מערכת COL | יום כ"ה אלול ה׳תשפ״ג 11.09.2023

שליח הרבי באזור הרעש במרוקו: "מסייעים ליהודים ולנפגעים"

לבוש בכובע וחליפה, הגיע אתמול הרב לוי באנון, שליח הרבי בקזבלנקה, לאזור הרעש הכבד במרוקו על מנת להשתתף במאמצי הסיוע לנפגעים | השליח סייע בחלוקת מוצרי מזון לנפגעים ועומד בקשר מול משרד החוץ הישראלי
שליח הרבי באזור הרעש במרוקו:
הרב באנון באזור הרעש

הרב לוי באנון, שליח הרבי בקזבלנקה שבמרוקו, הגיע הלילה (בין ראשון לשני) למוקד הרעש במרקש, על מנת לסייע ליהודים במקום. הרב תועד כשהוא עוזר לנפגעים ברעש.

"הרגשנו את הרעידה החזקה באמצע סעודת ליל שבת", סיפר הרב באנון בראיון לאתר חב"ד און ליין COL, שפורסם אמש. "למרבה הצער והיגון נודע לנו כי יש לפחות 2000 הרוגים במדינה.

"יצרנו קשר עם הקהילה היהודית במרקש ולמרות הנזקים האדירים לאנשים פרטיים ולמוסדות הקהילה, אין ב"ה נפגעים בנפש מתוך הקהילה עצמה".


הרב באנון באזור הרעש


הרב באנון הוסיף בכלל לגבי היחס מצד השלטונות לקהילה היהודית במדינה: "יחס הממשל לתושבים היהודים הוא מצויין, כחלק מתושבי מרוקו. זה הזמן שלנו להשיב טובה ולסייע לגורמי הממשל וההצלה בתפילות לשלומם, במאמצי החילוץ והסיוע לכלל האזרחים שנפגעו ברעש הכבד".

עוד אמר: "אנחנו עומדים בקשר ישיר עם אנשי הממשל וכמה ארגונים שמסייעים בשטח ופונים לגורמים מחוץ למדינה שיגישו סיוע. מדובר בשטח הררי וכרגע המקום סגור עד להודעה חדשה בעקבות מאמצי החילוץ, במיוחד שמדובר באזור הררי ותוואי שטח קשה. אנחנו ממתינים לעדכונים כל הזמן. משתדלים לסייע בכל כוחותינו".

מוקד הרעש, שהיה בעוצמה 7, היה כ-70 ק”מ דרום-מערבית לעיר מרקש והוא הורגש גם בקזבלנקה, רבאט, ואף באלג’יריה, באזור הסמוך לגבול עם מרוקו. כל ההרוגים מגיעים מהאזורים אל-חוז ושישאווה בסביבת מרקש.

במשרד החוץ עדכנו, כי הצליחו ליצור קשר עם כל מנותקי הקשר הישראלים במרוקו, שם שוהים מאות ישראלים.

ברשויות בישראל, ובהן במשרד הביטחון, משרד החוץ, וחברות הביטוח נערכים לסייע למרוקו, ולישראלים השוהים בה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו: “הנחיתי את כלל המשרדים והכוחות לסייע ככל שיידרש לעם המרוקאי, לרבות היערכות להוצאת משלחת סיוע לאזור. עם ישראל מחזק את בני העם המרוקאי בשעתם הקשה, נושא תפילה לשלומם ואנו נסייע בכל צורך שנדרש”.

במשרד הבריאות נערכים להוצאת משלחת משלימה למשלחת צה”ל – שתכלול רופאים ורופאות, אחים ואחיות וציוד רפואי על מנת לסייע בטיפול בנפגעים מרעש האדמה.

העיר העתיקה של מרקש, אתר שהוכרז על ידי אונסק”ו כאתר מורשת עולמית, נפגעה קשה כתוצאה מהרעש.

הרעידה החזקה, בעוצמה 6.8, שאירעה בשעה 01:11 (23:11 שעון מרוקו), גרמה להרס רב גם בערים הגדולות והמרוחקות ממוקד הרעש, ביניהן, קזבלנקה ורבאט הבירה הנמצאת כ-350 קילומטר מהאזור.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.