שניאור דייטש | יום י"ג אב ה׳תשפ״ג 31.07.2023

"מודל לבניית עולם צודק": אות כבוד לרבי הוענק בפורטוגל

אות הוקרה לשלום עולמי הוענק אתמול בפורטוגל לרבי מטעם 'מרכז המעקב הבינלאומי לזכויות אדם' | את אות ההוקרה קיבל שליח הרבי הראשי למדינה הרב אלי רוזנפלד, מידי מר לואיס בנדרה נשיא הארגון

"מאמציו ומורשתו של הרבי ממשיכים לעורר השראה בעולם לעולם לא לוותר על אף אדם, מתוך אמונה שכל אחד ואחת יכולים לגלות את ניצוץ היהדות החבוי בהם כדי להגיע ללהבה תוססת ובוערת", כך אמר אתמול שליח הרבי הראשי למדינת פורטוגל הרב אלי רוזנפלד, בעת קבלת 'אות הוקרה לשלום עולמי' לרבי.

אתמול, יום ראשון, מרכז המעקב הבינלאומי לזכויות אדם שבסיסו בפורטוגל, במסגרת משימתו לקדם שלום וזכויות אדם, העניק אות הוקרה לקידום שלום אוניברסלי לרבי מליובאוויטש, על כך ש"השפיע על דורות של צעירים וצעירות, הסב את תשומת לבם לחשיבות החינוך וחיזק את קשרי הידידות בין האנשים סביבו",  נכתב בתעודת ההוקרה שהעניק לואיס אנדרדה, נשיא המרכז הבינלאומי לזכויות אדם, לשליח חב"ד במדינת פורטוגל, הרב אלי רוזנפלד, המועברת כעת למטה חב"ד בניו יורק.

רבנים מפורטוגל, ספרד, בריטניה וישראל הצטרפו למחווה זו, שהתקיימה במטה ארגון בני ברית פורטוגל, בפורטו, בנוכחות עשרות מחברי הקהילה היהודית בפורטוגל. חב"ד פורטוגל ממוקמת בקשקאיש, בדרום פורטוגל, אך מרחיבה את פעילותה ברחבי המדינה ומפעילה בית כנסת לסטודנטים בעיר פורטו, בשותפות עם הקהילה היהודית המקומית.

הרב אלי רוזנפלד אמר בנאומו כי "מאמציו ומורשתו של הרבי ממשיכים לעורר השראה בעולם לעולם לא לוותר על אף אדם, מתוך אמונה שכל אחד ואחת יכולים לגלות את ניצוץ היהדות החבוי בהם כדי להגיע ללהבה תוססת ובוערת".

גבריאלה קנטרגי, נשיאת ארגון בני ברית אינטרנשיונל פורטוגל, אמרה בטקס שהתקיים אתמול כי "הרבי סייע ליהודים ולא יהודים לעמוד בנורמות המוסר הבסיסיות, זו הסיבה שבארצות הברית, יום הולדתו של הרבי, י"א ניסן, הוא יום החינוך הלאומי". היא ציינה שני שליחים ראויים של הרבי, בין אלפים אחרים: "הרב אלי רוזנפלד בנה את אחד ממרכזי חב"ד היפים בעולם, והרב מנדל ליברוב, שהקים מאפס קהילה יהודית יוצאת דופן בברזיל".

מרכז המעקב הבינלאומי לזכויות אדם מכיר בכך שהרבי מליובאוויטש "הפך להשראה ומודל לבניית עולם צודק יותר ולאחווה בין בני האדם. מורשתו ממשיכה להוות השראה לדורות חדשים ומעלותיו מוכרות ברחבי העולם".

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.