כתב רכב COL | יום ח' אב ה׳תשפ״ג 26.07.2023

מדוע מיצובישי אקליפס קרוס לא נראה דיו בציבור החרדי?

אחרי שבשבוע שעבר פתחנו את "עונת הג'יפונים" במדור הזה הפעם הגענו לתבוע את עלבונו של מיצובישי אקליפס קרוס • בכוונה נקטנו במילים "לתבוע את עלבונו", כיוון שמדובר בג'יפון מושלם אבל משום מה הוא לא נראה דיו בציבור החרדי
מדוע מיצובישי אקליפס קרוס לא נראה דיו בציבור החרדי?

אחרי שבשבוע שעבר פתחנו את "עונת הג'יפונים" במדור הזה הפעם הגענו לתבוע את עלבונו של מיצובישי אקליפס קרוס. בכוונה נקטנו במילים "לתבוע את עלבונו", כיוון שמדובר בג'יפון מושלם אבל משום מה הוא לא נראה דיו בציבור החרדי.

חסרונו של האקליפס בכבישי כפר חב"ד, בני ברק, אלעד וירושלים גרם לנו לבקש אותו מהיבואנית 'כלמוביל' כדי לבוחנו מקרוב. המסקנה: לגמרי לא ברור למה במגזר החרדי מעדיפים כחלק מ"תרבות העדר" את הג'יפונים של טויוטה, קיה ויונדאי. מיצובישי אקליפס הוא רכב מעולה וחבל שהוא ממודר. קחו למשל את אחיו הבכור בעל שבעת המקומות, האאוטלנדר, שהוכתר על ידינו בשנה שעברה כרכב השנה בעולם רכבי שבעת המקומות. האאוטלנדר נחשב לסמל סטטוס ונחטף בשתי ידיים בציבור החרדי, אבל האקליפס שבנוי על אותו בסיס ומכיל חמשה מקומות פשוט לא מתרומם.

לשווא הוגענו את מוחנו למה זה קורה ולא מצאנו סיבה לכך. בשורות הבאות ננסה לתקן את המצב.

לאקליפס אויבים רבים. סקודה קארוק, יונדאי טוסון, קיה ספורטאג', פיג'ו 3008, ניסאן קשקאי, טויוטה C-HR, וכמובן גם חשמליות רבות. למרות זאת יש לו יתרון מובנה – הוא בן ליצרנית יפנית, וזה אומר הרבה מבחינת האמינות והשקט ארוך הטווח. כשנסענו עליו גילינו שיש לו יתרונות נוספים.

העיצוב שלו יפה, היינו מעזים אפילו לומר מרשים, ומה שבטוח – הוא שונה מיתר המתחרות. העיצוב החיצוני פחות עגלגל ויותר רובוטי-יפני. הפרופיל נהדר, החזית עם הגריל הגדול ופנסי הערפל הענקיים מזכירה את ההאוטלנדר ומאחור הזכירה לנו את הספורטק הזכורה לטוב. חישוקי המגנזיום היפים מוסיפים לרושם. בדגם הקודם, רצועת פנסים פיצלה את השמשה האחורית באופן ייחודי, אבל למרות היופי היא פגמה בשדה הראיה. הפעם, רצועת הפנסים בוטלה אבל זה לא פגם במראה.

כניסה פנימה די הפתיעה אותנו. גילינו חלל מודרני ומזמין. לא שמרן כמו שהיינו מצפים מחברה יפנית שמרנית בעלת כללים נוקשים. חלל תא הנוסעים של הג'יפון הסטנדרטי הזה בהחלט נראה כמו של רכב יוקרה. כסאות העור בצבע הקרם, פסי הכרום הרבים, ידית ההילוכים היפה, הידית הרחבה בין שני הנוסעים מלפנים ומסך המולטימדיה מלפנים עושים טוב על הלב.

יחד עם זאת, ובזה אתם שם בבית לא תבחינו ובאמת שזה בקטנה גילינו שההגה, המסך הדיגיטלי ולחצני התפעול לא דומים לאלו המוצבים באאוטלנדר החדש, אלא לאלו מהאאוטלנדר היוצא.

האבזור הנרחב מזכיר לנו את האבזור שיש בחשמליות הסיניות. הסינים עושים הכול כדי להציע מוצר כמה שיותר מאובזר, וזה גם מה שגילינו כאן. למרות שמדובר ברכב סטנדרטי למעמד הביניים, במיצובישי אבזרו אותו לעייפה. האקליפס מגיע עם גג נפתח, מראות מתקפלות, כניסה והתנעה, יציאה וכיבוי ללא מפתח, חימום המושבים, בלם יד אלקטרוני, לוח דיגיטלי להקרנת המהירות בתחתית השמשה הקדמית, בלימה אוטונומית, איתות שטח מת במראות הצד, מערכת אוטו הולד, שליטה על מערכת האודיו והרדיו מגלגל ההגה, מערכת טיפ טרוניק, אזהרת סטיה מנתיב, תיקון אקטיבי של סטיה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית. בהחלט כיף לנהוג ברכב מאובזר שכזה. חבל שהציבור לא מודע לכל הטוב שהוא מציע.

הנהיגה טובה. המנוע מרגיש בסדר, זורם ונענה לכל אתגר. הוא אמנם משמיע מעט רעשי מאמץ בסל"ד גבוה, אבל בסך הכל עושה את עבודתו.

האקליפס קרוס מגיעה עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטר והוא משודך לתיבת הילוכים רציפה בעלת 8 יחסי העברה. המיצובישי, כיפני טוב, לא בא לתת 'שואו' ופתיחות מדומות כמו הגרמניות או האמריקאיות, אבל הוא כן מציג נסיעה נינוחה וזורמת. צריכת הדלק עמדה על ליטר לכל 12.5 קילומטרים.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.