מנדי ברגר | יום כ"ז אב ה׳תשפ״ג 14.08.2023

15,690 מגואט: גל החום הקיצוני שבר את השיא בצריכת החשמל

אתמול - יום ראשון בצהריים, נשבר שיא כל הזמנים בצריכת החשמל בישראל - 15,690 מגואט, זאת ברקע גל החום הקיצוני שפוקד את ישראל, כך עדכנה חברת נגה לניהול מערכת החשמל
15,690 מגואט: גל החום הקיצוני שבר את השיא בצריכת החשמל
צילום: יוסי וייס, חברת החשמל

ברקע גל החום הקיצוני שפוקד את ישראל, חברת נגה לניהול מערכת החשמל, עדכנה כי נשבר שיא כל הזמנים בצריכת החשמל - 15,690 מגואט, אתמול (יום ראשון) בשעה 14:53.

שיא הביקוש הקודם נקבע לפני פחות מחודש, בתאריך 25.07.23, ועמד על 15,384 מגואט. על פי נתוני נגה, מחצית מהביקוש לחשמל נבע משימוש במזגנים.

רוב החשמל שנצרך יוצר באמצעות גז טבעי - 9,239 מגה וואט. כמות החשמל שיוצרה מפחם היא 3,379 מגה וואט. רק 202 מגה וואט יוצרו באמצעים סולריים.

שאול גולדשטיין, מנכ"ל נגה, אמר: "שיאי הביקוש שנשברו בקיץ הנוכחי כבר מספר פעמים, הם תוצאה של החום הכבד והתמשכותו. בישראל, השימוש במזגנים גדל משנה לשנה, ויחד עם הגידול ברכבים החשמליים, לרבות אוטובוסים, ישנה עלייה משמעותית בצריכה. המשק ערוך לעומסים אף גבוהים מאלה, זאת במידה ולא תתרחשנה תקלות בסדר גודל רחב. לשמחתנו, ייצור החשמל בישראל בוזר מאד בשנים האחרונות, ולכן התלות ביצרן כזה או אחר נמוכה".

גולדשטיין הוסיף: "על אף זאת, גם אזרחי ישראל יכולים לתרום לשני צידי המשוואה - בייצור ניתן להתקין פאנלים סולריים על הגג, ובתחום הביקוש, לצרוך חשמל בצורה נבונה ולרכז את הצריכה מאוחר בלילה. ניהול משק משפחתי נכון, הוא המסייע הגדול ביותר למשק החשמל ולשמירה על הסביבה!".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.