COL | יום כ' אלול ה׳תשפ״ג 06.09.2023

בבניין החדש: התוועדות 'הקהל' סוחפת בתות"ל אלעד

שהחיינו: בבניין הישיבה החדש באלעד, נערכה התוועדות גדולה 'הקהל' לרגל יום הבהיר ח"י אלול, בהשתתפות הרבנים הגאונים הרב משה הבלין רבה של קרית גת, ראש הישיבה וחבר בי"ד רבני חב"ד, הרב מרדכי מלכה - רבה של העיר אלעד וראש מוסדות אור המלך, בראשות הרב אברהם אשר בלינוב - ראש הישיבה, צוות בוגרי ותלמידי הישיבה
בבניין החדש: התוועדות 'הקהל' סוחפת בתות

התוועדות סוחפת וכינוס הקהל לבוגרי תות"ל אלעד, בהשתתפות הרבנים הגאונים הרב משה הבלין רבה של קרית גת ראש הישיבה וחבר בי"ד רבני חב"ד, הרב מרדכי מלכה - רבה של העיר אלעד וראש מוסדות אור המלך, הרב אברהם אשר בלינוב - ראש הישיבה, צוות בוגרי ותלמידי הישיבה.

מעל שלוש מאות בוגרי הישיבה השתתפו באירוע מיוחד זה - הראשון מסוגו בישיבה, בבניין החדש והמפואר עם סעודת חג לרגל יום הבהיר "ח"י אלול", ושנת הקהל, עם הזמר יהודה פרידמן ותזמורתו.

פתח והנחה את האירוע המשגיח הרב זאב דוב הלפרין שקיבל את הקהל הרב בברכת "בואכם לשלום" ובחזרה על דבר מלכות של הרבי בהזדמנויות רבות בחשיבות ענין הקהל.

ראש הישיבה הגאון רבי אברהם אשר בלינוב סיפר על מעלת יום הגדול ועל האירועים שקרו בו, כולל העתקת חסידות חב"ד לליובאוויטש, והזכיר את מבצע אהבת ישראל שעליו עורר הרבי בח"י אלול בשנת התשל"ו, והקשר שלו להקהל כאיש אחד בלב אחד.

ראש הישיבה הזכיר גם את ההבדלים בין ההתבטאויות של יעקב אבינו ללבן הרשע "זה לי עשרים שנה בביתך" או "זה עשרים שנה אנוכי עמך", ובזה מתבטא כל ההבדל האם זה עמך וטפל לך ואז בעצם לא עשינו בלום, או זה "לי", ואז אפילו שזה בביתך אבל זה עבורי – לי.

"קרוב לעשרים שנה היינו ב'ביתך' הארעי", הכריז ראש הישיבה, "אולם בזכות ה"לי" שכל אחד הוסיף בלימוד בהתמדה ושקידה ובהתקשרות לרבי הגענו סוף סוף לסיום הפסוק "את יגיע אפיך ראה ד' ויוכח אמש" בבנין מפואר לכבוד הרבי. וכאן המקום להודות לראש העיר הרב ישראל פרוש שמקדיש מעיתו ומזמנו להצלחת ולהרחבת בית ד' אלוקינו בקרוב ממש", הוסיף והדגיש הרב בלינוב.

רבה של קרית גת הגאון רבי משה הבלין סיפר שמשנת ה'תשמ"ח החל פרשת שופטים הרבי דיבר על ענין השמחה. והביא שאלת אדמוה"ז בלקו"ת  מדוע ימי אלול אינם ימי שמחה. ומביא את המשל אך לא מבאר כ"כ התירוץ.

"והנקודה היא ששבת ויו"ט זה בדוגמת המלך בהיכלו ואילו חודש אלול הרי זה מצב של המלך בשדה, המלך מתגלה בא אלינו. וממשיך הרבי ושואל, מה עם ענין השמחה? הרי המלך מקבל את כולם בספ"י ומראה פנים וכו'. א"כ מדוע לא נאמר שבחודש אלול צ"ל בשמחה בגלל התגלות יגמה"ר? ומבאר שהשמחה בחודש אלול זה למעלה מעניין של ציווי, ע"ד שמחת פורים ששמחתו גדולה יותר מכל שויו"ט, מכיוון שהאור מגיע אלינו עד למטה.

המשיך הרב הבלין: "בש"ק אח"כ פרשת כי תצא, הרבי דיבר שוב על שמחה בטהרתה שזוהי שמחה הקשורה עם הגאולה. הרבי מצא 'פטנט' איך להביא משיח. לא שמחה רגילה כבשויו"ט וכו' אלא למעלה מזה. ובש"פ כי תבוא שוב דיבר הרבי על שמחה והזכיר שכבר 'חזקה' שמדברים על שמחה. [באותו זמן בי"ז אלול הרבי השתתף בהנחת אבן פינה של 770].

"זוהי שמחה הקשורה עם בנין. עצם העניין של בנין, זה השיא של שמחה. אחרי כל המעלות של שמחה עד לחודש אלול, ושמחה בטהרתה השורה עם  הגאולה, הנה יש שמחה יותר גדולה ב'כי תבוא', שזה 'בנין'. אז יצא בהוראה לבנות מוסדות וגם בניני רשות. הרבי העניק 100 דולר לכל מי שהחליט לבנות. הרבי ביקש שיחליטו כבר בתשמ"ח ואח"כ שוב הזכיר את הבניה בתשמ"ט.

הרב הבלין הסביר: "איך ניתן להגיע לשיא השמחה אחרי חודש אלול? הנה זהו ע"י בנין, ובפרט בנין מפואר שרואים כאן, ופני התמימים שזוהרים כאור השמש, ממש קידוש שם חב"ד והרבי. מחובתי לציין שפעם קודמת שהייתי בישיבת תות"ל באלעד היה כאן צריף ישן וכמעט לא שמיש, וועכשיו ב"ה נבנה בניין מרווח וטוב. שיא השמחה."

הגאון רבי מרדכי מלכה התלהב מהמראה ומהתמימים וסיפר שהרב דוד יונגרייז הראב"ד של העה"ח היה ביחידות אצל הרבי ודיברו על ענין החסידות ונזכר שם אחד מגדולי הדור והרבי אמר שאכן הוא יר"ש גדול אך 'אין לו את השמחה של מצווה'.

הרב יונגרייז לא הבין איך הרבי אמר כך על יהודי שהיה יר"ש מרבים, מדקדק במצוות קלה כבחמורה. כל חומרה שרק יכולה לעלות על הדעת, לקח על עצמו. קיים המצוות לפי כל השיטות שיכולות להיות. 

מספר הרב יונגרייז, שכאשר אותו יהודי גדול ביקר באירופה אחרי המלחמה, זה היה בחנוכה ופגש יהודי ניצול שואה חסיד, מדליק נרות חנוכה והוא רוקד ושמח על שזכה להדליק נרות חנוכה. אות ויהודי גדול לא הבין לשמחה מה זו עושה עד כדי כך.

אמרו לו שאמש לקחו את אשתו וילדיו אל סופם ונעקדו על קדה"ש וכעת רוקד בשמחה על שזכה לקיים המצווה. אז אמר 'יראת שמים יש אצלנו אך יחד עם שמחה של מצווה, יש רק אצל חסידים'!

"בני  הפך לחבדני'ק", סיפר הרב יונגרייז. "אמר לי ש'הכל זה בגלל השמחה'. 'אבא! 'אני רוצה שמחה'. כשמצא את חב"ד, הכריז 'עכשיו אני עובד את ה' בשמחה'. אמרתי לו 'אשריך מה טוב חלקך. העיקר שאתה עובד את ה' בשמחה'. יהי רצון שנזכה לעבוד את ה' בשמחה ותחל שנה וברכותיה ונזכה כולנו לשנה טובה ומבורכת אמן ואמן."

המנהל רוחני הרב יעקב קטן התעכב על העובדה שעומדים עתה ביום הבהיר ח"י אלול. "אחת ההגדרות של דבר חי היא שה'חי נושא את עצמו'. תמים בח"י אלול נושא את עצמו", אמר הרב קטן. "מטרת החינוך בתות"ל שהבחור יעמוד על רגליו באופן שבכל מעמד ומצב במשך היממה וימי חייו בכלל, יעמוד איתן על עמדו למלאת את רצונו הק של הרבי על פי החינוך וההדרכה שינק בימי שבתו בישיבה, חדור מטרה להביא להתגלות בגאולה האמיתית והשלימה."

לאחר האירוע הרשמי התיישבו התמימים לצד הבוגרים עם צוות הישיבה בכל פינות הזאל, וגם בחצר! והתוועדו עד אור הבוקר, ובהכנה רבתי לקראת הנסיעה לחצרות קדשינו בחודש החגים הבעל"ט.

אשרי עין ראתה זאת!

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.