שניאור דייטש | יום ט"ז אב ה׳תשפ״ג 03.08.2023

נחנך גשר ההפרדה המפלסית מעל הרכבת ב'מחלף חב"ד'

נחנך גשר הולכי רגל הצמוד לתחנת הרכבת של כפר חב"ד, המאפשר הפרדה מלאה בין מסילת הרכבת למסלול הולכי הרגל החוצה אותה, ונועד לאפשר גישה להולכי רגל בין כפר חב"ד, כפר חב"ד ב' והמושב צפריה הסמוך | חנוכת הגשר חותמת סאגה שנמשכה מספר שנים סביב הקמת 'מחלף חב"ד'
נחנך גשר ההפרדה המפלסית מעל הרכבת ב'מחלף חב

משרד התחבורה ורכבת ישראל חונכים הפרדה מפלסית חדשה להולכי הרגל בכפר חב"ד

רכבת ישראל השלימה עוד שלב בפרויקט ההפרדה המפלסית וביטול מפגשי כביש מסילה, עם חנוכת גשר הולכי רגל הצמוד לתחנת הרכבת של כפר חב"ד, המאפשר הפרדה מלאה בין מסילת הרכבת למסלול הולכי הרגל החוצה אותה. בשלב הקודם, שהושלם לפני כשנה וחצי, בוטל מפגש בין הכביש למסילה באמצעות הקמת גשר לכלי רכב על ידי רכבת ישראל. 

גשר הולכי הרגל ישפר את הנגישות של תושבי הכפר לתחנה, ויקל על  ההגעה והיציאה מתחנת הרכבת. ביטול הצורך בחציית המסילה, הן על ידי הולכי רגל והן של כלי רכב, מהווה שיפור בטיחותי משמעותי עבור נוסעי הרכבת והנהגים העוברים במקום, ויתרום להפחתת גודש התנועה בכבישים הסמוכים ובתוך היישוב עצמו. כמו כן, הגשר מאפשר נסיעה מהירה יותר של הרכבת וכך יתרום לשיפור השירות באזור המרכז והשפלה, בו נרשמים ביקושים הולכים וגדלים לנסיעה ברכבת.

הגשר החדש בוצע על ידי רכבת ישראל בעלות של יותר מ- 17 מיליון שקלים. העבודות כללו הקמה והרכבה של גשר קורות באורך של כ-75 מטרים מעל מסילה מחושמלת, וכן פיתוח, הסדרה ושיקום של דרכי גישה. בשני צדי הגשר הותקנו מעליות להבטחת נגישות לנוסעים עם מוגבלויות. 

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב: "בטיחות הולכי הרגל היא ערך עליון עבורי, ואני שמחה שהסרנו היום עוד מפגע בטיחותי של חציית מסילת רכבת. הנחיתי את רכבת ישראל למצוא פתרונות בטיחותיים בכל מקום שבו המסילה עוברת באזור בנוי, כדי להבטיח את שלומם של הנהגים ושל הולכי הרגל. ואם כתוצאה מכך ניתן גם להגביר את מהירות הרכבת."

בעשור האחרון בוטלו מעל 60 מפגשי כביש-מסילה, כחלק מהתוכנית האסטרטגית בהובלת משרד התחבורה ורכבת ישראל. כך בוטלו בשנים האחרונות מפגשי כביש-מסילה בניצנים, כרמיאל, כפר יהושע,  אביחיל, קריית מוצקין, חוות רונית, כפר חב"ד, מעיין צבי, אביחיל ,דור, הבונים, חדרה, שפיים ועוד. בשנתיים הקרובות יבוטלו מפגשים נוספים ובהם עתלית וחצרות יוסף. 

ביטול המפגשים מאפשר האצת מהירות הנסיעה ברכבת, הגברת הבטיחות  ושיפור השירות.

עם זאת, יש להזכיר כי במקומות רבים בארץ קיימים עדיין מפגשי כביש-מסילה, ולא ניתן להחליף את כולם באמצעות הפרדות מפלסיות. בכל המפגשים מותקנים אמצעי אזהרה ומניעה מתקדמים וברורים, והציבור מתבקש לציית להם ולא לנסות לעבור כאשר מופעלת התרעה על התקרבות רכבת. למרות המאמצים הרבים המושקעים בבטיחות המפגשים, רצוי לעצור תמיד לפני חציית המסילה, להביט לשני הצדדים ולוודא שאף רכבת אינה מתקרבת.

*

חנוכת ההפרדה המפלסית חותמת סאגה ארוכת שנים סביב תכנון 'מחלף חב"ד', שנועד על פי התכנון לקצר את הגישה בכלי רכב בכביש מספר 1 מתל אביב לשדה התעופה בן גוריון, באמצעות הקמת המחלף ושינויים מפליגים בזרימת התנועה ברכב ולהולכי רגל בין כפר חב"ד לכפר חב"ד ב'.

'חב"ד און ליין' COL עקב במשך השנים אחר הפרשייה, התנגדויות תושבים וערעורים שהוגשו ונדחו ע"י חברת נתיבי ישראל ומשרד התחבורה.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
רק שאלה
י"ט אב ה׳תשפ״ג
מאיזה סיבה התושבים מתנגדים לשינוי??
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.