שניאור דייטש | יום ז' אלול ה׳תשפ״ג 24.08.2023

חב"ד מסייעת בהנגשת מנות כשרות לחיל הים האמריקני

הודות לשת"פ שנערך לאחרונה בין חיל הים האמריקני, חב"ד, מכון 'אלף' וארגון ה'איחוד האורטודוקסי' בארה"ב, תונגש למלחים יהודים רבים בכ-280 כלי השיט של הים הים אפשרות לאכילת מנות כשרות מידי יום | ההסדר החדש יופעל על גבי נושאות מטוסים, ספינות טילים ומשחתות ימיות
חב

קצין משנה דניאל דיליסיה, יוצא לשירות רצוף של חודשיים על נושאת המטוסים האמריקנית 'נימיץ'. כעת החוויה שלו תהיה טובה יותר, כשארוחות כשרות ומזינות יהיו זמינות גם עבורו על נושאת המטוסים.

דיליסיה סבל תקופות ארוכות ביבשה ובים והוא תיאר את עצמו כ"איש שירות מורעב".

ארוחות מוכנות כשרות לא הגיעו לספינות בהן שרת.

"מחנוכה ועד פסח אכלתי סלט עם שעועית וטונה מקופסאות שימורים. עבדתי 20 שעות ביום וסבלתי מתת תזונה, ירדתי 35 קילו", תיאר קצין חיל הים.

כשהתקרב חג הפסח, דיליסיה וחבריו לספינות היו בים סין הדרומי, והוא נתקע בלי אוכל כשר ומצות. "הערכות הכשרות נתקעו באוסטרליה, שלוש שעות לפני ליל הסדר התרחש נס והגיעו קופסאות של מצות", הוא מתאר.

כעת, כל זה הולך להשתנות: הודות לשת"פ שנערך לאחרונה בין חיל הים האמריקני, חב"ד, מכון 'אלף' וארגון ה'איחוד האורטודוקסי' בארה"ב, תונגש למלחים יהודים רבים בכ-280 כלי השיט של חיל הים אפשרות לאכילת מנות כשרות מידי יום.

הרב אהרון ליפסקר, מנכ"ל 'מכון אלף' אומר שהוא מרוצה מהתפקוד של ארגונו בסיוע למתן צרכיהם של החיילים והקצינים היהודים שמשרתים בחיל הים האמריקני. "ניצחון גדול ליהודים שמשרתים בחיל הים, במשמר החופים ובחיל הנחתים וניצחון גדול לארה"ב."

דיליסיה גאה בהמשכיות של מסורת משפחתית עם שירות צבאית שנמשכת כמה דורות, וגם שמח על ההזדמנויות שיש לו ללמוד באופן אישי עם אנשי חב"ד.

את החוויות האישיות שלו הוא לוקח לסיפון, כדי להשפיע גם על מלחים אחרים. "מה שחב"ד עשו זה לא רק באופן רוחני, אלא גם משפר את איכות השירות הצבאי שלי וכן את יכולתם של מלחים יהודים לשמור על כשרות במסגרת שירותם הצבאי".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.