מערכת COL | יום כ"ו אלול ה׳תשפ״ג 12.09.2023

הכנס של חב"ד לנוער: כ-3000 נערים באולם וכ-30,000 ברשת

אלפי נערים השתתפו אמש בבנייני האומה, רגע לפני פתיחת השנה החדשה, לאירוע השנתי של "חב"ד לנוער, סיטין, ישראל" | אתר חב"ד און ליין COL עם תיעוד סוחף מהאירוע האדיר וסיקור נרחב
הכנס של חב
צילום: חיים טויטו

האירוע השנתי של חב"ד לנוער 'סיטין' ישראל התקיים אמש (שני) בבנייני האומה בירושלים, במעמד כ-3,000 בני נוער שהגיעו מ-40 ערים ויישובים מכל רחבי הארץ.

המעמד נפתח בהסבר של המנחה על שנת 'הקהל', שאנו עומדים בסיומה, ובהקרנת קטע מיוחד מהרבי על שנה זו. האירוע המשיך עם פיוטי סליחות ואמירת פרק התהילים של הרבי על ידי ר' שמואל אייזנפלד, לעילוי נשמת סבו הרה"ג אברהם יצחק שלוסברג זצ"ל.

המנחה הרב מוישי חזן, שליח חב"ד לנוער בכפר סבא, תיאר לנערים את מעצמת חב"ד לנוער בארץ הקודש, וציין את כל הסניפים החדשים שנפתחו השנה. הוא הזמין שני נערים שיציגו את הסרטונים המיוחדים שהופקו בניו-יורק על-ידם, בעת שהשתתפו בשבתון סיטין העולמי בחורף האחרון.

הסרטון הראשון עסק בגאווה יהודית ורואים בו אלפי בני נוער שהגיעו אל הרבי ל-770 וצעקו "עם ישראל חי" בטיימס סקוור. המסר חלחל בבנייני האומה לאלפי הנערים שפרצו בשירת 'עם ישראל חי', ה' מלך ה' ימלוך, 'אנחנו מאמינים' ועוד, תוך ריקודים ובהתלהבות אדירה.

הסרטון השני היה הכניסה של הנערים אל הרבי לאוהל עם הסבר על המעמד הקדוש ועל התחושה הנפלאה של 'יחידות' אצל הרבי. בסוף הקטע הזה  כל הנערים באולם שבבניני האומה כתבו לרבי דרך מכשיר הטלפון שלהם באמצעות 'ברקוד' מיוחד שהוקרן באולם. היה זה רגע של דומיה כשכל אחד נכנס לטלפון וכתב את השם שלו ואת הבקשות שלו לקראת השנה החדשה.


אחד הסרטונים המיוחדים שהוקרנו במעמד


 עתה עלו האמנים ישי ריבו ונתן גושן והלהיבו את אלפי הנערים במשך זמן רב עם שירי סליחות ושירים יהודיים שנוגעים בנשמה.

לאחר פרק  השירה המלהיבה ניגש הרב משה שילת מנהל חב"ד לנוער בישראל ודיבר עם הנערים על ההכנות לראש השנה  וקבלת החלטות טובות, הרב שילת קיבל את אורח הכבוד הראשון לציון הרב הראשי הגר"י יוסף שליט"א שנשא דברי התעוררות לכל הנערים וההביע את התפעלותו מהכמות העצומה. הרב ביקש מכולם לעמוד על רגליהם וערך מעמד קבלת עול מלכות שמים באמירת שמע ישראל, ה' הוא האלוקים וכו', כשכל הנערים והנערות עונים אחריו בדביקות וברצינות.

ואז הגיע רגע מיוחד במינו - ההכרזה על "חתן ההלכה"  של חב"ד לנוער לשנת תשפ"ג, זאת לאחר לימוד הלכות במשך השנה כולה מתוך הספר המיוחד של מועדון חב"ד לנוער ועמידה במבחנים של רבע גמר וחצי גמר שמהם יצאו חתנים של כל הסניפים. בין החתנים התקיים בבנייני האומה המבחן האחרון שבמהלכו  נבחר חתן ההלכה. הרב יוסף העניק לו את התעודה בהתרגשות והקהל כולו הריע במחיאות כפיים.
לצד חתן ההלכה הארצי הופיעו עוד עשרה חתנים מהסניפים השונים שהעפילו לשלב הגמר וגם הם קיבלו תעודות וספר מיוחד בהקדשה אישית מהרב יוסף שליט"א.

את פרוייקט לימוד ההלכה וחתני ההלכה ריכז במסירות הרב שניאור לבל השליח לנוער בנס ציונה וחבר הנהלת חב"ד לנוער.

השמחה המשיכה והרקיעה שחקים, פיוטי סליחות המשיכו להיאמר ברגש רב ולקראת חצות יצאו אלפי הנערים לכותל המערבי והצטרפו לאלפים הרבים במעמד הסליחות בכותל.

יש לציין כי מלבד 3000 משתתפי האירוע הענק עוד למעלה מ30,000 צעירים עקבו אחריו ברשתות החברתיות התוססות של חב"ד לנוער ישראל.

לפני האירוע התקיים הפניניג ברחבת הכניסה הגדולה של בנייני האומה בה הועמדו דוכני מזון בשרי  איכותי מבית 'זלמנ'ס', הנערים רכשו ארוחה במחיר מסובסד, כמו כן התקיימה תפילת ערבית, חולקו ערכות למתנדבים בפרויקט המתנדבים הארצי של חב"ד לנוער לקשישים, נמכרו  מוצרים ממותגים של סיטין חב"ד לנוער, ועוד.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.