צבי סופר | יום ל' אב ה׳תשפ״ג 17.08.2023

ישיבת חב"ד וינה מנציחה את זכרו של סוכן המוסד מ'

תלמידי התמימים בישיבת חב"ד בוינה חתמו ישיבת קיץ מרוממת במעמד ייחודי ומרגש: כעשרים סיומי מסכת לעילוי נשמת סוכן המוסד מ', שטבע למוות ב"אסון סוכני הביון" לפני כחודשיים | "על הסוכן מ' איננו יודעים כמעט דבר. אולם זאת אנו יודעים: מדובר באדם שהקדיש את עצמו במסירות נפש להצלת נפשות כפשוטו, בארץ ובעולם, בחייו ובמותו", אמר ראש הישיבה בדמעות
ישיבת חב

תלמידי התמימים בישיבת חב"ד בוינה חתמו ישיבת קיץ מרוממת במעמד ייחודי ומרגש: כעשרים סיומי מסכת לעילוי נשמת סוכן המוסד מ', שטבע למוות ב"אסון סוכני הביון" לפני כחודשיים.

ישיבת הקיץ התקיימה במילאנו שבאיטליה, כשבמשך כשלושה שבועות עמלו התמימים יומם ולילה בשינון מסכת עבודה זרה, אותה למדו במשך השנה לעיונא ולגירסא.

עם חיתום הישיבת קיץ, יצאו התמימים עם ההנהלה הרוחנית והגשמית ליום מיוחד באגם מאג'ורה (Lago Maggiore), על מנת להרחיב את הדעת ולהברות את הגוף.

לאחר שיט קצר בספינה, הגיעו התמימים ליעדם: האי איזולה בלה, ממש סמוך ונראה למקום בו עגנה ספינת סוכני הביון לארוחת צהריים זמן קצר לפני שטבעה. על גדות האגם, כשברקע תמהיל של נוף עוצר נשימה ועננה של עצב, נעמדו כלל תלמידי הישיבה לסיומי המסכת.

"על הסוכן מ' איננו יודעים כמעט דבר, מלבד האות הראשונה של שמו הפרטי ורסיסי תיאורים ששיתפו חבריו. אולם זאת אנו יודעים: מדובר באדם שהקדיש את עצמו במסירות נפש להצלת נפשות כפשוטו, בארץ ובעולם, בחייו ובמותו. כל עוד הוא היה כאן בגוף – כנראה שלעולם לא היתה נוצרת עבורנו ההזדמנות להודות לו, אולם נשמתו עדיין כאן, וזו ההזדמנות הצנועה שלנו לסיים כעשרים מסכתות לזכרו, ובכך פשוט לומר מילה אחת: תודה!", חתם ראש הישיבה הרב חיים פילדסטיל בדמעות.

צפו:

 

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
תודה
ל' אב ה׳תשפ״ג
מרגש ביותר, יבורכו כל התמימים המעלים את זיכרו של מ' ויבורכו בני משפחתו,בנחת שזכו להכיר את האדם ותרומתו לעם ישראל
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.