הרב שמעון אייזנבך | יום א' אלול ה׳תשפ״ג 18.08.2023

מכירים משפחת שפיצקובסקי? זה ה'מופת' שהיה להם עם הרבי

ניסיתי בימים האחרונים לעלות על עקבותיהם של בני משפחת שפיצקובסקי, שלאחרונה נחשפתי למופת שהיה להם עם הרבי. כולי תקוה שבעקבות סיפורם המתפרסם כאן אצליח לאתר אותם | טורו השבועי של הרב שמעון אייזנבך, רבה של שכונת השחמון באילת, זיכרונות וסיפורים מכלי ראשון
מכירים משפחת שפיצקובסקי? זה ה'מופת' שהיה להם עם הרבי
בעיגול: כותב השורות

בימים האחרונים סובבתי בכמה ממדינות אירופה, וניצלתי כל שעה פנויה כדי לאתר ישראלים שממלאים בהמוניהם את אתרי הנופש למיניהם ולהניח להם תפילין.

פגשתי עשרות רבות של משפחות יהודיות ומפליא הדבר להווכח עד כמה המפעל הגדול של הרבי להפצת היהדות והמעיינות נוגע כמעט בכל יהודי. כמעט כולם מחוברים בדרך כזו או אחרת לנשיא הדור.

אחד מהם סיפר לי כי הוא גיסו של אחד משלוחי חב"ד בצפון הוותיקים, האחר סיפר כי משתתף קבוע באירועי בית חב"ד בבני עיש אצל השליח הרב קרניאל. אשה ישראלית סיפרה כי היא מיודדת עם השליחה ליקנעם הרבנית דקל, משפחה מורחבת סיפרה כי קשורה מאוד לשליח מחריש וזוג מבוגר מספר על קרבתו לשלוחי חב"ד בחולון וכן הלאה.

פגשתי משפחה חסידית מבני ברק מחצר מפורסמת והם סיפרו לי כי יש להם בן בשם מנחם מענדל אותו נתנה האמא שלמדה בנעוריה בבית רבקה שבכפר חב"ד, והיא מרגישה קשר עמוק לרבי עד כדי שהרגישה צורך לתת לבנה את השם הקדוש.

מידי יום הופתעתי לשמוע מעוד יהודים על הנגיעה החב"דית אצלם שנוסכת בהם אור ושמחה. אך הפתעה גדולה היתה לי כאשר פגשתי יהודי ששם משפחתו בורנשטיין שחזותו אינם מסגירה ולו במאומה את המשפט שאמר לי בשיחת ההיכרות הראשונה: "אני חסיד חב"ד ברמ"ח אברים ושס"ה גידים!".

תחילה לא קלטתי עד כמה הוא חב"דניק אך ככל שהתארכה השיחה בינינו הבנתי שהעומד מולי הוא אכן חסיד נלהב והעולם החב"די ממלא את כל ישותו, החל מתורת החסידות, המשך בהיסטוריית התנועה בדור האחרון והקודמים לו ועד לעשיה החב"דית החובקת עולם ומלואו.

ועוד נחזור אליו בל"נ בהמשך הימים.

אחד הדברים שסיפר לי הוא סיפור מופת מהרבי שאירע לפני יותר מארבעים שנה אותו שמע מבעל המעשה בעצמו:

היה זה בשנת תשל"ט. יהודי ששם משפחתו הוא שפיצקובסקי התגורר יחד עם רעייתו חנה בסאן פאולו בברזיל. רעייתו הרתה ובחודשים המתקדמים איתרו הרופאים בעיה בעוברה.

לאחר בדיקות רבות חוזרות ונשנות הרופאים הזהירו את האשה שאם לא תסיים את חיי העובר היא מסכנת את חייה. הם הזהירו אותה משאננות כי לפי דעתם היא תגיע למצב של סכנת חיים. לדבריהם אין לפרי בטנה שום סיכוי לחיות והוא רק מסכן את אמו.

במר עליה נפשה כתבה הגב' חנה שפיצקובסקי לרבי מכתב ובה פירטה את דעתם ודבריהם של הרופאים שמזהירים מפני פיקוח נפש ונפשה בשאלתה כדת מה לעשות?

במכתב חוזר מתאריך ט"ו כסלו תשל"ט כותב לה הרבי:

במענה על ההודעה אודות מצבה,

"השי"ת ימלא ימי הריונה כשורה ובנקל ותלד זחו"ק בעיתה ובזמנה כשורה ובקל".

לאחר חתימת יד קדשו הרבי כותב:

"מהנכון שיבדקו את התפילין של בעלה שי' וכן המזוזות שבדירתם שתהיינה כולם כשרות כדין, באם לא נבדקו במשך י"ב החודשים האחרונים.

הפ"נ שבמכ' יקרא בעת רצון על הציון הק'".

הרבי לא הזכיר כלל במכתבו להתייעץ עם רופאים אחרים או לעשות פעולות רפואיות אחרות. רק ביקש לבדוק תפילין ומזוזות וכמובן שבירך את הזוג שהכל יהיה כשורה ובנקל.

למותר לציין שברכתו של הרבי נתמלאה במילואה ונולד למשפחת שפיצקובסקי ילד בריא ושלם ללא רושם כלל מדברי הרופאים שניבאו את הגרוע מכל.

למיטב ידיעתי משפחת שפיצקובסקי עלתה לארץ והתגוררה כנראה תחילה בפתח תקוה ואח"כ עברה לרעננה או לעיר סמוכה. ניסיתי לעלות על עקבותיהם ביממה האחרונה ולא עלתה בידי.

אני תקוה שבעקבות סיפורם המתפרסם כאן אצליח לאתר אותם ואם אתם הקוראים מכירים אותם אנא מטובכם ליידע אותי ותודתי נתונה לכם מראש.

להערות והארות אשמח ואשיב לדורשיי במייל:  [email protected] 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.