COL | יום כ"ה אלול ה׳תשפ״ג 11.09.2023

אחדות מקיר לקיר בקהילת חב"ד ביתר: הועד המלא התכנס

בחב"ד ביתר נערכים לבחירות העירוניות באחדות יוצאת דופן: ועד הקהילה שקיים מזה חמש שנים התרחב ב-7 נציגי ציבור נמרצים | אמש (ראשון) התקיים מפגש שני מסוגו בועד הקהילה המורחב | נציג חב"ד ר' מאיר בר לב: "אחדות נפלאה שתוביל אותנו כקהילה מגובשת. חב"ד התקדמה ב"ה אך לא קיבלה את מה שמגיע לה בצדק ביחס לקהילות אחרות בגודל דומה" | ר' בועז בק, אברך צעיר ופעלתן ודמות מאוד מוכרת בעיר ביתר, שנבחר פה אחד לצד בר לב: "עובדים קשה כדי להביא קהלים חדשים" 
אחדות מקיר לקיר בקהילת חב
מימין: נציגי חב"ד למועצת העיר ביתר, מימין: במקום הראשון ר' מאיר בר לב, במקום השני ר' בועז בק

תנופה של אחדות בביתר עילית: מראה מיוחד בעיר, כשבאספה מורחבת שכללה גבאים\נציגי כל בתי הכנסת חב"ד בעיר, 13 במספר, נציגי מוסדות החינוך חב"ד ו-7 נציגים שנבחרו ע"י הציבור השתתפו כולם והחליטו כאיש אחד על שורת משימות לביצוע, ובראשם, כך נראה, גיבוש מחודש של הקהילה.

יש לציין כי מי שעמד מאחורי המהלך של הרחבת הועד היה ר' מנדי ליפסקר, חסיד חב"ד צעיר ונמרץ תושב העיר ביתר ומנהל חברת הפקות חב"דית מצליחה, שהוביל דרישה שבאה מהשטח, להשתלב בעשייה למען הקהילה.

נבחרו להצטרף לועד הקיים, לצד נציגי הקהילות\בתי הכנסת ונציגי המוסדות, הר': לוי טננבוים, מנדי ליפסקר, צבי בלוי, שייע סטאריק, יוסף יצחק וולף, שניאור אלפנביין, שניאור גמליאל.

ר' מאיר בר לב, נציג חב"ד הנבחר למועצה, איש עשייה שהחליט להקדיש מזמנו, כוחותיו, קשריו ויכולותיו לטובת קידום קהילת חב"ד בביתר בגשמיות וברוחניות. הוא מביא איתו ניסיון רב מהתחום העסקי בניהול מו"מ, יכולת ביצוע והתנהלות נכונה ואת כל אלו הוא מתכוון לשלב בעשייה למען קידום אחת מקהילות אנ"ש המרכזיות והמתפתחות בארץ.

ר' מאיר בר לב באמירת 'לחיים' עם עובדים בח"י אלול, ברשת החנויות שבבעלותו


 

במקום השני נבחר פה אחד ר' בועז בק, אברך צעיר ונמרץ, עוסק במבצעי הקודש של הרבי, שתרם ממרצו למען הקהילה במישור הפרטי והציבורי גם יחד.

ר' בועז בק לצד עמדת תפילין ושיחות הרבי שהציב במרכז המסחרי המקומי בביתר


 

זכורים לטובה 'אהלי המגילה' שקמו בשני שכונות העיר בפורים האחרון החתומים על שמו, הקמת עמדות תפילין במרכזים מסחריים בעיר, וכן ממקימי ומנהלי קופת החסד הקהילתית 'עוזר ותומך' שסייעה לאנ"ש ביתר במשך שנתיים וחצי שנות קיומה במיליוני שקלים.

באנ"ש חסידי חב"ד בביתר בטוחים כי שילוב של שני אישים אלו, לצד ההכוונה של ועד הקהילה המורחב והמאוחד, בראשות היו"ר ר' משה כהנא, יצעיד את הקהילה כמה צעדים משמעותיים קדימה.

אספה ראשונה של הועד המורחב התקיימה במוצאי ח"י באלול, בבית הכנסת חב"ד המרכזי בגבעה סי 'הנ"ץ' ע"ש ר' מרדכי צבי גוטליב ע"ה. מי שאירח ביד רחבה ובשולחנות ערוכים כהתוועדות חסידית את האספה היה גבאי הראשי ומשלוחי הרבי בשדה החינוך בבית ספר נט של ילדי השלוחים, הרב מרדכי (מוטי) שיינר, לצד אחיו איש החינוך הרב יצחק שיינר.

בסיום הביעו הנוכחים חברי הועד את הערכתם ותודתם לרב מוטי שיינר, שבית הכנסת בראשותו מהווה מגדל אור מרכזי בשכונה גדולה ומתפתחת בעיר ביתר, והביעו תמיכה במאמציו לעבור למבנה קבע, כיאה לבית ה' המשמש את כלל מגוון המתפללים בגבעה החדשה.

*

אספה שניה של ועד הקהילה המורחב והמאוחד התקיימה אמש, יום ראשון כ"ד אלול, בת"ת חיידר אידיש אהלי מנחם, בהזמנת המנהל הרב מנחם מענדל הכהן.

בין החלטות הועד, הוקם צוות מו"מ שירכז את דרישות הקהילה כולה על מוסדותיה לקראת הבחירות וכן גיבוש ועדות משנה ותקנון מסודר לקידום וגיבוש יעדי הקהילה.

נציג חב"ד ר' מאיר בר לב: "אחדות נפלאה שתוביל אותנו כקהילה מגובשת הלאה בכל המשימות. חב"ד התקדמה ב"ה אך לא קיבלה את מה שמגיע לה בצדק, ביחס לקהילות אחרות בגודל דומה. נפעל ביחד לתת מענה לכל הצרכים של הקהילה המתפתחת בקצב מהיר".

ר' בועז בק: "קהילת חב"ד עובדת כל השנה למען כלל הציבורים בעיר, אם בל"ג בעומר, חגים ויומי דפגרא ומפיצים את אור החסידות לכולם. אחדות מלאה היא הדרך לא רק לקבל את מה שמגיע לנו, אלא גם חשובה מאוד בתוכנו אנו לצמיחה כקהילה משגשגת. נעבוד קשה להביא קודם כל את הקהילה כמקשה אחת וגם קהלים חדשים".

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
כל הכבוד
כ"ה אלול ה׳תשפ״ג
מהם יראו וכן יעשו.
לא תמיד בחירות מוניציפליות זה דבר רע...
2.
שניהם ראויים
כ"ה אלול ה׳תשפ״ג
כתושב לשעבר שגר פעם בביתר אני מכיר את שניהם והכי חשוב שכולם מדברים בועד החדש אחד עם השני וזה המפתח להצליח. מאחל להם בהצלחה
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.