COL | יום י"ט אלול ה׳תשפ״ג 05.09.2023

הרב גרליצקי תקע בשופר: "הקיטוב בין יהודים הסיבה לגל הטרור"

מסורת ארוכת שנים היא במשרד החינוך, שלאירוע החגיגי של פתיחת השנה מוזמן שליח הרבי בתל-אביב, הרב יוסף גרליצקי, לומר דברי תורה וחסידות, לברך את הציבור ולתקוע בשופר. באירוע זה משתתפים כל בכירי מערכת החינוך" | הקיטוב והפירוד בין יהודים הוא הגורם להתגברות שונאינו ולגל הטרור שאנו חווים היום", אמר הרב גערליצקי
הרב גרליצקי תקע בשופר:

מסורת ארוכת שנים היא במשרד החינוך, שלאירוע החגיגי של פתיחת השנה מוזמן שליח הרבי בתל-אביב, הרב יוסף גרליצקי, לומר דברי תורה וחסידות, לברך את הציבור ולתקוע בשופר. באירוע זה משתתפים כל בכירי מערכת החינוך, מנכ"ל משרד החינוך מר מאיר שמעוני ובכירי משרדו, ראשי אגפי משרד החינוך מכל הארץ, וכמובן שר החינוך מר יואב קיש, והשר במשרד החינוך ר' חיים ביטון.

בשנה זו, כאשר האירוע נקבע בהשגחה-פרטית ליום ח"י אלול, התכבד הרב גרליצקי לפתוח את האירוע לפני שאר הנואמים, ולהתחיל בהתוועדות חסידית על עניינו של היום המיוחד ח"י אלול, יום הולדת שני המאורות הגדולים, הבעל-שם-טוב ואדמו"ר הזקן.

הרב גערליצקי הסביר על האור המיוחד שהביאו תורת החסידות ומייסדיה במיוחד לדורנו, ובפרט לחינוך היהודי בדור מיוחד זה, ועל החשיבות העצומה של חינוך לאהבת ישראל ללא פשרות, לכל יהודי בכל מצב, ללא כל הבדל מה הן דעותיו ושיטותיו.

"הקיטוב והפירוד בין יהודים הוא הגורם להתגברות שונאינו ולגל הטרור שאנו חווים היום", אמר הרב גערליצקי, "כאשר האויב רואה שאין אחדות, הוא מרגיש שזו ההזדמנות שלו לנצח, חלילה וחס!"

הרב גרליצקי סיפר משל מאח עשיר, שניתק את הקשר עם אחיו העני. כאשר הגיע פעם אביהם של האחים לביקור, הכין עבורו האח העשיר ארמון גדול וסעודות ברוב פאר והדר, אך האב לא הגיע. לאחר חיפושים נמצא האב בבית האח העני. שאל האח עשיר את אביו, מדוע לא הגיע אליו, הרי טרח עבורו כל כך, ענה האב "אם אחיך איננו אחיך, איך יכול אני להיות אביך?"...

"ברכנו אבינו כולנו כאחד! אם רוצים אנו את ברכת ה', בהצלחה במערכת החינוך ובנחת מילדינו – ראשית כל עלינו להיות 'כולנו כאחד!'"

לאחר תקיעת שופר של חודש אלול, נשא שר החינוך יואב קיש את הנאום המרכזי, והודה בחום לשליח הרבי על דבריו: "תקיעת השופר ודבריך החשובים עוררו וריגשו את כולנו", אמר שר החינוך, "אנו תפילה שנזכה להנחיל את ערכי האור של אהבת ישראל לכל תלמידינו".

הרב גרליצקי תוקע בשופר במהלך האסיפה:

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.