מערכת COL | יום ג' אלול ה׳תשפ״ג 20.08.2023

הדגל, ההסתבכות ותנאי המעצר: מה באמת קרה בשבת באי סיני?

הניסיון לצילום תמונה קבוצתית עם צאת השבת והמהומה שהתעוררה בעקבות הבקשה לצרף לה דגל משיח, החתימה על המסמכים בערבית במעצר והקשחת התנאים | כל הפרטים סביב המעצר של החב"דניק הצעיר בסיני
הדגל, ההסתבכות ותנאי המעצר: מה באמת קרה בשבת באי סיני?
צילום: מאיר דהן

תקרית המעצר בחצי האי סיני: בחור צעיר, ישראלי, נעצר בחצי האי סיני אתמול, לאחר שהתקוטט עם מקומי ועטף עצמו בדגל משיח. כך פורסם הערב (ראשון) בחב"ד און ליין COL.

כעת אנו מפרסמים עדות של חבר שנכח במקום, לטענתו, המגולל את מה שהתרחש באירוע, שלאורך היום היה בטיפול משרד החוץ הישראלי.

הבחור שנעצר הוא בחור חסיד חב"ד בן 18 שהגיע לעיר נואיבה שבסיני כדי לדאוג, לדבריו, למטיילים ישראלים לאוכל כשר בסיני. בשבת האחרונה הוא התכוון לשהות במצרים והציע לשומרי כשרות שיעשו שבת כולם יחד.

כך אכן אירע. בצאת השבת רצו כל הישראלים להצטלם בתמונה קבוצתית ובה יותר ממאה מטיילים ישראלים. הבחור רצה לאחוז בדגל צהוב ועליו המילה משיח בצילום, אך בעל המקום לא הרשה זאת והבחור ביקש סליחה והתכוון להחזיר את השקית ובה הדגל למקום.

בשלב הזה אחד מצוות העובדים של האתר הגיע בלהט למקום וכעס על הבחור ודחף אותו לעייני כולם. כתגובת הגנה, הישראלי דחף אותו בחזרה וביקש שיניח לו, בעוד המצרי המשיך לתקוף אותו למרות ניסיון ההפרדה מצד הישראלים.

צוות המתחם החליטו לחסום בגופם את היציאה מהמתחם והחליטו לריב עם כל הבחורים היהודים ששהו באזור, בזמן שבעל המקום מכבה את ה-wifi וכך חוסם את האפשרות לדווח על המקרה. 

למרבה המזל, היו בין הישראלים כמה שרכשו סים מצרי ובכך ניתנה להם האפשרות לדווח למשפחות בארץ על המקרה בניסיון להגיע לקונסוליה והשגרירות המצרית.

רק כאשר הישראלים הצליחו להגיע לדרג מדיני גבוה, בעזרת המשפחות בארץ, המצרים שלחו מיד ניידות משטרה אל המתחם.

הבחור הישראלי נלקח לתחנת המשטרה, בכפוף להבטחה של המצרים ובעלי המתחם כי הם לוקחים את הבחור למשטרה רק כדי לעשות ׳סולחה׳ ולשחרר מיד את הישראלי חזרה לחבריו הישראלים. בפועל הבחור שוהה במעצר כבר כמעט יממה ולפי עדויות לא נתנו לו לאכול לשתות ולעשות את צרכיו, תוך שמזהירים אותו כי רק אם יחתום על מסמכים יוכל להשתחרר. 

הישראלי היה עייף תשוש ולא מרוכז וחתם על המסמך, כי הבטיחו לו שישחררו אותו מיד בתום החתימה וסגירת ה׳סולחה׳. אך למרבה הצער הישראלי חתם בתמימות על מסמכים בערבית כי רק רצה כבר ללכת ובשל כך השאירו אותו עצור בלי טלפון בלי אוכל כשר בלי מים ובלי תנאים בסיסיים למעצר. 

יש לציין כי הבחור לא שולט בשפה הערבית ואנגלית וכי לא נותנים לחבריו הישראלים להכניס לו אוכל ושתייה וגם לא לתקשר איתו ולדעת שהכל בסדר.

שירן אלמדו, עו״ד המייצגת את המשפחה: "הסיפור מצטייר כפרובוקציה של בחור יהודי שעטה על עצמו דגל במדינה ערבית ויצר מהומה. הסיפור האמיתי הוא שהבחור פעל בהתנדבות לבשל אוכל כשר למטיילים במקום האהוב עליו ביותר- סיני ועשה זאת בחודשיים האחרונים. 

"סוף השבוע האחרון היה אמור להיות האחרון וכנראה שבנוסף היה קיים לחץ מבעלי גסט האוסים סמוכים, שלא אהבו את תנועת המטיילים אצל שכנם".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.