מנדי ברגר | יום י"ב אלול ה׳תשפ״ג 29.08.2023

הפוגה מהמלחמה: שבועיים של קעמפ 'גן ישראל' בחרקוב

בחרקוב שבאוקראינה הסתיימו להם שבועיים של 'קעמפ גן ישראל' מלאים וגדושים בחוויות. הלימודים, הטיולים, התפילות והחברים החדשים ימשיכו עם הילדים למשך כל השנה • למרות המלחמה ובעזרת הקהילה היהודית בחרקוב בראשות השליח ורב העיר הרב משה מוסקוביץ ובעזרת הארגון JRNU החלום התגשם והקעמפ נערך גם השנה • רגע מיוחד ומרגש היה, כאשר הילדים כתבו פ"נ לרבי וביקשו שהמלחמה תיגמר ושיהיה שלום. הפ"נים נלקחו על ידי המדריכים לאוהל הקדוש
הפוגה מהמלחמה: שבועיים של קעמפ 'גן ישראל' בחרקוב

בחרקוב שבאוקראינה הסתיימו להם שבועיים של 'קעמפ גן ישראל' מלאים וגדושים בחוויות. הלימודים, הטיולים, התפילות והחברים החדשים ימשיכו עם הילדים למשך כל השנה. 

לאחר שנה וחצי של מגורים בעיר שנמצאת על קו החזית של המלחמה, הילדים שכבר רגילים לרוץ למקלטים כשיש אזעקות והפצצות לא חלמו שיהיה השנה קעמפ רגיל כמו בכל השנים, אך בעזרת הקהילה היהודית בחרקוב בראשות השליח ורב העיר הרב משה מוסקוביץ ובעזרת הארגון JRNU החלום התגשם. 

חנה הגיעה לבית הכנסת להירשם לקבלת עזרה הומניטרית מבית הכנסת. כשהיא ראתה ילדים רצים וצוחקים בבית הכנסת היא שאלה את המזכירה איזה חג יש היום. המזכירה אמרה לה שהיום זה היום הראשון של הקעמפ, וחנה מיד רשמה את שתי הבנות שלה. למחרת בבוקר הבנות הגיעו לקעמפ. הבנות פולינה ואירינה עברו חוויה מדהימה, לראשונה הם שמעו על שבת, על ברכות, ולראשונה מתחילת המלחמה הם יכלו להירגע, ליהנות ולמצוא חברות יהודיות חדשות.

ניסים שלומד בישיבה קטנה בחרקוב שכנע את חברו ארסני לבוא לקעמפ. ארסני שלא עזב את ביתו מתחילת המלחמה, נסע עם כולם לכדורגל, לפיינטבול, לבריכה, ולראשונה בחייו אף הניח תפילין. 

הילדים גם השתתפו בלארוז מאות חבילות מזון לאנשים נזקקים ולחלק אותם ברחבי העיר.

ביום האחרון של הקעמפ היה "יום רבי", הילדים צפו בווידאו של הרבי מדבר לילדים, למדו ניגון חדש וכתבו פ"נ לרבי. כולם ביקשו שהמלחמה תיגמר ושיהיה שלום. כל הפ"נים נלקחו על ידי המדריכים לאוהל הקדוש. 

תודה מיוחדת למנהלי הקעמפ הרב יעקב ומרים יקימנקו ולמדריכת הבנות שיינא מוסקוביץ ולמדריך הבנים שלום בער מוסקוביץ.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.