חיים גולדשטיין | יום כ"ה אלול ה׳תשפ״ג 11.09.2023

חצי יובל שנים של פעילות: קריית היובל הצדיעה לבית חב"ד

300 ידידי ותומכי בית חב"ד קריית היובל בירושלים, התאספו ביום הבהיר ח"י אלול לערב הצדעה חגיגי לציון 25 שנות פעילות חסד ונתינה • הראשון לציון הרב שלמה משה עמאר, וראש עיריית ירושלים משה ליאון, בירכו את השליח הרב יוסי אלגזי, והעלו על נס את פועלו של הרבי למען תושבי העיר
חצי יובל שנים של פעילות: קריית היובל הצדיעה לבית חב
צילום: מענדי קורנט. הפקה: אורן מדיה

בערב מרגש ויוקרתי, חגגו 300 מתומכי, ידידי ובאי בית חב"ד קריית היובל בירושלים, מלאות 25 שנים לפעילות העניפה. לראשונה, התקבצו הידידים כולם לערב אחד, בו הוצג היקף הפעילות העצום, המקיף את כל פרטי החיים היהודיים בשכונה.

הקהל התאסף לקבלת פנים בסגנון בוטיק, בלובי מלון 'רמדה' היוקרתי בירושלים. משך שעה ארוכה פגשו חברים ותיקים האחד את השני, ונהנו מתערוכה נרחבת המציגה את השתלשלות הפעילות לאורך חצי יובל שנים, יחד עם תצלומים וכיתובים המספקים הצצה להיקף הפעילות העצום כיום. רבים משתפים באלבום ייעודי את הרגעים המרגשים שלהם עם בית חב"ד לאורך 25 השנים האחרונות.

נרגשים ודרוכים, נכנסו מאות המשתתפים אל אולם האירועים המפואר, לצלילי תזמורתם המענגת של דוידי נחשון, מנחם מוניס, מאיר ולנר והזמר החסידי מנדי ג'רופי, שליוו את הערב כולו בנעימות מוזיקליות תוצרת חב"ד. המנחה הרב דוב הלפרין פותח את האירוע המרגש, ומשתף את הקהל בתחושות ליבו לנוכח כמות הקהל הרב שהגיע להצדיע לפעילות בית חב"ד.

לברכת פתיחה מזמין המנחה את ראש עיריית ירושלים, מר משה ליאון, שעולה נרגש אל הבמה ומציג את קשריו ההדוקים עם פעילות בית חב"ד, ואת התפעמותו מהיקף הפעילות ומהעזר הרב שהיא מהווה עבור התושבים. ראש העיר משתף בחוויותיו האישיות מהיכרותו עם חב"ד, ומצדיע בדבריו לשליח הרב יוסי אלגזי, ולמחולל המהפכה, המשלח, הרבי. ראש העיר מביע את הערכתו גם לסגן ראש העיר, השליח ונציג חב"ד בעירייה הרב יעקב הלפרין, שמכבד את האירוע בנוכחתו.

בסיום דבריו, עולה אל הבמה השליח הרב אלגזי, ומעניק לראש העיר שי יוקרתי, ספר תהלים גדול ומאיר עיניים, כרוך בכריכת עור במהדורה מיוחדת של בית חב"ד קריית היובל. זאת כהוקרה על הסיוע הרב אותו מעניק ראש העיר במסירות עבור פעילות חב"ד בירושלים עיה"ק בכלל, ובשכונת קריית היובל בפרט.

הקהל סועד את ליבו בסעודה יוקרתית, לצלילי הזמר של התזמורת. כאשר התכנית האומנותית מתחילה עם סרטון שעולה על המסכים ומציג בזמן קצר את כמות התחומים הבלתי-נתפסת בהם פועל בית חב"ד. הקריין המהיר מציג עוד ועוד תחומי פעילות, אליהם הספיק להגיע בית חב"ד קריית היובל ב-25 השנים האחרונות. במופע מוזיקלי מיוחד, מבצעת התזמורת ניגונים מכוונים לכבוד ח"י באלול, כאשר הקהל כולו אומר 'לחיים' לרגל היום הבהיר, ומודה לה' על הזכות להיות שות במפעל החסד הכביר של חב"ד קריית היובל.

אווירת השמחה והאופוריה מתחלפת לרגע קצר באכזבה, כאשר על המסכים עולה הפקת מולטימדיה המשתפת את הקהל בקשיים והאתגרים הרבים שליוו את בית חב"ד בשנות הבראשית שלו. הקהל חש היטב את "והיה ראשיתך מצער", והרב אלגזי מסביר על המסכים את המניע להמשיך למרות המכשולים הרבים בהם הוא נתקל הדרך: השליחות היחידה, לקבל את פני משיח צדקנו ולהביא להתגלותו של הרבי, להכין את השכונה לקבלת פניו, היא-היא המנוע שלא נותן לעצור, ומחייב לפעול ללא לאות, מבלי להתחשב במניעות והעיכובים הרבים.

הקהל הנרגש מוחא כפיים בסערה בסיום ההפקה המרגשת. כעת מגיע תורו של אורח הכבוד של הערב, הראשון לציון ורבה הראשי של ירושלים עיר-הקודש, הגאון הגדול הרב שלמה משה עמאר, לשאת את המשא המרכזי של הערב. הרב עמאר מרחיב בדבריו על גודל ימי חודש אלול, ועל הזכות להתכנס בימים אלו על-מנת לתמוך במפעל הקודש של בית חב"ד. הרב מספר על קשריו עם הרבי ומשתף את הקהל המרותק במספר סיפורים על גדולתו ופועלו של הרבי.

לאחר ניגון ארבע בבות, מופיע על המסך השחקן ר' אבי קיפניס, שמעביר את הקהל בסיור מודרך בשכונת קריית היובל, הסיור ממחיש את רמת המעטפת היהודית אותה יצר בית חב"ד בשכונה, המספק מענה עבור כל צורך לכל אחד ואחת מתושבי השכונה. הסרטון מסתיים בנימה אישית ומרגשת של ר' אבי, המודה מכל ליבו לרב אלגזי על הקירוב האישי והפעילות הרבה.

כעת עולה לבמה גיבור הערב, שליח הרבי לקריית היובל, הרב יוסי אלגזי, ומשתף את הקהל בהתרגשות הרבה לפגוש את קהל התומכים הרחב, מנצל את ההזדמנות להביע את תודתו על השותפות רבת השנים, אך מבהיר כי אין להסתפק בדרך שעברנו, והתכניות להמשך רבות וגדולות.

בהפקת מולטימדיה מצמררת נחשף הקהל להיקף פעילות החסד העצומה של מרכז החסד חב"ד בשכונה. תושבים רבים מעידים מול המצלמה על ההצלה הממשית אותה מעניק להם בית חב"ד בפעילות החסד הרחבה אותה הוא מקיים. לאורך הוידאו משולבים מראות קודש מהרבי, על כך שאין להסתפק בהישגים הקיימים אלא להמשיך ולפרוץ קדימה, ולהגדיל את הפעילות.

אל הבמה עולה יו"ר הערב, גדול התומכים של בית חב"ד קריית היובל, הנדיב הגדול מר יהודה רחמים, מנכ"ל 'יהודה רחמים חברה לבנין'. מר רחמים נרגש במיוחד, ונושא נאום נלהב על פעילות החסד המפעימה של בית חב"ד, ועל הערכתו הרב לרב אלגזי ולצוות השלוחים הרחב בשכונה. בסיום דבריו מעניק הרב אלגזי לו ולבנו תשורה יוקרתית, המביעה מעט מן ההערכה על מסירותו הרבה עבור הפעילות. מר רחמים מפתיע את הרב אלגזי ומעניק לו תעודת הוקרה ענקית בשם כל התומכים - 'המגדלור של קריית היובל'.

כעת עולה המנחה אל הבמה ומציג לקהל את עסקאות השותפות בפעילות הבית חב"ד לשנה החדשה. ב"בזבוז האוצרות" של ממש מעניק בית חב"ד לכל תורם מתנות יוקרתיות וחפצים נדירים מהרבי. רבים בקהל בוחרים באחד ממסלולי השותפות, כאשר הם מבינים את גודל הזכות להחזיק את הפעילות העניפה של בית חב"ד.

מתוך שמחה וריקודים, נחתם האירוע המרומם וההיסטורי, שסיפק לקהל הרב ולתומכים החשובים הצצה למהפכה אותה מבצע בית חב"ד קריית היובל, באמצעות משפחות השלוחים בשכונה ובראשות הרב אלגזי, כאשר, כאמור, המטרה האחת והיחידה היא - התגלותו של הרבי תיכף ומיד ממש.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.