"ד הרב שמעון רבינוביץ, יחד עם עסקני הכפר. הארוחה הפכה במהרה להתוועדות חסידית חיה, כשהמשתתפים משתפים בענייני דיומא הקשורים לראש השנה מתורת הרבי. הרב משה שילת סיפר לשר שיקלי על הפעילות הגדולה עם הנוער ברחבי הארץ והמארח הרב שלמה חיים פלס הרחיב על שיתופי הפעולה הגדולים עם משרד התפוצות לטובת שלוחי הרבי בעולם.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.