חיים גולדשטיין | יום י"ב אלול ה׳תשפ״ג 29.08.2023

ערב של חיות חסידית בתל-אביב לע"נ הרב שלום בער בוטמן ז"ל

קהל מגוון של מאות צעירים וקשישים, חברי קהילת חב"ד בת"א, שלוחי הרבי, חסידים וליטאים, דתיים ו"עמך בית ישראל", התאספו במרכז חב"ד בת"א - בית-הכנסת חב"ד 'גאולת-ישראל', לערב של התעוררות חסידית במלאות 'שלושים' לפטירת השליח והמשפיע הבלתי-נשכח, הרב החסיד הרב שלום בער בוטמן ע"ה
ערב של חיות חסידית בתל-אביב לע

קהל מגוון של מאות צעירים וקשישים, חברי קהילת חב"ד בת"א, שלוחי הרבי, חסידים וליטאים, דתיים ו"עמך בית ישראל", התאספו במרכז חב"ד בת"א - בית-הכנסת חב"ד 'גאולת-ישראל', לערב של התעוררות חסידית במלאות 'שלושים' לפטירת השליח והמשפיע הבלתי-נשכח, הרב החסיד הרב שלום בער בוטמן ע"ה.

הנחה את הערב המרצה המפורסם, השליח הרב מנחם מענדל גערליצקי, שסיפר בגעגוע על ההתוועדויות הידועות של הרב בוטמן בבית- שעליהן גדל כנער צעיר. הרב אליהו לנדא - מראשי ישיבת תות"ל המרכזית בכפר חב"ד דיבר על דמותו המאירה של הרב בוטמן כחסיד שכל עולמו היה תורת החסידות ודרכי החסידות. המרא-דאתרא, רב קהילת חב"ד והשליח הראשי בת"א, הרב יוסף שמואל גערליצקי, עורר את הקהל ללמוד מהרב בוטמן ע"ה עד כמה ניתן לשנות בפועל ממש את סביבתו על-ידי התמסרות ל'מבצעים' ולשליחות הרבי, כדברי הרבי "חסיד עושה סביבה".

נציג המשפחה, חבד הבד"צ שכונת קראון-הייטס, הרב שלמה סגל, ריתק בסיפורים שונים על חייו ומורשתו של הרב בוטמן, שחינך וגידל את צאצאיו על הידיעה הברורה ש"הרבי מכיר אותנו וחושב עלינו, וממילא אנחנו צריכים להיראות אחרת לגמרי".

אורחים מיוחדים שנשאו דברים באירוע היו מ"פירותיו" המשובחים של הרב בוטמן, שניים מיני-רבים; יהודים שבזכות פעילותו היומיומית בשליחות ומבצעי הרבי, חייהם השתנו לטובה: מר יוסף טולדנו, שבזכות הרב בוטמן החל להניח תפילין מידי יום ביומו, שדיבר כנציגם של כל בעלי-החנויות ב'מדרחוב' נחלת-בנימין, מקום שליחותו של הרב בוטמן. ואחריו ר' ראובן פולנסקי, שהיה יו"ר ארגון 'מצויני צה"ל', וכיום הוא מתנדב בעצמו בבית חב"ד של בנו של הרב בוטמן ברמת-השרון. שניהם סיפרו בהתרגשות על מסירותו המופלאה והיומיומית של הרב בוטמן, שהיה מוכן לטרוח גם לעת זקנתו, רק כדי להאיר פנים ולדרוש בשלומו של יהודי אחד, מתוך אהבת ישראל חסידית אמיתית.

עוד נשאו דברים נרגשים ידידיו ובני משפחתו של הרב בוטמן, הרב יוסף דירנפלד, רב קהילת חסידי בעלז באשדוד, והרב משה שניאורסאהן ראש ישיבת טשעבין.

'סיום מסכת' לעילוי נשמתו ערך בנו, המשפיע והמשגיח הראשי בישיבת תומכי-תמימים לוד, הרב יוסף יצחק בוטמן שאף עורר את מאות הנוכחים ב"והחי יתן אל ליבו" להתחזק ב'מבצע תפילין', שהיה ה"זהיר טפי" של אביו ע"ה, שהוכיח שוב ושוב ש"אין דבר כזה יהודי שלא רוצה להניח תפילין", והכל תלוי בהתמסרות של אנ"ש והשלוחים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.