| יום י"ח אלול ה׳תשפ״ג 04.09.2023

יצא לאור ספרו הראשון של הגה"ח מיכאל שלמה אבישיד

ברוך שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה! בשבח והודי'ה לה' ית', יצא לאור ספרו הראשון של הגה"ח הרב מיכאל שלמה אבישיד, העוסק בדין מיחזי כשיקרא ושטר מוקדם, בשטרות בכלל, ובכתובה בפרט. מטרת הספר היא לפרוס בפני הציבור את הסוגיות לעמקן ולרחבן, כדי שלא תישאר קושיא ושאלה.
יצא לאור ספרו הראשון של הגה

הספר החדש עוסק בדין מיחזי כשיקרא ושטר מוקדם, בשטרות בכלל, ובכתובה בפרט. מטרת הספר כאמור, היא לפרוס בפני הציבור את הסוגיות לעמקן ולרחבן, כדי שלא תישאר קושיא ושאלה, ועל ידי כך ליישב ולתרץ את כל הקושיות והתמיהות שנתעוררו על מנהגנו לחתום הכתובה ביום כאשר החופה בלילה, כפי שהורה כ"ק אדמו"ר בשיחת י"ד כסלו תשי"ד.

כידוע שבמשך השנים נתעוררו קושיות ותמיהות על מנהג זה, ודנו בהם בקבצים תורניים שונים, ואף נדפסו כמה דברי תמיהה בספרים הקבועים לדורות והמפורסמים לרבים. בחלק מהדברים שנכתבו, ישנם גם ביטויים של זלזול כלפי כ"ק רבותינו נשיאינו, אדמור"י חב"ד לדורותיהם, וכלפי חסידיהם, צאן קדושים ההולכים לאור הוראות רבותיהם.

והנה, אע"פ שהדברים נכתבו כבר לפני שנים רבות, מ"מ עד עתה עדיין לא נתפרסמה תגובה ראויה די צרכה, מצד רבני וחסידי חב"ד. לכן ראינו צורך ושליחות מן שמיא, לשנס מתנינו ולהגן על כבודם והודם של רבותינו נשיאינו, ולהגיב באופן ענייני, ברור, לעומק ולרוחב, באופן שלא תישאר דריסת רגל על פי הלכה למערערים.

יהי רצון שיתקבלו הדברים על לבם של חכמים, ועל לבם של עם ישראל קדושים, ולא תצא תקלה מתחת ידינו לעולם, ושישמחו בנו חברינו בדברי הלכה.

לרכישה מקוונת >>לחצו כאן<<

לקריאת קובץ לדוגמה >>לחץ כאן<<

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.