חיים זלצמן | יום י"ד אב ה׳תשפ״ג 01.08.2023

"אָנָה אֵלֵךְ"?! • 68 שנים אחר הרצח שזעזע את חב"ד | האזינו

מה הקשר בין ה"מדור לחיפוש קרובים", ילד גאון בן 7, חיילים יהודים ברומניה ו"חילוני למהדרין" שניסה לברוח כמה שיותר רחוק מיהדותו אבל גילה שאין אפשרות כזו? • בעוד פודקאסט מרגש של ''הללו'' מבית "צמאה", המתחקה אחר הניגונים החסידיים, נחשפים פרטים שחלקם לא היו ידועים על אחד המרגשים והמוכרים מבין ניגוני חב"ד: "אִם אֶסַּק שָׁמַיִם שָׁם אָתָּה וְאַצִּיעָה שְּׁאוֹל הִנֶּךָּ"

מה הקשר בין ה"מדור לחיפוש קרובים", ילד גאון בן 7, חיילים יהודים ברומניה ו"חילוני למהדרין" שניסה לברוח כמה שיותר רחוק מיהדותו אבל גילה שאין אפשרות כזו?

בעוד פודקאסט מרגש של ''הללו'' מבית "צמאה", המתחקה אחר הניגונים החסידיים, נחשפים פרטים שחלקם לא היו ידועים על אחד המרגשים והמוכרים מבין ניגוני חב"ד: "אִם אֶסַּק שָׁמַיִם שָׁם אָתָּה וְאַצִּיעָה שְּׁאוֹל הִנֶּךָּ".

מצד אחד ניצב ילד קטן, ישראל דוברוסקין הי"ד, שהיה רק בן 7 כאשר "שידך" בין מילותיו של דוד המלך ע"ה לניגון החסידי ללא מילים; מהצד השני משפחה שגדלה על הניגון הזה וידעה שהוא נתן כוח לאביה במהלך תקופת השואה הארורה; מהצד השלישי צעיר ישראלי שניסה כל חייו לברוח מיהדותו ואפילו ניסה להתנתק מדיבור בשפה העברית – אבל דווקא ב"הפגנת המיליון" ההיסטורית בתשנ''ט-1999 הבין שאין להיכן להימלט מהאמת. בין ובשמיים ובין אם בשאול הרוחני – "הנך".

אורחי הפרק הם חתנו של מרן הגרי"ג אדלשטיין זצ"ל, הרב דוד ברנד; הרב ישראל דוברוסקין; הרב ניר מנוסי והרב יוסף יצחק גורביץ'.

>>> להאזנה - לחצו כאן! <<<

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
ישר כוח
י"ד אב ה׳תשפ״ג
מרתק ממש. נהנתי לשמוע.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.