מנדי ברגר | יום י' אלול ה׳תשפ״ג 27.08.2023

עם 11 ילדיהם: משפחת גרינברג השלוחים מסין עוברת לתאילנד

לאחר 17 שנה של פעילות, השליח הרב אברהם ונחמי גרינברג ו-11 ילדיהם עוזבים את שנגחאי שבסין, שם ההגבלות הבריאותיות בעקבות מגיפת הקורונה בעולם, הובילו לפיזורה של הקהילה היהודית המקומית • כעת, עם כוחות רעננים ומבט קדימה - הם עוברים לאי פוקט שבתאילנד, לייסד בית חב״ד לקהילה המקומית המתפתחת, ויפעלו תחת השליח הראשי לאי הרב שלום גליצנשטיין המנהל את בית חב״ד המרכזי, שמיועד לתיירים
עם 11 ילדיהם: משפחת גרינברג השלוחים מסין עוברת לתאילנד
חלק מבני משפחת גרינברג, על רקע הבית חב"ד בפוקט-תאילנד.

לפני כ-17 שנים עברו הרב אברהם ונחמי גרינברג לפודונג, שנגחאי שבסין, עם ילדם הראשון - שם ייסדו יחד מרכז יהודי חב"ד, שהפיצו את אור היהדות עבור מאות היהודים החיים ומבקרים בה.

כבר אז, בחודש חשוון תשס"ו דיווח מרכז התקשורת החב"די COL על יציאתם לשליחות של הזוג הצעיר. 

שלוש השנים האחרונות בסין היו מאתגרות להפליא. רוב הזרים עזבו את אזור שנגחאי ופודונג, והיהודים המקומיים המעטים שנותרו היו מנותקים לחלוטין מהעולם הרחב. במשך כשישה חודשים עמדו בני הזוג גרינברג עצמם בהסגר ללא אפשרות לעזוב את ביתם.

גם בתקופות קשות מאוד הם התמידו, שמרו על גחלת היהדות בשנחאי. בעזרת כל כלי שעמד לרשותם הצליחו להפליא לקיים מנייני תפילות, שיעורי תורה, חגיגות בר מצווה ופעילויות לילדים.

במהלך הסגר הגדול, כאשר 28 מיליון תושבי שנגחאי ננעלו בבתיהם למשך חודשים ארוכים, ושירותי התחבורה והמשלוחים הושבתו, דאגו בני הזוג גרינברג שלכל יהודי בשנחאי תהיה מצה לפסח.

כעת, לאחר שהאבק שקע מסופת הקורונה, התברר ש-90 אחוז מהקהילה שלהם בשנגחאי לא חזרו לעיר, ובפודונג נותרו רק משפחות בודדות. אחיו, השליח הראשי לשאנחיי הרב שלום ודיני גרינברג עם משפחתו נשארים וממשיכים השליחות בשנחאי, לעבוד עם המשפחות היהודיות שעדיין נשארו שם ועם התיירים ואנשי העסקים שעדיין מבקרים שם, אבל אין יותר צורך משליח אחד בשנחאי.

עבור השלוחים הרב אברהם ונחמי גרינברג ומשפחתו חזרה משליחות לא הייתה אפשרות שבאה בחשבון. לאור המצב, החליטו השלוחים (בהתייעצות עם משפיעים וידידים מבינים) לצאת עם אחד עשר ילדיהם כ״י לשליחות חדשה במדינה שכנה – תאילנד – בעיר פוקט, שם הוזמנו על ידי השליח הראשי לפוקט, הרב שלום גליצנשטיין, לייסד בית חב״ד לקהילה המקומית המתפתחת, זאת בנוסף לבית חב״ד המרכזי בניהול הרב גליצנשטיין, הפועל בהצלחה מרובה ומיועד למטיילים הרבים שפוקדים את האיזור
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.