מערכת COL | יום כ"ו אב ה׳תשפ״ג 13.08.2023

הרב מנדל זירקינד מהוואי: "בתים נשרפו, כמעט לא ראיתי כבאים"

יותר מ-80 בני אדם נספו בשריפות האדירות שפקדו את הוואי השבוע | הרב מענדל צירקינד בראיון לכאן 11: "עיירה שלמה באי הקטן שלנו פשוט נעלמה. רק אז הבנו את עומק הקטסטרופה. כמעט לא ראינו כבאיות"
הרב מנדל זירקינד מהוואי:
מהנזקים בהוואי | צילום: Maui County Fire Department

הרב מענדל זירקינד, חסיד חב"ד ובעלים של חווה כשירה באי מאווי שבהווי, סיפר היום (ראשון) על השריפות האדירות המשתוללות באזור.

לפ הדיווחים, יותר מ-80 בני אדם נספו בשריפות הענק שפרצו לאחרונה בהוואי.

"ביום שלישי בבוקר התחלנו לקבל הודעות ששאלו אותנו אם יש לנו חשמל, אינטרנט וחיבור לסלולרי", סיפר הרב זרקינד בריאיון לתכנית 'היום הזה' בכאן 11.

"ואז התחלנו לשמוע שיש כמה שריפות בצד המערבי, וזה לא היה משהו חדש. תמיד יש שם כמה שריפות, תמיד מגיעים ומכבים אותם וממשיכים הלאה".

לדבריו, "הפעם הראשונה שהבנו שמשהו רציני ממש קרה, בערך ב-19:30 בערב ביום שלישי אשתי קיבלה הודעה ממשפחה ישראלית שגרה שם, שאמרה לה 'אנחנו בורחים מהשריפה ואנחנו מגיעים אליכם, אני לא יודעת אם אוכל לחזור לשם'.

"כשהם הגיעו ידענו שהכבישים היו חסומים. ביום שלישי בלילה ישנו אצלנו בחווה 35 איש, רובם תיירים שנתקעו שעות. רק ברביעי בבוקר התחלנו להבין את הגודל של הקטסטרופה, שפשוט עיירה שלמה באי הקטן שלנו פשוט נעלמה".

באשר לטענות שנשמעו בתקשורת המקומית בהוואי על כך שלא הופעלה אזעקה וכי הרשויות התעלמו מדוח בנושא, אמר הרב זירקינד כי מעולם לא הבין מדוע כבלי החשמל לא נמצאים תחת האדמה.

"חוטי החשמל האלה הולכים לכיוון העיירה הזאת לאורך החוף", הסביר לכאן 11. "כנראה שהיה קצר חשמלי שגרם לתחילת השריפות. כשהגעתי לשם ראיתי עשרות עמודי חשמל על הכביש, היו שם בתים שעלו באש. להפתעתי כמעט לא ראיתי שום מכוניות כיבוי".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.