שניאור דייטש | יום כ"ג אב ה׳תשפ״ג 10.08.2023

כ-1,000 חסידים ומקורבים פקדו את ציון רבי לוי יצחק בקזחסטן

כ-1,000 חסידי חב"ד, מקורבים לחסידות ויהודים מקומיים פקדו את ציונו של המקובל הגאון רבי לוי יצחק שניאורסון זצוק"ל – אביו של הרבי לרגל יום ההילולא | אירוע מרגש במיוחד התרחש ביום ההילולא: צעיר יהודי מהעיר קוסטנאי הסכים לעבור ביום ההילולא של רבי לוי יצחק את ברית המילה שלו
כ-1,000 חסידים ומקורבים פקדו את ציון רבי לוי יצחק בקזחסטן
צילומים: מענדי קוטלר

כ-1,000 חסידי חב"ד, מקורבים לחסידות ויהודים מקומיים פקדו את ציונו של המקובל הגאון רבי לוי יצחק שניאורסון זצוק"ל – אביו של הרבי לרגל יום ההילולא.

בתקופת הקומוניזם שלח הרבי יהודים שביקשו לצאת את מסך הברזל או שהיו זקוקים לברכה כדי להעתיר על ציון רבי לוי יצחק, וכולם זכו לראות את התגשמות הברכות ולצאת מברית המועצות בדרך ניסית. 

בליל יום ההילולא נערכה ברחבת מתחם הקהילה היהודית - בית חב"ד במדינה ההתוועדות המרכזית בהשתתפות יהודים מכל הערים המרכזיות במדינת הענק שהגיעו למקום ובהשתתפות האורחים. 

נוכח העובדה שמדובר בשנת הקהל שלוחי הרבי במדינה ניצלו את ההתכנסות הגדולה והאירוע זכה לכותרת "ההקהל המרכזי". במהלך ההתוועדות עלו ילדים יהודים המתגוררים במדינה כשהם לבושים בבגדי כהונה ושרו על ההקהל, ואילו בחורים מהישיבה המרכזית במוסקבה שהשתתפו באירוע ערכו הצגה על הכהן הגדול שהקהיל את העם והקריא באוזניהם 'שמע ישראל'.

באירוע נאמו השליח הראשי ורבה של המדינה הרב ישעיה כהן, וכן שליח הרבי ורבה של אלמא אטא הרב אלחנן כהן. 

כיוון שקזחסטן היא מדינה מוסלמית הגיעו לאירוע גם שליח הרבי בטורקיה, רבה של הקהילה האשכנזית בטורקיה ומייסד "איגוד הרבנים במדינות האיסלם" הרב מענדל חיטריק וכן הרב חיים הלל אזימאוו שליח הרבי ורבה של צפון קפריסין שהינה טריטוריה מוסלמית הקשורה לטורקיה. הרב חיטריק נאם באירוע וציין לשבח את תנופת הפעילות היהודית בקזחסטן.

ובתוך כך, השר לענייני דת הרב מיכאל מלכיאלי, שר המסורת וירושלים הרב מאיר פרוש ושר התפוצות מר עמיחי שיקלי שיגרו מכתבים מיוחדים לקהילה היהודית בקזחסטן לרגל יום ההילולא.

המכתבים המיוחדים הוקראו בהתוועדות המרכזית ועשו רושם רב על המשתתפים. במכתבים כתבו השרים בין היתר כי "לרגל ההתכנסות של יהודי קזחסטן בהיכנסנו לשנת ה-80 להסתלקותו של הצדיק המקובל רבי לוי יצחק שניאורסון זצ"ל - אביו של הרבי מליובאוויטש, אני מבקש לחזק את ידיכם בהתכנסותכם זו, ולשלוח לכם את ברכתנו מכאן, מירושלים עיר הקודש".

רבי לוי יצחק שהסתלק בגלות בקזחסטן אחרי שהוגלה לשם על ידי משטר הרשע הקומוניסטי, הוא דמות מופתית באופן שבו פעל ללא ליאות למען הפצת אור היהדות גם בתנאים הקשים והמסוכנים ביותר, בשנות האימה של המאבק הקומוניסטי למחיקת הזהות היהודית בריה"מ. זאת צד תרומתו למאבק באנטישמיות במשפט בייליס. מורשתו המשיכה להדהד ביתר שאת, בדמותו אדירת הקומה של בנו הרבי מליובאוויטש, שהיה ראש וראשון להפצת היהדות וחיזוקה בכל נקודה על פני הגלובוס".

אירוע מרגש במיוחד התרחש ביום ההילולא במתחם הקהילה היהודית כאשר צעיר יהודי מהעיר קוסטנאי הסכים לעבור ביום ההילולא של רבי לוי יצחק את ברית המילה שלו. 

צפו בוידאו:

אחרי שנשא תפילה בציון הקדוש נערכה ברית המילה, כשהר' אבי שאולזון, שיזם יחד עם הר' אבי שטרן את הקמת ישיבת קיץ 'אוהלי לוי יצחק' ומסייע בכל שנה להגעת מאות חסידים להילולא משמש כסנדק. לצד הנימול עמד רבה של קוסטנאי השליח הרב מנחם מענדל זלמנוב והמוהל היה השליח הראשי ורבה של אלמא אטא הרב אלחנן כהן נציג הארגון העולמי ברית יוסף יצחק.

הבחור הנימול בחר לעצמו את השם חיים, והשליח הראשי לקזחסטן הרב ישעיה כהן אומר: "הברית הזו היא עוד עדות להמשך החיים היהודים במדינה. אנו קוצרים היום את מה שרבי לוי יצחק זרע בדמעה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.