מנדי ברגר | יום כ"ז אלול ה׳תשפ״ג 13.09.2023

מעגל מרגש נסגר: ספר התניא הודפס בבית חב"ד בגני יוחנן

בבית חב"ד ביישוב גני יוחנן בניהולו של שליח חב"ד הרב אברהם פרודנשטסקי הודפס ספר התניא במהלך התוועדות חסידית מרגשת ובהשתתפות חברי הקהילה • מי תרם את ההדפסה? כיצד זה קשור לאביו המנוח של התורם? ואיך המעגל נסגר? • הרב פרודנשטסקי משתף את גולשי COL על השתלשלות המקרים   
מעגל מרגש נסגר: ספר התניא הודפס בבית חב

לכבוד חי' אלול ובהשגחה פרטית התאספו תושבי גני יוחנן להתוועדות מיוחדת במינה עם הרב אברהם חזן שליח הרבי בלוד ששיתף את התושבים בסיפור חייו הסוערים במסירות נפש במוסקבה הקומוניסטית.

התרומה של עלות הדפסה הגיעה בעקבות "טעות". שליח חב"ד בגני יוחנן, הרב 
אברהם פרודנשטסקי משתף את COL: "הכל התחיל כשאני מתיישב לתומי לידו בהתוועדות בבית כנסת חב"ד מזכרת בתיה לפני כשנה ולפתע פונה אלי יהודי ומספר כי כבר כמה שנים הוא לומד מספר תניא שהודפס בגני יוחנן".

"רגע!! אני מיד מקשה הרי אני מכיר את כל מי שקיבל את הכרכים שהודפסו ואותך אני לא מכיר?", אמר לו הרב פרודנשטסקי. "שמי ליאור פרקש ומצאתי את הכרך בספריה של אבא שלי יוסי פרקש", הוא ענה.

"ואז נזכרתי... הכל התחיל בערב פסח תשס"ט. הרב אריה גרינברג שליח הרבי במזכרת בתיה הביא אותי לראשונה למושב גני יוחנן כשהמשימה היא לבקש מכל משפחה במושב תרומה שתסייע במימון כריכה עבה ומכובדת לתניא שהודפס בח"י אלול תשס"ח, על ידי משפחת ליסון בבית הכנסת שבגני יוחנן.

"לא הכרתי את המושב וכך נכנסתי באחד השבילים ודפקתי בבית. המארח כיבד אותי והכניס אותי פנימה כשמיד הצעתי לו לתרום להדפסת התניא. הוא הסכים בשמחה אך שאל בתמימותו הרי אני גר בכלל במזכרת בתיה והתניא הודפס בגני יוחנן?".

השליח ממשיך ומשתף: "חשתי חוסר נעימות מהטעות שלי שגרמה לי לחזור חזרה למזכרת בתיה מבלי לשים לב לכך. הוא הרגיע אותי מיד נתן תרומתו ואכן אחרי ביצוע הכריכות חזרתי לביתו עם התניא, תוך שהוא אומר לי כי הוא ישים אותו על המדף, כיוון שהוא לא משתמש בספרים כאלו ביום יום".

אז קלט הרב 
פרודנשטסקי כי מי שיושב לידו בהתוועדות הוא, בנו של מי שלמרות ה"טעות" תרם והכניס את התניא לביתו. "הקשבתי לו והוא החל לספר לי, כי הוא גדל בבית שאינו דתי ורק אחרי הצבא החל בתהליך תשובה פנימי ואת ספר התניא הכיר כחלק מתהליך זה. הוא שמח לראות את ספר התניא מונח במדף של אביו, מה שגרם לו להתחיל ללמוד ממנו מידי יום, עד כי חזר בתשובה שלימה ונהיה לחסיד מן המנין שגר בישוב יתיר ומשפיע שם את תורת חב"ד לתושבים".

הרב
פרודנשטסקי מציין, כי "לפני כחצי שנה אביו יוסף ז"ל נפטר באופן פתאומי. לוויתי את המשפחה ברגעים קשים אלו וכך לאחר שיחה ביננו נולדה החלטה אמיצה של ליאור, הבן היקר, לסגור מעגל ולתרום הדפסת מהדורת תניא לעילוי נשמת אביו בח"י אלול הקרוב בבית חב"ד החדש בגני יוחנן".

"אין ספק", אומר הרב 
פרודנשטסקי, כי "אירוע זה יחרט בליבם של התושבים שלא הפסיקו להודות על כל פעילות הבית חב"ד במושב".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.