יום ט"ו אב ה׳תשפ״ג 02.08.2023

לכבוד הרבי: נפתח מעמד הירחי כלה בהיכל הישיבה בכפר חב"ד

בהיכל ישיבת "תומכי תמימים" המרכזית בכפר חב"ד התכנסו היום חסידי חב"ד, ערב יום ההילולא כ' אב, למעמד הירחי כלה השנתי, שבו התארחו שורת דוברים, ראשי ישיבות ומשפיעים ואורחים נכבדים שמסרו שיעורים במגוון נושאים
לכבוד הרבי: נפתח מעמד הירחי כלה בהיכל הישיבה בכפר חב
צילומים: ניתאי אבל

מכבדים את הרבי נשיא דורנו, ומכבדים את אביו בעל ההילולא זצ"ל: חסידי חב"ד משתתפים היום (רביעי) במעמד ה"ירחי כלה" הארצי שמתקיים בסייעתא דשמיא, בהיכל ישיבת "תומכי תמימים" המרכזית בכפר חב"ד, החל מהשעה שתיים בצהריים.

האירוע מתקיים בסמיכות ליום ההילולא הע"ט של כ"ק רבי לוי יצחק שניאורסאהן זצ"ל, אביו של כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו.

כפי שפורסם, המעמד כולל תוכנית מרתקת ומגוונת, עם שורת דוברים מראשי ישיבות חב"ד, משפיעים ורבני חב"ד, ואורחים נכבדים, שימסרו שיעורים בתורת הנגלה, בתורת החסידות, בתורת בעל ההילולא זצ"ל ובתורת בנו כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו, בענייני שנת הקהל ובנושאים מגוונים בהלכה למעשה.

ארבע מושבים תורניים יכלול המעמד הגדול, שיתחיל בע"ה בשעה 2 בצהריים: המושב הראשון הוא "עיונים בתורת הנגלה"; המושב השני הוא "תורת רבותינו נשיאינו ותורת בעל ההילולא";

המושב השלישי הוא מושב מרכזי וייוחד לעניין "שנת הקהל". אורח הכבוד במושב זה הוא הגה"ח הרב יצחק אייזיק לנדא, מרא דאתרא ואב"ד בני ברק שימסור שיעור במשמעות "שנת הקהל"; המושב הרביעי והחותם של ה"ירחי כלה" הוא מושב מיוחד לענייני הלכה למעשה. במושב זה יתארחו חברי בית דין רבני חב"ד בארץ הקודש ורבני חב"ד נוספים, שישאו דברים במעמד.

בנוסף, ליקוט חדש מתורתו של רבי לוי יצחק זצ"ל רואה אור לרגל מעמד "ירחי כלה" הארצי הגדול; לצד זאת כרך "תורת מנחם" התוועדויות כרך פ' החדש נמכר במעמד הגדול בהנחה גדולה, במחיר שלושים שקל בלבד.

השנה המעמד נוקדש ונערך לעילוי נשמתו של מנהל הישיבה המסור והוותיק הרה"ח ר' מנשה חדד ז"ל, אשר נסתלק לבית עולמו בט"ו אייר תשפ"ג.

מעמד זה שנערך בס"ד השנה כאמור בפעם השלושה-עשר, כבר קנה לו מקום של כבוד בקרב אנ"ש חסידי חב"ד באה"ק כמעמד תורני-חסידי רב רושם. מעמדים אלו נערכו במהלך השנים ברוב פאר והדר, בהשתתפותם הפעילה של למעלה מאלף מאנ"ש חסידי חב"ד, רבנים היושבים על מדין, אברכים תלמידי חכמים צורבא מדרבנן לצד בעלי בתים הקובעים עתים לתורה, מקורבים רבים וכן רבים מתלמידי התמימים.

בשנים האחרונות פיארו את מעמד זה, לכבודה של ליובאוויטש ולכבודו של הרבי נשיא דורנו, רבנים וגדולי תורה מחוגים רחבים, ובהם הגאון רבי זלמן נחמיה גולדברג, הגאון רבי מאיר מאזוז, הגאון רבי מענדל שפרן, הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, הגאון רבי בנימין אדלר, הגאון רבי אביגדור נבנצאל, הגאון רבי יעקב אליעזרוב, הרב הראשי לישראל הגאון רבי שלמה משה עמאר, הגאון רבי בנימין רימר חתנו של הגרי"ש אלישיב, וגדולי תורה נוספים.

מעמד ה"ירחי כלה" הנו מהמעמדים שהיו חביבים ויקרים במיוחד לרבי, אשר כדבריו בעניין לרב אברהם הרשברג, רבה הראשי של מקסיקו על השתתפותו ב"ירחי כלה" תשד"מ, "הנני מחבב מאוד את העניין בכללות והרי זה מכבדו, (בחייו ו)גם לאחר מותו ועל-ידי תורה הוא כבוד הכי גדול".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.