מנדי ברגר | יום י"ג אב ה׳תשפ״ג 31.07.2023

אנטוורפן: מעמד הסיום בישיבה של בני השלוחים מאירופה

מעמד מפואר לכבודה של תורה, שסיכם חודשי לימוד גדושים בישיבת "תומכי תמימים" אנטווערפען בלגיה, המיועדת לבני השלוחים ולאנ"ש ברחבי אירופה וכן חלוקת תעודות הצטיינות במסגרת 'מבצע תורה' שנערך במהלך השנה החולפת
אנטוורפן: מעמד הסיום בישיבה של בני השלוחים מאירופה
צילום: משה וישצקי

מעמד מפואר לכבודה של תורה, שסיכם חודשי לימוד גדושים בישיבת "תומכי תמימים" אנטווערפען בלגיה, המיועדת לבני השלוחים ולאנ"ש ברחבי אירופה וכן חלוקת תעודות הצטיינות במסגרת 'מבצע תורה' שנערך במהלך השנה החולפת.

הישיבה מונה כיום כשבעים תלמידים קנתה לעצמה שם של כבוד בישיבות תו"ת ליובאוויטש ברחבי העולם, מבודשפט שבהונגריה וממאנצעסטר שבאנגליה, מילאנו שבאיטליה, אמספורד שבהולנד, פראנפורט שבגרמניה, ומיאמי שבאה"ב, ומדינות נוספות רבות, באו ילדי השלוחים ללמוד בישיבת תו"ת אנטווערפען.

לקראת סיום השנה באו כמה מהורי התלמידים, בעצמם שלוחי הרבי הפזורים ברחבי אירופה, לרוות נחת חסידי מבניהם שהשקיעו מלוא מרצם מידי יום ביומו בלימוד הנגלה והחסידות, כמו גם בעבודת התפילה מתוך חיות והתמסרות רבה.

סביב שולחנות ערוכים התיישבו ההורים, יחד עם ילדיהם התמימים, לסעודת מצווה רבתי לכבוד גמרה של תורה.

מנחה המעמד הרב שמואל פרנקל, אשר דואג רבות לענייני הישיבה ומסייע בכל ענין פתח את דבריו על הזכות לסיים שנה נוספת של לימודים וב"ה ניכר ההצלחה וההשקעה של הצוות בתלמידי הישיבה.

פותחים בדבר מלכות התמים לוי אלטבי מניס צרפת חזר בטוב טעם שיחת קודש אודות בית הבחירה והודה להנהלת הישיבה בתום שלוש שנים של לימוד והתעלות.

סיום מסכת התמים לוי זבולון מברענוא צרפת סיים מסכת והפך הסעודה לסעודת מצווה כרצון הרבי.

נציג התלמידים הת' שמחה מאייערס מביתר, סיכם את שלוש שנות לימודיו בישיבה וכיצד הישיבה נתנה לו חיות בלימוד וחסידשקייט תיאר לכל המשתתפים כיצד נראית סדר לימוד וכיצד צריכים להיות מונחים בלימוד.

נציג תלמידי השלוחים מרדכי בירנהק דיבר בחום על העבודה בישיבה עם התלמידים ועל הזכות לשמש כשליח בישיבה שנה שניה ואיחל לכל התלמידים הצלחה בכל יפנו.

אחריו עלה לדוכן נציג ההורים הרב אריה איידלקאפ שליח ראשי למונטנגרו שהודה בחום להנהלת הישבה ותיאר את האווירה המיוחדת של אחדות משפחתית בישיבה אהבת ישראל בין כל התלמידים ואת המסירות של הצוות לתלמידי הישיבה – הודה בחום לכל אחד מחברי ההנהלה ואיחל לכולם המשך הצלחה בעבודת הקודש.

הרב יהושע רבינוביץ משגיח ראשי ומשפיע שיעור ג' בישיבה' האריך מצות שמירת המקדש מתוך כבוד וללא היסח הדעת וכך צריך לחנך את התלמידים. "זהו זכות נפלאה עבורי לעובד בישיבה קדושה זו שבה התלמידים לומדים במסירות והנהלת הישבה משקיעה את כל כוחותיה עבור התלמידים", סיים את דבריו לקול מחיית כפיים סוערת של כל המשתתפים.

אל דוכן הנואמים הגיע הרב שבתי סלבטציקי מייסד הישיבה ומשפיע הראשי והשליח הראשי לבלגיה, שדיבר בחום על זכות של כל תמים להיות שייך לרבי ולהיות מוכן שהרבי יביט בו ויהנה ממנו, וכיצד הרבי רוצה נחת אמיתי על ידי לימוד בהתמדה ושקידה איחל ברכה למסיימים והודה לכל הנהלת הישיבה על התמסרותם לישיבה

מסכת הנאומים נחתמה במילים חמות שנשמעו מפיו של העומד בראשות הישבה הרב מנחם מענדל טברדוביץ' ,אשר עמד בדבריו על חשיבות ההתמדה והשקידה בלימוד הנגלה והחסידות, ותיאר כיצד עמלו התמימים יחד עם רבניהם ומחנכיהם בכדי להגיע ליעד הנכסף ולסיים בהצלחה את שנת הלימודים ואת מבצע התורה הנפלא.

אל הבמה הוזמן הרב שלמה קוריץ יחד עם הנגיד היקר מר עודד שפירו שלקח על עצמו את הזכות לממן את מבצע תורה של התלמידים לזכות כל בני משפחתו להצלחה רבה בכל אשר יפנו.

הרב קוריץ המנהל בהצלחה מרובה את מבצע תורה בכל שנות הישיבה. קרא לבמה לקבל מלגה לתלמידים המצטיינים אשר למדו במהלך השנה מסכת גיטין ונבחנו בהצלחה על המסכת.  

עין לא נותרה יבשה ברגעים נשגבים אלה, כשתלמידי הישיבה, בניהם של שלוחי הרבי המוסרים את נפשם בנקודות נידחות בגלובוס, עמדו בשורות ארוכות ותעודותיהם בידיהם, נושאים בגאווה חסידית את לפיד האש שנמסרה להם מאבותיהם השלוחים ומבטיחים בליבם להמשיך ביתר שאת בלימוד התורה והפצת המעיינות לנחת רוחו העצום של המשלח.

הנהלת הישיבה ביקשה להודות לרב שלמה קוריץ, שהתמסר בחודשי הלימוד ל'מבצע התורה' הגדול בישיבה וניהל אותה ביד רמה.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.