חרדים10 | יום י"א אלול ה׳תשפ״ג 28.08.2023

שר החוץ פרסם על פגישה סודית עם לוב ועורר סערה

סערה בלוב: בעקבות הפרסום על פגישתו הסודית של שר החוץ הישראלי אלי כהן עם שרת חוץ של לוב באיטליה: ראש הממשלה הלובי השעה את שרת החוץ, ולאחר שהמונים הסתערו על משרדה, דווח שנמלטה לטורקיה | באופוזיציה מגנים: “איזה בושות! ממשלה של חובבנים”
שר החוץ פרסם על פגישה סודית עם לוב ועורר סערה
שר החוץ אלי כהן (ארכיון COL)

ראש הממשלה הלובי, עבד אל-חמיד דבייבה, השעה במהלך הלילה (שני) את שרת החוץ נג’לא אלמנקוש – והיא נמלטה לטורקיה. זאת בעקבות פרסום  פגישתה הסודית בשבוע שעבר עם שר החוץ הישראלי אלי כהן. כמו כן נפתחה חקירה רשמית.

ברחבי לוב נערכו הלילה הפגנות המוניות מחוץ למשרד החוץ, נגד הפגישה בין שרי החוץ.

משרד החוץ הלובי פרסם הבהרה ובה טען כי הפגישה בין שרה לשר כהן הייתה “לא רשמית ובלתי מתוכננת”, והתקיימה במסגרת פגישה רחבה יותר של השרה עם שר החוץ האיטלקי ברומא.

שרת החוץ הלובית עזבה את המדינה במטוס פרטי לטורקיה, זאת לאחר שמנגנון ביטחון הפנים בלוב הוציא לה צו עיכוב יציאה מהמדינה עד שתתייצב לחקירה.

בכירים בממשלה גינו את ההחלטה של השר כהן, לפרסם את הפגישה: “בשביל כתבה בעיתון שר החוץ אלי כהן הדליף את הפגישה עם השרה הלובית וגרם נזק מדיני חמור לישראל שירתיע מנהיגים בעולם הערבי להתקרב אלינו – וזה מעבר לנזק האישי העצום שהוא גרם לשרה הלובית בשביל לקבל יח”צ. התנהלות חסרת אחריות וחובבנית של פוליטיקאי רודף פרסום שמוכן להקריב את האינטרס של המדינה בשביל האינטרס הפוליטי שלו”.

יו”ר המחנה הממלכתי ושר הביטחון לשעבר הגיב בחשבון הטוויטר שלו וכתב: “יחסי החוץ של מדינת ישראל הם עניין רגיש ורציני, בטח כשמדובר ביחסים עם מדינות ערביות ובוודאי כאלה שאין לנו איתן יחסים רשמיים. כשעושים הכול בשביל יחסי ציבור וכותרות, עם אפס אחריות וחשיבה קדימה – זה מה שקורה. ביחסי החוץ או בביטחון, בכלכלה או בחינוך”.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד גם ביקר את התנהלות השר: “כראש ממשלה וכשר חוץ יש פגישות ושיחות שערכתי שאיש לא יידע עליהן לעולם. ניהול מדיניות חוץ של מדינה כמו ישראל הוא אירוע מורכב ולעתים נפיץ שצריך לנהל בזהירות ובחוכמה.

“פגישות חשאיות שמעולם לא דלפו בנו את היחסים שהפכו עם השנים להסכמים היסטוריים עם מדינות האזור. זה לא מה שקורה עכשיו. מדינות העולם מסתכלות הבוקר על ההדלפה חסרת האחריות של פגישת שרי החוץ ישראל – לוב, ושואלות את עצמן: זו מדינה שאפשר לנהל איתה יחסי חוץ? זו מדינה שאפשר לסמוך עליה?”.

ח”כ יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו הגיבה למשבר שגרם שר החוץ אלי כהן: “איזה בושות! ממשלה של חובבנים”.

אתמול דווח בישראל על פגישה שנערכה בשבוע שעבר באיטליה בין שר החוץ אלי כהן ושרת החוץ של לוב נג’לא אלמנקוש. בפרסום הישראלי נאמר כי בפגישה  דנו השרים בקשרים ההיסטוריים בין העמים, המורשת של יהודי לוב ובאפשרות לשיתוף פעולה בין המדינות וסיוע ישראלי בנושאים הומניטריים, חקלאות וניהול מים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.