מנחם קרביצקי | יום ט"ז אב ה׳תשפ״ג 03.08.2023

תשובה מוחצת: מדוע מחנך צריך להיות בקי בהלכה?

שלוחים? אנחנו יודעים מדוע הם צריכים ללמוד הלכה. מוראי הוראה? בטח שהם צריכים לדעת ישר והפוך את רזי ההלכה, אבל מורים? מדוע מורים צריכים ללמוד הלכה ומי מסייע בעדם? | כל התשובות
תשובה מוחצת: מדוע מחנך צריך להיות בקי בהלכה?

מחנך כיתה צריך להתמודד עם כמה אתגרים בו זמנית. הוא צריך גם להעביר שיעור בצורה טובה, מעניינת ומתאימה לתלמידי הכיתה וגם לדאוג למשמעת חזקה דייה כדי לצלוח את השיעורים ואת היום כולו בהצלחה.

מחנך שמחפש איך להצליח להיות מורה מן המעלה הראשונה, כזה המחדיר בתלמידיו יראת שמיים – צריך לדעת הלכה. מחנך שחי הלכה באופן יום יומי – משפיע על תלמידיו יותר מכל מעשה אחר שיעשה עבורם ואיתם.

בהרצאה מיוחדת שהתקיימה על ידי מנהל מכון הבינני הרב יצחק שלמה קרביצקי שליט"א בוועידת המחנכים, הסביר הרב קרביצקי בטוב טעם מדוע גם – ובעיקר – מחנכים צריכים ללמוד הלכה.

"אם יש הזדמנויות בכיתה לחינוך התלמידים בעניינים של 'בן אדם לחברו' – כדאי לו למורה לטפל בזה מנקודת מבט של ההלכה. במקום לתת שיחת מוסר נוקבת, לימוד ההלכות הרלוונטיות יפעל הרבה יותר". הרב קרביצקי אף שיתף בסיפור מפעים אודות המעלה של לימוד ההלכה, שפועל על הלומד להתנהג הלכה למעשה כפי שצריך.

צפו בהרצאה המיוחדת:

אני רוצה להיות מחנך שחי הלכה >>>

הרב קרביצקי הסביר כי ייתכן מצב בו מלמד לא מצליח להעביר את יסודות ההלכה כחלק מהלימוד בכיתה, אך דווקא בגלל שהוא איש של הלכה, כזה ש'חי הלכה כל יום' – הוא מצליח לפעול על התלמידים טוב יותר ולהחדיר בהם יראת שמים הרבה יותר מעוד שיעור כזה או אחר בהלכה.

הרב קרביצקי הביא כמה דוגמאות ממחנכים, שזה שהם חיו כהלכה פעל עמוקות על התלמידים שלהם, והחדיר בהם את האופן יהודי צריך 'לחיות' הלכה. במכון הבנני יצרו פלטפורמה המאפשרת לכל מחנך ללמוד הלכה בצורה של הלכה למעשה.  ומה יעשה מחנך שאין לו זמן, כרובה דעלמא? במכון הבנני מודעים לצרכים של המורים ולכן השיקו קורס קצר, מעשי ומתומצת המותאם בדיוק למידותיו של המחנך.

בדבריו, הראה הרב קרביצקי דבר סדור על אופניו איך נראה אורך השיעורים הנמסרים בקורס. הכל מועבר בטוב טעם, עם תמונות והמחשות באופן ויזואלי, ברור ונעים לעין.

הקורס נערך אחת לשבוע, במשך שעתיים בלבד ומקנה ידע נרחב בעולם ההלכה. מתאים לכל מורה ומחנך המעוניין לעלות בקודש ולהיות דוגמה חיה לתלמידו.

לפרטים נוספים ולהרשמה לתכנית המיוחדת עבור מחנכים לחץ כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.