מערכת COL | יום ז' אב ה׳תשפ״ג 25.07.2023

כמו ברוסטוב: הוחלפו מי גשמים במקווה החב"די החריג בחו"ל

מי הגשמים בבורות הטבילה במקווה חב"ד בגייסיזבורג שבמרילנד, מהמקואות היחידים בחו"ל שיש בהם אוצר רזרבי של מי גשמים, הוחלפו המים השבוע | כל הפרטים סביב ההידור ההלכתי שכמותו נעשה במקווה של אדמו"ר הרש"ב
כמו ברוסטוב: הוחלפו מי גשמים במקווה החב
תמונות: באדיבות המצלם

במקווה חב"ד בעיר גייסיזבורג שבמרילנד, השוכן בבית חב"ד המקומי בראשות הרב שלום רייטשיק, הוחלפו מי הגשמים בבורות הטבילה במי גשמים מאוצר מי הגשמים הרזרבי.

בחורף האחרון החלו למלא מחדש את אוצר מי הגשמים הרזרבי, כהכנה להחלפת המקווה כעת במי גשמים חדשים בבורות.

לאחר שהאוצר הרזרבי התמלא לגמרי במי גשמים, שירדו בשפע בתקופה האחרונה באזור, הגיעו רבנים למקווה ופיקחו על ריקון וניקוי בורות מי הגשמים במקווה. הבורות יובשו באמצעות תנורי חימום ומאווררים חשמליים. לאחר מכן מילאו אותם מחדש במי גשם מהאוצר הרזרבי.

מכיוון שלמקווה חב"ד בגייסיזבורג יש אוצר רזרווי נפרד של מי גשמים (כמו שהיה בהמקוה שבנה הרבי הרש"ב נ"ע ברוסטוב שברוסיה), תהליך זה נעשה ללא הפסקה בפעילות המקוה אפילו ליום אחד. המקווה נפתח במלואו באותו לילה כדי לשרת את קהל לקוחותיו.

המקוה הזה הוא מהמקואות היחידים בחו"ל שיש בהם אוצר רזרבי של מי גשמים ומחליפים בו את מי הגשמים (בארץ הקודש כל המקוואות שתחת פיקוח מרכז מקוואות חב"ד שע"י וועד רבני חב"ד יש להם אוצר רזרבי, ומחליפים בהם את מי הגשמים תמידין כסידרם).

במקוואות ללא אוצר רזרבי, היות שצריך לסגור את המקווה ולהמתין למי גשמים חדשים - דבר שיכול לקחת שבועות או חודשים - כדי למלא את בורות המקווה במי גשמים חדשים, כמעט שלא ניתן להחליף בהם את מי גשמים, היות שלא יכולים לסגור המקווה לזמן כה ארוך.

תהליך החלפת מי הגשמים בבורות, נעשה לפי הוראת הרבי הרש"ב נ"ע כי יש להחליף את מי הגשמים במקווה מדי שנה. וכך נהג הרבי הרש"ב במקווה המקורי והראשון של חב"ד ברוסטוב רוסיה לפני למעלה מ-104 שנים.

רבני חב"ד. מומחי מקוואות בעלי שם, מסכימים עם גישה זו, כי יש לשנות את 'מי הגשמים' מדי שנה, על מנת שהמקווה יהיה בהתאם להוראות הרבי הרש"ב נ"ע:

הרב אליהו לנדא (בנו של רבי יעקב לנדאו ע"ה, רבה הראשי של בני ברק. שהתעסק רבות ופיקח על בניית מקווה חב"ד המקורי ברוסטוב), הרב שד"ב לוין (מחבר ספר, סדר תיקוני מקוואות לפי תקנת רבותינו נשיאינו, ספרן ראשי בספריית אגו"ח, והעורך הראשי של שו"ע אדה"ז החדש), הרב יוסף יצחק פייגולשטאק )רב קהילת חב"ד ליובאוויטש, ארגנטינה. מחבר ספר, מקווה כהלכה) ועוד.

כפי שנעשה בעבר, המקווה שכר את שירותיו של ארגון "מקווה אינטערנעשאנאל", בהנהגתו של הרב אלעזר רייטשיק, כדי להבטיח שהחלפת "מי הגשמים" תיעשה ברמה הגבוהה ביותר של ההלכה, למהדרין מן המהדרין - הדרך הנכונה שבה מקווה צריך להיות.

הרב אלעזר רייטשיק ממקווה אינטערנעשאנאל והרב אלכסנדר שלמה פולק, מומחה למקוואות בעל שם עולמי (מחבר ספר מי שלמה על הלכות מקוואות), נסעו למקווה חב"ד בגייסיזבורג מרילנד. הם בדקו שהחותמות שהניחו בעבר על האוצר ועל כל החדרים הסמוכים הקשורים לאוצר היו שלמים ולא טופלו.

לאחר מכן הם נכנסו לתוך הבורות ובדקו שהבורות יבשים לגמרי.

כשהיו שבעי רצון שהכל תקין כהלכה. פקקי היצר הוסרו ו"מי גשמים" חדשים זרמו לבורות המקוה. מי הגשמים המאוחסנים באוצר רעזרווי היו צלולים לגמרי. מילוי מי גשמים בפועל, ארך רק כ-90 דקות.

הרב אלעזר רייטשיק אמר ל-COL, שכעת האוצר רזרבי מתמלא מחדש במי גשמים, ובעזרת השם, בשנה הבאה יחזרו על התהליך ויחליפו שוב את מי גשמים בבורות. לוודא שהמקווה עומד בהוראות הרבי הרש"ב.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
שליח בחו"ל עם "אוצר"
ז' אב ה׳תשפ״ג
יש ריבוי מקוואות בחו"ל עם "אוצר" מי גשמים

נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.