COL | יום ח' אלול ה׳תשפ״ג 25.08.2023

כשהחב"דניק זיהה צרור יריות והשוטר ענה לו "שמור על עצמך"

זה לא מצחיק: במהלך השבוע נשמעו יריות בקרבת שכונת חב"ד הוותיקה בלוד. ר' דובי רוקח, חסיד חב"ד ותושב השכונה שהתקשר לתחנת המשטרה לדווח על היריות, נענה על ידי היומנאי בלא פחות מאיחול: "שמור על עצמך" | ר' דובי מפתיע בריאיון ולא כועס על המוקדן: "המשטרה חסרת אונים" | מי באמת אשם במצב הביטחוני המעורער בלוד?
כשהחב
ר' דובי רוקח, על רקע זירת ירי בלוד (צילום: מד"א)

במהלך השבוע נשמעו יריות בקרבת שכונת חב"ד הוותיקה בלוד, ואחד התושבים שהתקשר לתחנת המשטרה לדווח על היריות, נענה על ידי היומנאי בלא פחות מ: "שמור על עצמך".

תושב השכונה ר' דובי רוקח שאיתו התרחש האירוע, מספר להרצל קוסאשוילי ברדיו COL על הסיבות שהביאו אותו להתלונן דווקא כעת על היריות שהפכו לשיגרה בלוד וגם על הביטחון האישי בעיר המעורבת.

"שמור על עצמך": ההקלטה של היומנאי במשטרה לחסיד חב"ד המודאג בלוד, הגיעה במהירות עוד באותו ערב לתקשורת. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "השוטרים פועלים יפה מאוד אבל השמיכה קצרה. צריך לחזק אותם".

בריאיון להרצל קוסאשוילי, סיפר ר' דובי רוקח על השתלשלות העניינים ומה הביא אותו במקרה הזה דווקא להתלונן במשטרה, לאחר שאירועים דומים קורים בלוד כמעט על בסיס שיגרה:

ר' דובי רוקח: "בשבת לפני שבועיים הלכתי לבית הכנסת המרכזי חב"ד בית אריה. אחה"צ כמו בכל שבת, ילדים משחקים למטה ואז אני שומע צרור יריות. אמרתי לשכנים להיזהר, שכנה ענתה לי "זה כמו תזמורת. כמו מזג אוויר כמו עוד דברים". הזדעזעתי, איך אפשר להתרגל לדבר הזה?

ר' דובי ממשיך לתאר את הסיטואציה שקרתה השבוע: "לא בכל פעם שנשמעו יריות התקשרתי למשטרה. במקרה הזה נשמעו צרורות ממש חזקים וזה היה המון זמן. הרגשתי שזה קרוב מאוד. הייתי בצבא אני יודע איך נשמע ירי והייתה לי הרגשה שזה די קרוב.

"מי שגר בשכונה מרגיש את חוסר הביטחון אבל הפעם זה היה קיצוני ממש. יש לי ילדים בבית. רצתי לסגור החלון של הממ"ד שלא יכנסו קליעים, אני לא צריך לסכן את המשפחה שלי.


האזינו לריאיון המלא:

לגבי התנהגות הילדים במצב הבלתי-נסבל, משתף ר' דובי: "הם כבר מזהים את ההבדל בין זיקוקים לקולות ירי. לא כל ילד חי במציאות כזאת."

ר' דובי נשאל בריאיון לגבי הסיטואציה שבה עונה לו היומנאי במשטרה "שמור על עצמך"...

"למען האמת, על המוקדן אני לא כועס, הוא גילה אמפתיה מבחינתו, המשטרה חסרת אונים. מה הוא כבר יכול לענות לי?

לצד זאת הוא מעריך כי רק בעקבות הפרסום של השיחה, המשטרה פעלה:

"היורים נתפסו כי הייתה התערבות מלמעלה, בגלל שזה יצא החוצה. אם לא היינו מוציאים את הסיפור לתקשורת באותו ערב, לא נראה לי שהיו עושים משהו.

רוקח מפנה אצבע מאשימה למערכת המשפט: "יש פה בעיה. נניח שהמשטרה מגיעה ליורה. בתי המשפט מאוד מהר משחררים אותם לחופשי. מפנה אצבע מאשימה לעבר בתי המשפט, ראש העיר רביבו אמר את זה בעצמו.

"אם אין ביטחון בעיר מי בדיוק ירצה לגור פה? כאילו אנחנו גרים תחת הפגזה בעוטף או לא יודע איפה. המצב ממש בלתי נסבל.

הרצל: אסיים את השיחה כמו היומנאי במשטרה. 'שמור על עצמך...'

רוקח: "אני אשמור על עצמי והקב"ה שישמור עלינו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.