COL | יום י"ד אלול ה׳תשפ״ג 31.08.2023

סגן ראש המועצה על אחדות בכפ"ח: "כולם יצטרכו להתפשר"

ר' בנימין ליפשיץ, סגן וממלא מקום ראש המועצה האזורית שדות דן, מספר לחב"ד און ליין COL על ההתרחבות העתידית הצפויה של כפר חב"ד שנחשפה כאן באתר לראשונה | אמת או ספין? על תקופת בחירות במועצה האזורית, על הישגים ויעדים, והאם יש עתיד לזוגות צעירים בכפר נוכח המצוקה הגוברת של היעדר אופציות נדל"ניות?
סגן ראש המועצה על אחדות בכפ
כפר חב"ד במבט מלמעלה

תכנית אב לכפר חב"ד: ר' בנימין ליפשיץ, סגן וממלא מקום ראש המועצה האזורית שדות דן, מספר להרצל קוסאשוילי ברדיו 'ליל שישי' על ההתרחבות העתידית הצפויה של כפר חב"ד שהבאנו כאן באתר בפרסום ראשון.

אמת או ספין? על תקופת בחירות במועצה האזורית, על הישגים ויעדים, והאם באמת יש עתיד לזוגות צעירים בכפר חב"ד לנוכח המצוקה הגוברת של היעדר אופציות נדל"ניות בכפר?

כפר חב"ד הולך להתרחב כך לפי תכנית האב של המועצה, בשורה גדולה. אבל לפני כן, אנו בתקופת טרום בחירות. רצת ברשימה עצמאית, השגת אישית את היעדים שאליהם כיוונת ושאפת?

"לומר שהשגתי הכל זה לא יהיה נכון, תמיד צריך לשאוף כל הזמן להשיג דברים נוספים. אפשר לומר שבהרבה נושאים כפר חב"ד ובכלל במועצה, השתנו לטובה. בית הספר לתקשורת, בשורה שמצמרר לדבר עליה. היו צריכים לצאת ללמוד במקומות מרוחקים, לקום מוקדם בבוקר עם כל המשתמע. זה דבר שלא הגיוני. ראש המועצה לקח על עצמו את הפרוייקט להקים בית ספר בכפר חב"ד, ומחר ביום שישי זה נפתח ומאוד מרגש.

"אם מדברים על עשייה, רואים את זה בכפר ברוחניות וגם בגשמיות. בתי הכנסת, גני הילדים שהיו בעבר בקראוונים וכיום במבני קבע. בית ספר הבנות הצעירות שבנוי לתפארת, חיידר ליובאוויטש מתקדם והתלמוד תורה שמשקיעים בו תקציבים רבים, בתי ספר הצעירות והבוגרות וגני הילדים. תענוג לראות את זה.


להאזנה לריאיון המלא:

 

ראש המועצה דוד יפרח אמר לי בעבר ש"אם היתה יותר אחדות בכפר חב"ד היינו מביאים יותר הישגים". יש שיטענו שהכוח האלקטורלי של חב"ד לא מגיע למיצוי כוחו. מה דעתך?

"אחדות זה דבר טוב אבל בשביל זה כל אחד צריך לוותר קצת ואם כל אחד היה מוצא את שביל הזהב, זה היה נראה הרבה יותר טוב. אבל למרות הכל המועצה מתפקדת בצורה הטובה ביותר. מר דוד יפרח הוא ראש המועצה של כולם, לא עוסק בעניינים הפנימיים ורואים את זה ולכן אני אומר שהתברכנו בראש מועצה מעולה.

כעת לגבי התכנית של הבניה וההרחבה. אחרי הרבה שנים שזה לא קרה, הולכים לתכנן כ-500 יח"ד חדשות בין השיכונים החדשים לאיזור של בי"ס למלאכה. הרבה זוגות צעירים מכפר חב"ד באים לגור בלוד בהעדר אופציה בכפר. אדם בן 35 עם חמישה ילדים שרואה את העתיד שלו בכפר. אתה רואה סיכוי שזה יקרה?

"לא רואה בזה פסול שהולכים לגור בקהילות אחרות וקהילות אחרות גדלות. בקשר לכפר חב"ד, בא נעשה סדר, שיבינו על מה מדובר. המהלך החל כששר השיכון היה יעקב ליצמן, יו"ר הועד ר' שמעון רבינוביץ פנה אליו כדי למצוא דרך לבנייה חדשה, אנשים באמת הולכים לגור במקומות אחרים. משרד השיכון יזם מהלך להקמת 1500 יחידות דיור במערב היישוב. מדובר בשטח שקרוב לפרדס הגדול ליד שכונת 'לוי יצחק' שמגיע עד בית דגן. כשסיימו את התכנית הגישו אותה לועדה המחוזית שאמרה "בא נראה קודם מה קורה בתוך כפר חב"ד". כמה יח"ד יש, מה פוטנצייאל ההגדלה? ראש המועצה דוד יפרח הרים את הכפפה וקידם את התכנית.

מ"מ ראש המועצה ר' בינימין ליפשיץ, ראש המועצה מר דוד יפרח ויו"ר ועד מקומי כפר חב"ד ר' שמעון רבינוביץ, בפגישה עם שר השיכון הנוכחי גולדקנופף


 

"לפני חודשיים ב"ה אישרו את התכנית. זו לא תכנית שמאשרת בניה, אלא רק תכנית רעיונית שנועדה לבדוק את האפשרויות המקומיות. לאחר שאושרה במועצה היא צריכה לעבור אישור של ועד האגודה שאחראי על הנכסים. התוכנית מתייחסת רק לתוך המשבצת של כפר חב"ד ולא להתרחבות שדיברנו. מסתבר שאפשר להגדיל נחלות, ולבנות עוד יחידות דיור. לכן השטח הזה המדובר בתכנית האב, ניתן לבנות שם 350 יח"ד בבנייה רוויה 3-4 קומות. אבל לא ניתן לשלוט לגמרי מי יקנה שם, קבלנים יוכלו לשווק את הדירות במכירה פתוחה. אבל גם בתוך המשבצת הזאת, עדיין יש זכות עדיפות לתושבי המקום, באחוזים מסויימים.

"המועצה הצליחה להוציא תקציב להכין תכנית מתאר שמכוחה יהיה אפשר לבנות יחידות דיור. את ה-700 יח"ד בנחלות הקיימות יהיה ניתן לאשרר ועוד 350 יח"ד חדשות לבנייה של משרד השיכון ובנוסף עוד חלק לדיור מוגן.

ומה לגבי השטח במערב הכפר שהציע בזמנו שר השיכון?

"כרגע זה בדיונים של ועד האגודה כפר חב"ד שמתנגד, אבל לא נעשה שום דבר שהוא נגד ועד האגודה כפר חב"ד.

אם התכנית מאושרת, תוך 4-5 שנים נראה שם דיירים חדשים?

"מניסיון, במדינת ישראל לא ניתן לתת הערכות, מדברים על כמה שנים ובסוף יש כל מיני עיכובים. אם נהיה ריאלים ושני הוועדים יאשרו, נלך לתכנית מתאר ומשם לוועדה מחוזית. אבל להעריך כמה זמן זה יקח? לא ניתן לדעת מראש.

שנה טובה ובהצלחה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.