מערכת COL | יום י"ד אלול ה׳תשפ״ג 31.08.2023

הבחירות לרשויות בחב"ד, הזמר חוגג 80 - והנסיעה לרבי לתשרי

חשיפת COL על התרחבות כפר חב"ד והבחירות במועצה האזורית שדות דן, המשפיע על נסיעת הבחורים לחודש תשרי לרבי, ההגעה להאדיטש לח"י אלול בעידן המלחמה, אחיו של הרב מרטון ע"ה בקריאה אישית | ליל שישי
הבחירות לרשויות בחב
צילומים: ארכיון COL

כמו בכל יום חמישי בערב באתר חב"ד און ליין COL, גם הערב אנו עם תכנית 'ליל שישי' סוחפת לסוף השבוע, בהגשת הרצל קוסאשוילי, עמוסה בתוכן אקטואלי וחסידי.


האזינו לתכנית המלאה >>


נשוחח עם ר' בנימין ליפשיץ, סגן וממלא מקום ראש המועצה האזורית שדות דן, על ההתרחבות העתידית הצפויה של כפר חב"ד שהבאנו כאן באתר בפרסום ראשון. אמת או ספין?

נשוחח איתו גם על תקופת בחירות במועצה האזורית, על הישגים ויעדים, והאם באמת יש עתיד לזוגות צעירים בכפר חב"ד לנוכח המצוקה הגוברת של היעדר אופציות נדל"ניות בכפר?

לאחר מכן נשנה אווירה וניכנס לאווירת חודש החגים שבפתח ונשוחח עם מנהל ועד התמימים בארץ הקודש הרב מנחם מענדל קנלסקי על התרחבות תופעת הנסיעות לרבי של תמימים מהישיבות הקטנות והגדולות לחצרות קודשנו. האם כל תמים מורשה ויכול לטוס או שישנם יעדים שצריך לעמוד בהם? והאם הוא רואה בעין טובה את האפשרויות שנותנות הנהלות הישיבות לבחורים לטוס כמה פעמים בשנה לרבי?

בהמשך התוכנית נטוס וירטואלית כמובן להאדיטש שבאוקראינה ונשוחח עם הרב שניאור זלמן דייטש, השליח ומנהל הציון בקריית רבנו הגדול בהאדיטש, על הקבוצות שהפסיקו להגיע לציון בהאדיטש בח"י אלול ובתאריכים נוספים אחרים, על האנשים המקומיים שגילו את המקום מחדש ועל התוכניות לעתיד, לאחר שהמלחמה תסתיים והשגרה תחזור למסלולה הקודם.

עוד נשוחח עם אחיו הבכור של הרב איציק מרטון ע"ה הרב אורי מרטון מצפת יבדל לחיים, שבהמשך לעצרת ההתעוררות שהתקיימה השבוע בביתר עילית לרגל מלאת שלושים לפטירתו, יקרא לאנ"ש ולמוקירי זכרו של איציק אחיו-לא להמשיך בשגרה, ואפילו לקחת קצת משהו מאיציק, מהרגישות שלו לזולת ובהתמקדות בראיית הטוב שבכל אחד ואחד.

בשבוע הבא ביום שלישי ייחנך במתחם הבורסה ברמת גן בית חב"ד לזכרו של השליח האהוב הרב חגי הלוי ע"ה שהלך לעולמו בחג השבועות האחרון בפתאומיות. נשוחח כאן עם בנו הרב עומר הלוי שממלא את מקום אביו בשליחות בבורסה, ונשמע ממנו על האירוע הצפוי ועל אופי הפעילות המיוחדת בקרב אנשי עסקים ויהלומנים בבורסה וכמובן שנשוחח גם על אבא.  

לסיום, נחגוג יום הולדת 80 וכניסה לשנת הגבורות של הזמר והחסיד אריאל זילבר, שידבר על המצב במדינה ועל הזיכרונות הקשים מהעקירה וההתנתקות מגש קטיף שלא מרפים, על השמאל הישראלי שהולך בעיוורון אחרי הרעיון של לקרוע את ישראל לגזרים, ולסיום, הוא גם יבחר את ניגון השבת שלו שיחתום את התוכנית.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.